Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19021 til 19040 af 38620
-
Begrænset funktion - indføre bestemt integral
ForumindlægHej I min Studieretningsopgave har jeg fået følgende i min problemformulering. "For en begrænset funktion skal du indføre det bestemte integral ud fra forskellige summer og efterfølgende bruge dette til udregning af inertimomentet af de i forsøgende anvendte legemer" Ville gerne je... -
Relative pronomener
ForumindlægHejsa. Jeg har afleveret en stil, og har netop fået den tilbage. Jeg havde en del fejl med de relative pronomener, som jeg skulle rette. Dette har jeg forsøgt nu. Jeg skrev til at starte med: Sie war eine hervorragend Bratwurst, wie die Deutschen hatten Karryketchup auf-gieBen, und danach hieB... -
Kort oversættelse
ForumindlægPlease håber nogen vil oversætte det, har selv prøvet det men kan ikke.. ""Partiet over alle partier" -
jernbane
ForumindlægOkay.. dette er sikkert virkelig et dumt spg. men hvad er det der kører på jernbaner? Er det ikke tog? -
Meget lille rettelse
ForumindlægHej er der en der gider kigge min afl. igennem ? Har de hørt, at det rejsebureau, vi har bestilt rejsen hos, er gået fallit? Og de penge, vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen. I dag forstår man næppe de forhold, man levede under dengang. Billedet her forestiller min bedstefarm so... -
To korte sætninger
ForumindlægHvad hedder: Som du ved,... og Ved du hvem der har fået en ny computer? -
to sætninger..
ForumindlægHvordan siger man "det lykkedes ham at anholde hende"? og jeg kan ikke rigtigt finde ud af, at formulere denne sætning ordenlig: "Er bedroht ihr mit entlarvt ihrer Abhängigkeit wenn sie Stopps die Zusammenarbeit", hvad gør jeg forkert? :( -
HISTORIE til i morgen!!
ForumindlægHej, jeg er lidt på den skal nå at lave lidt historie til i morgen, vær sød at hjælpe mig :-)!! Enevælden: 1) Hvad var det dårlige ved at den sluttede? 2) og hvem var det dårligt for? 3)Hvordan havde folk i det hele taget med det? tak til dem der svarer -
Hensynsled eller genstandsled?
ForumindlægHej! Jeg vil høre om der er en der kan forklare mig forskellen på genstandsled og hensynsled, for jeg synes, det er meget svært at finde ud af, hvorår det er det ene eller det andet i en sætningsanalyse. -
meget kort !
Forumindlæghej nogen der evt. kan svare på de nedenståene spørgsmål. - wo liegen der Rheinländer? - Welche deutschen Grossstädte liegen den Rhein -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Lille spørgsmål (grammatik)
ForumindlægHej Hvis man skal oversætte: Han bor i et sort hus. Vil dette så være oversat rigtigt: Er wohnt in einem grossem Haus. Det jeg ikke forstå er, om det både einem og grossem skal have endelsen EM. Da in styrer dativ og Hus er intetkøn. Håber i kan hjælpe hurtigst muligt. Mange tak -
Mangler hjælp til en opgave
ForumindlægHej , Jeg har de to konlusioner , som jeg skal sammenligne dem med hinanden for at bestemme om hvilkee en af de to konklusion der er bestde til sprog og inholdet. men jeg har faktisk læst dem mange gang , men jeg kan ikke bestemme om hvilke af dem som den er bedst til sprog , og inholdet . jeg ... -
Svær grammatisk sætning
ForumindlægHej :) Oversættelse af følgende sætning, er den rigtig? 1. Hun vidste, at hun altid ville kunne kende sin far Sie wusste, dass sie immer seinen Bruder erkennen können wollte. -
hvordan udviklede krigen på vestfronten sig?
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan udviklede krigen på vestfronten sig? hvordan kan man tale om en udvikling? -
Førnutid/førdatid
ForumindlægHej, jeg er i tvivl, om denne sætning er oversat rigtigt? Når man danner en sætning med før nutid/datid, må man i visse tilfælde gerne bruge to be som hjælpe udsagnsord eller er det altid to have? Please help!! De er kørt ud til deres sommerhus (cottage), som de har haft i nogle år. The... -
Læse op til eksame..
ForumindlægHeeey alle.. Vil lige høre, hvor mange dage bruger i på at læse på til en mundtlig eksame? Venter til mine skriftlig eksamer er overstået.. er det nu klogt? har min sidste skriftlig eksame den 9 juni, og skal op til den første mundtlig den 14.. vil gerne høre jeres mening.. vil helst ikke have, ... -
Årsagen til slaget ved Gallipoli
ForumindlægHej! Skal skrive en opg. om Slaget ved Gallipoli, og mangler kun, at skrive årsagen til det skete. Hvis du ved det, må du meget gerne skrive det - På forhånd Tak! -
eksamensemner
Forumindlæghej jeg er så en af dem der skal op i fysik A mdt. om snart.. ´vi er kun 3 der skal op? men SKAL min lærer alligevel lave spørgsmål til AALLE forløbene eller hvad? hvilke formler forventes der man SKAL kunne udlede? -
Danmark og Jøderne
ForumindlægHej! Skal lave en dansk-historie opgave hvor jeg har valgt og skrive i historie og følgende emne: Jøderne og Danmark. Jeg har formuleret tre spørgsmål som indeholde de 3 taksonomiske niveauer: Redegørende- Gør rede for danskernes behandling af jøderne da de ville op til danmark i 30'erne. ...
