Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 19001 til 19020 af 101533
-
Asymetri
ForumindlægHvor ligger de asymmetriske C-atomer i dette molekyle? http://www.karalamadefteri.com/uploaded_images/aspartam2.jpg -
andengrads
Forumindlæghvis man har en graf for en andengradsligning i et kordinatsystem, hvordan kan man så bestemme fortegn for tallene a,b og c ? -
Polaritet
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvorfor C-vitamin er polært evt. polaritetsberegninger -
Hvad består "strålerne af" og hvor kommer de fra? haster!!!
ForumindlægAlfa, Beta og gamma stråler. Så vidt som jeg har forstået det, så er det det får kernen tilført noget energi som gør at elektronen 'hopper' fra et lag men denne elektron vil gerne tilbage til sit eget lag og når den gør det udsendes en foton og det er denne foton disse stråler består a... -
Bestem røringspunkt mellem plan og kugle
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle centrum i C(0,0,5), og punktet P(2,-1,7) ligger på kuglen. a) Bestem en ligning til kuglen. Jeg får ligningen til at være x^2 + y^2 + z^2- 10*z + 16=0. En tangentplan (alfa) er er givet ved ligningen: x+2y-2z+1=0 b) Bestem den spidse vinkel mellem (al... -
Kan multiple regressionsanalyse laves?
ForumindlægJeg har været igang med en eksamensopgave i statistik, som skal om en lille uges tid. Den sidste opgave i projektet gik ud på selv at lave flere analyser ud fra et givent datasæt, som byggede på en spørgeskemaundersøgelse bla. om holdninger i befolkningen i forskellige lande. Jeg endte med en Chi... -
Det dobbelttydede tilfælde
ForumindlægHej SP Jeg skal op til mundtlig eksamen og gennemgik mine noter, og stødte på det dobbeltydede tilfælde. Jeg har et rigtig godt eksempel men er lidt i tvivl omkring slutningen af det. Vi har en trekant hvor vi ved A=30 (grader) b=32 a=27 Vi vælger derefter at bruge vores sinus... -
Oversættelse
ForumindlægDavs.Jeg ville lige se, om der ikke var en som kunne korrekturlæse min oversættelse for fejl,da engelsk ikke er helt min stærke side-.På forhånd tak.Den danske version:Det er nok kun Peeping Tom, der kan påstå at have set Lady Godiva ride nøgen gennem Coventrys gader. Historien blev først rigtitg... -
rettelse af 5 sætninger
ForumindlægHej alle Nogen som kan vil kigge og evt. rette disse små sætninger? Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i Skotland. Pigen er bange for at skuffe sin far, der er en berømt bjergbestiger. Da faderen tager hende med til the Shining Mountain, fortæller hun ham derfor ikke, at hun e... -
Monotoniforhold, hjælp?.....
ForumindlægHar fået dette spørgsmål i min aflevering og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der nogen af jer, der kan forklare mig hvordan jeg gør trin for trin? Og hjælpe mig med at løse den? :-) Udled toppunktsformlen vha. differential regning. I skal ydermere forklare det grafisk. (med jeres ... -
Odysseen perspektivering
ForumindlægHej allesammenHar et lille problem som haster.Skal op i old fredag d.27. og har det hele klart, undtagen Odysseen. Hvad skal man perspektivere 5., 6. og 9. sang til af andre tekster? Kan nævne et par fra mit pensum: Ødipus, Herodot:Kong Kroisos, Thukydid: krigerbegravelse, xenofon om ægteskabet, ... -
Kristendomseksamen - hvad må man have med?
ForumindlægHej,. Er blevet helt i tvivl, hvad er det egentlig man må have med til folkeskolens afgangsprøve i kristendom i 9. klasse ? -
Oversætning HJÆÆÆÆLP!
ForumindlægNogle der har et bud på hvordan jeg kan oversætte følgende til engelsk: "Ved indgangen til Tivoli blev jeg spurgt af billetdamen, om jeg ikke havde en mindre seddel end den 1000 krone-seddel, hun lige havde fået. Tænk Dem, hun sagde ikke 'please', og kontrolløren, som man havde plac... -
LIV I DANMARK
ForumindlægEr der nogen der har læst denne bog, og skrevet notater som jeg evt. må kigge på? Så send dem venligst til min mail: lisa021111@hotmail.com -
1 sætning
ForumindlægEr denne rigtig? min ordbog siger den er forkert Will doesn’t know this player. -
Ordsproget: "Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af" på engelsk
Forumindlæg"Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af". Nogen som kender den engelske pandang til den talemåde? Jeg har prøvet at slå det op i gyldendals røde ordbog uden held. Det skal måske oversættes direkte? -
Nogen der har analysen til "Den stundesløse"
Forumindlæghej, er der nogen her som har analysen til Den stundesløse som er skrevet af Ludvig Holberg i 1731.Jeg har prøvet at læse den flere gange men jeg har ikke forstået nok til at jeg kan analyser den. håber at der er nogen derude som kan hjælpe mig, har virkelig brug for det :) -
Henvisninger
ForumindlægHvordan henviser jeg til en bestemt linje fra en bog? Er det (forfatters efternavn, udgivelsesår, s.x, l. x) Hvad nu hvis jeg vil henvise til flere linjer skal jeg skrive ll.? Hvad nu hvis jeg vil henvise til forskellige sider (ikke et interval)? -
oversæt
Forumindlæghvordan ville i oversætte denne sætning? jeg er ikke de fattiges hjælper. -
Reducer brøk
ForumindlægJeg har svært ved at reducere denne brøk.. har brug for hurtig hjælp :) tak på forhånd. ab+a2(i anden) over 3aZ.
