Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19061 til 19080 af 22746
-
fældningsreaktion
ForumindlægHej :). jeg skal til eksamen her torsdag og har en smule problemer med min fældningsreaktion rapport. jeg har lavet databehandlinger hvorpå jeg har skrevet reaktionen, men jeg kan ikke huske forklaringen på disse to reaktioner, så håber i kan hjælpe: - jeg fandt ud af hvilke der var letopløselige... -
Forholdet på reaktantsiden og produktsiden
ForumindlægHej. Jeg sidder og gennemgår nogle af mine gamle rapporter jeg har afleveret, men er stødt på noget jeg simpelthen ikke forstår. Jeg skal på et tidspunkt finde forholdet i en kemisk reaktion, men jeg kan ikke forstå hvordan jeg har fået forholdet til at være 2:1 i denne reaktion: 2NaHCO3 (s) -&... -
Indgreb i ligevægt
ForumindlægJeg er i gang med at udarbejde en rapport vedrørende indgreb i ligevægt, hvor Le Chateliers princip eftervises. Jeg er i tvivl om et par ting. 1) Hvilken forskel gør det at anvende faste stoffer (s) i stedet for stoffer opløst i vand (aq) i ens opløsning? Har dette noget med iongitteret at gøre?... -
Hjælp til denne opgave mat c
ForumindlægHej håber nogle der vil hjælpe jeg har en opgave jeg er gået helt i stå med den lyder. Rapport fra FN`s befolkningsfond, UNFPA: 11 mia mennesker i 2100. Verden befolkning er steget fra 2 til 7 mia i de sidste 85 år. A:lav en funktionsforskrift for befolkningsudviklingen i de forgangne 85 år ? ... -
Enzymer
ForumindlægHej:) Jeg er igang med at skrive rapport om enzymer og jeg skal beskrive deres rolle i fordøjelsessystemet. Jeg havde meget svært ved at finde noget konkret viden men jeg kom frem til nedstående. Mit spm. er så om jeg har fortolket det jeg har læst rigtig og om der er nogle der har forslag til hv... -
brændbare stoffer
Forumindlægjeg er i gang med at opbygge en teori til en rapport om brandværdien for ethanol, og ville høre om i kunne rette denne tekst,da jeg ikke med sikkerhed ved om det jeg har skrevet er rigtigt: Når et stof forbrænder, indgår det i en kemisk forbindelse med O2. Ved en brændbar forbrænding skabes de... -
Diffusion
ForumindlægJeg skal skrive en rapport i biologi, og her skal jeg komme omkring på osmose. I den sammenhæng skal jeg nok også komme ind på diffusion, men jeg er i tvivl om noget. Vi har lavet et forsøg med kartoffler og saltopløsning, og resultaterne viste at kartoflerne vejer mere efter at have siddet i... -
Hvordan forklarer man en reaktion?
ForumindlægJeg har følgende tre reaktioner: . En formel for neutralisering af en syre med en base kunne være saltsyre (HCl) med natriumhydroxid (NaOH). Så ville den kemiske formel komme til at se således ud: HCl + NaOH → Na+(aq) + Cl-(aq) + H2O. En reaktion mellem en syre og et metal kunne være opløs... -
Ionernes bevægelse
ForumindlægHer er en bid fra noget af min rapport! Ionvandring En ionvandring er ioner, som bevæger sig i en bestemt retning. Fx en positiv ion går mod en minus-pol. Hvis vi tager forsøget ovenover på billedet - det man starter med er at fugte et stykke papir og sætte det rundt om en glasplade. Derefte... -
Brændværdi
ForumindlægJeg skal skrive en rapport. Jeg er så kommet frem til et spørgsmål hvor jeg får afvide at jeg skal udregne den mængde varme der er brugt til at opvarme vandet, men jeg har kun nedenstående oplysninger. Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg troede selv at jeg skulle bruge E = B * m, men kan jeg jo... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej, har brug for hjælp med disse spørgsmål til min kemi rapport. Er gået i stå :-) 1) Hvad er emulgator? 2) Tegn struktur formler (med alle bindingstreger) for vand, sprit (ethanol) og heptan (C7H16 som er hovedbestanddelen af rensebenzin). Afgør ved brug af elektronegativitetsværdier, om... -
Beskrivelse af sammenhængen mellem ydre resistans og ydre effekt
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en vidunderlig fysikrapport hvori jeg blandt andet skal benytte følgende formel til nogle udregninger. Py = Ry * E/(Ri + Ry) Py = Ydre effekt Ry = Ydre resistans Ri = indre resistans E = Elektromotorisk kraft Jeg har benyttet adskillige andre for... -
HJÆLP HASTER
ForumindlægHej!! Jeg håber I kan hjælpe mig. Er ved at skrive min første kemi rapport og har svært ved at skelne imellem stofmængdevejen, mængdeberegninger, fældingsreaktioner og Forbrændingsreaktioner. :( Har alle tingene ikke en sammenhæng på en måde ? stofmængdevejen er den lavet af molekyler altid e... -
Linære sammenhæng! HELP
ForumindlægHey guys Jeg er kørt fast i min matematik rapport, håber der er nogle der vil hjælpe ! :) Tak på forhånd! Opgave 1 En ret linje går igennem punkterne og . Bestem en forskrift for linjen. Opgave 2 Det oplyses om en ret linje, at den går igennem punktet og har hældningen 2.5. Best... -
reaktionsskema
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en kemi rapport Der er nogle spørgsmål som skal besvares. Spørgsmål 1. Skriv det afstemte reaktionsskema for opløsning af jern i svovlsyre. 2. Hvilken type reaktion er der tale om i spørgsmål (1) (hvordan skal den afstemmes)? 3. Skriv redoxparrene op ... -
1800-tallet
ForumindlægJeg er igang med en historie rapport og jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med, for jeg kan virkelig ikke læse mig til svarene nogen steder. 1. Hvorfor blomstrede nationalfølelsen i Danmark, og hvordan kom den til udtryk i 1800-tallet? 2. Hvilke træk forbandt man med den... -
Epistasi
ForumindlægJeg er igang med en rapport, men har 2 opgaver, som driller lidt: Opgave 5: Kom med bud på andre tilfælde hvor enkelt gener ikke var udspaltes i 3:1 spaltning. Opgave 6: Antallet af grønne og gule planter (genotyperne AA og Aa) vil forholde sig til antallet af hvide planter (genot... -
Biologi spørgsmål
ForumindlægHej, jeg sidder med en biologi rapport om osmose, hvor jeg har fået dette spørgsmål "En fysiologisk eller isotonisk saltopløsning er en saltopløsning, som svarer til cytoplasma. hvorfor bruger man helst isotonisk (fysiologisk) saltopløsning til øjenskylning og kontaktlinser? hvorfor ka... -
Kemirapport...
ForumindlægSom der står i vedhæftede rapport skal man gentage forsøget to gange. I forsøg 1 er den brugte volume sølvnitrat 5,1 mL I forsøg 2 er den brugte volume sølvnitrat 5,1½ m Jeg er i tvivl om spørgsmål 5. Der står, at jeg skal beregne masseprocenten af NaCl i havvandet, og densiteten s... -
Tungtopløselige og Letopløselig salt
Forumindlæghej sidder med en kemi rapport og sidder sinpelhen fast, er der nogen der kan hjælpe mig? spørgsmålet lyder således: Stemmer dine observationer i øvelse 2 overens med tabellen over ioner der danner letopløselige eller tungopløslige salte forklare hvorfor og hvorfor ikke? Og de forskellige...
