Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19021 til 19040 af 33873
-
Emne til hovedopgave?
ForumindlægHej med jer alle, Jeg skal på et tidspunkt skrive en hovedopgave inden for finansøkonomi. Jeg er så småt begyndt at overveje mulige emner så jeg kan begynde at læse hen imod det. Jeg har et ønske om at den skal indeholde noget "game theory" da det kunne skabe vej for at bruge mate... -
Suppleringsfag, sproglig til naturvidenskabelig
ForumindlægHej, Jeg var så dum at vælge en sproglig linje på gymnasiet, men jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at jeg enten vil studere lægevidenskab eller biomedicin. Mit gennemsnit er helt fint til begge studier, men grundet sygdom og langvarig hospitalsindlæggelse har jeg ikke turde tag matemat... -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
hjælp til sidste tyskaflevering.
Forumindlæghej har nogle tyske sætninger som jeg er meget i tvivl om jeg har oversat rigtigt. Og hva hedder "ikke vil have" "ikke kan lide" "gik til mange fester" på tysk? i 1984 flyttede Simon og hans familien til Vest-Berlin fordi de ikke kan lide at bo i DDR, men famelien... -
Kalkulus, integration m.m HJÆLP!
ForumindlægJeg læser biologi på første år og er blevet stillet denne opgave i matematik og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe den an Er der nogen herinde der kan hjælpe? Den skal afleveres på mandag og den SKAL godkendes, så jeg er bare så nervøs. Vi er kun lige startet på kapitlet ... -
Edit
ForumindlægHar bare lige et lille forslag :)Det ville være rart hvis man kunne gå ind og ændre i et indlæg som man tidligere har skrevet, hvis man f.eks. opdager at man har skrevet noget forkert og lige ville rette det. Dette ville være meget lettere end hvis man skulle til at skrive et helt nyt indlæg der ... -
Cos og sin-program til ti-83
ForumindlægMin lærer fortalte os i klasssen, at vi godt måtte bruge programmer, som kan regne vinkler, sidelængder osv. ud, hvis man altså kender tre af tingene. Jeg har søgt en del på nettet,men jeg kan ikke finde noget. Derfor ville det være værdsat hvis der var en herinde, som kendte en god hjemmeside hv... -
Terminsprøver
ForumindlægHEj jeg skal have terminsprøver om 1 uge, og derfor vil jeg spørge om hvor man kunne få fat i Diktaer fra folkeskolens afgangsprøve eller noget lignende. På forhånd tak ! -
Spørgsmål om gym og karakterer
ForumindlægHej alle skal snart til at starte på gym. Jeg har lige et bare spørgsmål, som jeg håber, at jeg måske kan få besvaret her. Er det lettere at få en højere karakterer på fag, som man har på C niveua, i forhold til fag man har på f.eks a niveua. Tæller alle fag som det samme. f.eks tæller et nive... -
Halve karakterer
ForumindlægHej allesammen,Jeg er nu ved at være færdig med 3.g, men jeg ville godt vide helt præcis, hvordan gennemsnittet af ens karakterer udregnes.Er det:studsnit=(årskaraktersnit + eksamenssnit) / 2, hvor overførte karakterer tæller med i eksamenssnittet!?Og hvordan tæller karaktererne hlavt i bl.a. idr... -
Én god vittighed
ForumindlægHej! Måske der var nogen der kunne hjælpe mig med en opgave fra "Ivar Heckscher: 1000 Aritmetiske Opgaver, 1912"? Det er #174 og den lyder som følgende."I en trekant er den største vinkel 40 grader større, end den næststørste og denne igen 40 grader større end den mindste. Find vin... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
Hvordan er mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme? -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
a priori
Forumindlæghej jeg har prøvet mig frem og ikke rigtig forstået det er skrivet på: http://da.wikipedia.org/wiki/A_priori nogle der kan forklare det anderledes? mit bud er "på forhånd" -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
SSO i blologi - protetiner
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt biologi som det fag jeg vil skrive Større Skriftlig Opgave (SSO) i. Jeg skal i den forbindelse have fortaget et valg af emne og jeg havde tænkt mig at jeg kunne skrive noget om proteiner, evt. kolestol, for det har vagt min interesse. Mit spørgsmål er da om der er ... -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh.
