Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19061 til 19080 af 32066
-
Lineære funktioner.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for i matematik, og jeg føler mig ret blank omkring følgende emne, da det er Lineære Funktioner. Hvis der nu var en sød sjæl der kunne hjælpe mig. Den er til på fredag d. 27/10-17. Håber på tilbagevendinger, da jeg er virkelig desperat efter at få den lavet. :) -
LOGISTISK VÆKST MED HØST
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er lige nu igang med en matematik opgave om logistisk vækst og er gået helt i stå og har virkelig brug for hjælp, så jeg håber virkelig at der er nogle derude der har lidt tid til at hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave. Tak på forhånd :) -
HJÆLP! kan simpelthen ikke se mig ud af det?
ForumindlægHej hej :-) Er der et rart menneske som er god til denne irriterede slags matematik? En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund. -
Find ligning for tangent
ForumindlægHej! Jeg er kommet i problemer ift en matematik opgave, og jeg ville høre om en af jer kunne forklare den for mig:) Opgaven lyder sådan her: f(x)=2x2-5 Find uden Nspire ligningen for tangenten for f(x) i punktet ( 1 , f(1) ). på forhånd tak:) -
Terminsprøve?
ForumindlægHey derude, nu er er der snart terminsprøver, engang i marts, og jeg skal op til matematik. Vil høre om det er gamle eksamensopgaver man kan regne med at få , eller om det er helt nye 'matematikhæfter' man kommer op i? eller kan dette varriere? -
Løs ligningen
ForumindlægHej Jeg sidder desværre fast ved en matematik opgave, og kan ikke komme videre. Er der en velig sjæl som lige kan give en hjælpende hånd. Opgaven er vedhæftet som fil. Den første opgave har jeg lavet, altså a) Og det er opgave b) jeg skal have hjælp til -
Emner til EP
ForumindlægJeg skal skrive EP, men kan virkelig ikke komme på et emne. Jeg har valgt Dansk A og Matematik B, så jeg har sat mig selv i lidt af en kattepine, for det er virkelig svært at finde et emne der dækker over begge fag. -
Isolering af "n" i et udtryk
ForumindlægHej derude Jeg har svært ved at knække koden til dette spørgsmål fra eksamenssæt december 2014 i matematik B. Nogle der kan hjælpe? Isoler n i udtrykket L = 2 * z * ( σ / √n ) ^ 2 -
Differentialligninger - Bjælkenedbøjning
ForumindlægHej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian -
Trigonometri spg.
ForumindlægHejsa :) Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i matematik jeg ikke kan finde ud af .. Opgaven lyder således: Gør rede for at en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet' - Nogle der er flinke at hjælpe mig på vej med denne? :) På forhånd tak :) -
Haster.... Hjælp....
ForumindlægHej... Jeg er en pige på nitten. bor i den nordlige del af odense... Betaler selvfølgelige for hjælpen... Jeg har brug for hjælp til 3 matematik projekter på A-nivaeu. Som jeg skal have afleveret inden den 15.5.2008.. Har brug for hjælp til at lave dem... Hilsen Henriette -
Sinusrelationerne til stumpe vinkler
ForumindlægHej alle, Jeg sidder her og skal lave en matematik rapport og min gruppe og jeg sidder fast ved en opgave. Vi skal lave et bevis for Sinusrelationerne til stumpe vinkler. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Vi har virkeig brug for noget hjælp :( Tak på forhånd :) -
Uddannesesparathed
ForumindlægI dag har jeg snakket med matematik lærer angående matematik. Hun siger, at jeg ikke er uddannelsesparat, fordi jeg ikke mødte op til terminsprøven i går. Hun vil give mig 02. Hun mener også, at jeg ikke har lavet mine lektier i matematik, hvilket ikke er rigtigt. Hun har heller ikke fået beske... -
Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?
ForumindlægHej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-) -
Stat var
ForumindlægHej folkens. Sidder lige med en opgave i matematik hvor jeg skal bestemme de 2 konstanter a og b i funktionen L(t)=at+b. Hvilken metode skal jeg bruge når jeg kender de to variablers værdier ud fra en tabel? -
optimering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg er gået lidt fast i. En åben kasse skal have rumfanget 4000cm3. bestem siden i bunden og kassens højde så overfladen bliver mindst mulig. anyone? -
--->FSA<---
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN! Er der nogen der ved hvor jeg kan få alle svarer i FSA Matematik eller noget andet? Skal hurtigt bruge det, fordi jeg prøver at rette en FSA ark... :S Håber nogen der ved det.. ..::TAK::.. -
Skriftlig mat b eksamen..
ForumindlægHejsa folkens.. Der er j mange der skal til skriftlig matematik b eksamen nu her på onsdag og så vil jeg bare lige høre, om der er nogle af jer der skal eller var sidste år, som kender nogle gode måder til hvordan man læser op.. eller om det overhovedet er nødvendigt for den sags skyld? Mvh. Annie -
Råd
ForumindlægHej jeg er en 8. klasses elev der gerne vil have svar på hvordan man kan blive bedre til at skrive tekster nogen der har gode råd? Er der også nogen der ved, hvordan man kan blive bedre til problemformulering i matematik vedrørende at forstå konteksten? Tak på forhånd -
Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!
ForumindlægJeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :)
