Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19061 til 19080 af 154719
-
Vektor
ForumindlægHej allesammen(: Er ved at lave min aflevering og er simpelthen gået i stå i en vektor opgave, hvilket er noget øv :/ Opgaven lyder: I en orienteret plan er der givet to ektorer a og b, om hvilke det oplyses, at [a]=6 ,[b]= 2 og a*b = 6 beregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a og b, ... -
mekanik - rutschebane
Forumindlæghalløjsa..Jeg sidder lige nu med en fysik aflevering, og der er en hel opgave jeg bare ikke kan finde ud af, håber der er en der kan hjælpe:En rutschebane:Til venstere er der et vandret stykke AB som ligger i højden 2.2 m over jordoverfladen, til højre er der et vandret stykke EF som ligger i høj... -
Vandfald resonansfrekvens
ForumindlægKan du hjælpe med den her (fysik)? jeg har ingen ide selv Store vandfald, som fx Niagara eller Gullfoss, kan i mange tilfælde give anledning til mindre jordrystelser med en karakteristisk frekvens, se tabellen herunder. Vandfald // Højde (i m) // Resonansfrekvens (i Hz) Yosemite 98 4,0 (al... -
Elektriske og magnetiske felter
ForumindlægHar så meget brug for hjælp til en fysik opgave Opgaven lyder Dråbekanonen i en inkjet-printer udsender dråber af blæk. Hver dråbe har massen 1,30*10^-10 kg. Når blækdråberne kommer frem til afbøjningspladerne, er deres hastighed vandret. Blækdråbernes fart er 18 m/s. Størrelsen af det lo... -
Hvordan bevsier man...?
ForumindlægHvordan beviser man hvordan man differentierer simple differentiable funktioner som fx. linieære funktioner(Jeg ved svaret er a, da a er hældningen, men hvordan bevises dette i praksis?) og hvad med et andengradspolynomie eller en kvadratrodsfunktion?? -
sin eller cos ?
ForumindlægI trekant ABC er <A 72 , b= 4,1 og c=3,8 . -beregn længden af siden a. skal jeg brug cos eller sinrelationerne ? -
hits!!
Forumindlæghej allesammen skal til årsprøve i fysik?så vidt jeg forstår skal man trække spørgsmål. Så har jeg 20 min forberedelse. Her har jeg 16 min fremlæggelse!!hvordan ser feks opgaverne ud? skal man osse perspektivere emnerne? til fremlæggelsen?her er nogle emner , som jeg kan komme op i!!!1.Solsysteme... -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
24 timers prøve i fy eksamen og verdensaksen?
ForumindlægHej først vil jeg høre om der er nogle, der har nogen gode råd når man skal op til fysik eksamen med 24 timers forberedelse? Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der menes med verdensaksen. det er forklaret meget uforståeligt. jeg forstår det som om at jorden drejer om verdensaksen (verdens... -
harmonisk svingning
ForumindlægJeg forstår ikk lige helt det her:Værdimængden for en harmonisk svingning er [d-A;d+A]. Hvad står d og A for? -
funktion
Forumindlægy = 15*a^t 30 = 15*a^22 isoler a.... hvordan isoler man??? tak på forhånd -
mat c
Forumindlæghjælp hej nogen der kan reducer denne a +b / a 2 +b2+2ab a- b a2 -b2 -
er det rigtig
Forumindlæger denne brøk rigtig forkortet. 1. a*v+a*w/(k(v+w) 2. a^2/k -
reducer
Forumindlægkan (a^2 + 2b*a -b) / (a^2 - b^2)^2 reduceres? synes ikke rigtig jeg kan : / -
Blody pile
ForumindlægNogen der ved hvad vektorer bruges til? - Jeg har lidt svært ved at forstå dem. -
Udtrækning af fag. (;
ForumindlægHej allesammen! (; Ved I, hvilke fag som ligger overfor hinanden, som man kan risikere at trække til eksamen? Håber I ved, hvad jeg mener ellers bare spørg indtil... På forhånd tak! xx Bella -
indre energi????
Forumindlæghalløj derude!hvad er den indre energi? og hvad forstaår vi ved den? -
alfapartikler - masse, effekt og dosis
ForumindlægHej - Håber der er nogle kloge hoveder herinde, der kan give mig et hint eller to til denne opgave. Håber I kan fortælle mig, hvilke formler jeg skal bruge, til at besvare opgaverne...En radioaktiv der udsender alfapartikler, bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, s... -
NV-rapport
ForumindlægVi skal lave vores første NV-rapport (NV = Naturvidenskabelig Grundforløb). \n\nHvordan skal sådan en se ud?\nNogle, der vil sende mig et ekemplar?\nEmnet er lige meget, skal bare se, hvad man laver en. -
SSO opgaver
Forumindlægheyzaskal skrive SSO om Archimedes. Ved ikke præsicst hvad det skal være om, så ville hører om der er nogle som vil deles deres SSO med mig så jeg kan få nogle ideer?send den til:zharcy@gmail.com
