Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19081 til 19100 af 38620
-
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om der er nogen der er indforstået med hvordan ens gennemsnit bliver beregnet? Hvis jeg tager nogle ekstra c-niveau fag ved siden af de fag jeg allerede har på STX, og jeg får en høh karakter i dem bliver de medregnet i min gennemsnit? Selvom jeg har taget dem som enkeltf... -
Mangel på varer i krig
ForumindlægHvordan kan det være at man mangler bestemt varer midt i en krig? Hvorfor var der f.eks. mangel på morfin i anden verdenskrig? Tak på forhånd og god aften. -
før nutid hjælp
Forumindlægjeg forstår ikke hvad man skal her, kan ikke komme videre.. Hjælp -
Fagkombination læreruddannelsen hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg skal forhåbentligt starte på læreruddannelsen i Århus efter sommer, men er i tvivl om hvilke fag jeg kan kombinere. Jeg vil gerne have dansk som hovedfag og så natur/teknik og billedkunst hvis det er muligt, Er der nogen, der kan vejlede en smule om hvad der er muligt at kombinere... -
HJÆLP! 24 timers forberedelses eksamen!
ForumindlægHej! Jeg skal op til historie imorgen, og har stort set styr på alt, men dog kan jeg intet finde om hvorfor Versailles traktaten blev lavet. Er der en, som meget kort kan forklare hvorfor den blev lavet? -
Oversæt kort sætning :)
ForumindlægJeg er i gang med en stil, men er gået i stå. Hvordan oversætter jeg "Det er op til forældrene om deres barn må få facebook eller ej"? -
"Kan det passe, at det er" eller "Kan det passe, det er"
ForumindlægSom overskriften antyder, så ønsker jeg at finde svar på, hvorvidt der er regler for, om man kan sige: "Kan det passe, at det er ..." eller "Kan det passe, det er ..." Tænker på ordet 'at', om hvorvidt der er regler for netop brugen af dette ord. -
ordstilling
ForumindlægKan der være to bi sætninger i en sætning? eller skal der både være en hovedsætning og en bisætning i én sætning? -
bisætninger og udvidet tid
ForumindlægHej. Jeg har skulle omskrive sætninger i vedhæftet billede. Vil nogle tjekke om de er korrekte og evt rette til? tak på forhånd -
Udvide ordforråd
ForumindlægHvad er teknikken bag læring af nye ord? Er det med at læse enkelte ord med forståelse af ordet, eller læse det enkelte ord og forme sætninger med det? Har virkelig dårlig hukommelse (private årsager), så er lidt skeptisk med at jeg glemmer betydningen af ordene, eller ... ved ikke rigtig hvordan... -
Krystalnatten problemstilling
ForumindlægHej jeg er en folkeskole elev der snart skal lave en stor præsentation om krystalnatten Mig og min makker har stort set alt klart men vi mangler en god og velformuleret problemstilling som ikke er for bred, men er fokuseret. Vores lærer gav os en problemstilling men den er ikke ret god hvilke h... -
Folkeskolelærer vs uni
ForumindlægEr det hårdt at uddanne sig som folkeskolelærer? Hvad er hårdest uni eller professionshøjskolen? Og kan nogen fortælle om deres erfaringer med uddannelsen, hvis der er nogen? -
Historie 1. Verdenskrig
ForumindlægHej jeg har en historie fremlæggelse og jeg er to emner Danmarks økonomi efter 1. Verdenskrig og hvordan de danske soldater havde det efter krigen Jeg kan virkelig ikke finde noget om det. Kan nogle af jer godt svare på to af mine spørgsmål? Ville være en kæmpe hjælp!! -
Ideer til projektopgave?? :)
ForumindlægHej,vi er to søde piger der går i 9. klasse. Vi mangler et produkt til vores projektuge. Vi har om søvn og søvnmangel. Vores problemformulering lyder sådan: Hvad er søvnmangel og hvad skyldes det? Hvordan påvirker søvn og søvnløshed den menneskelige udvikling og kan søvnløshed have betydning for... -
Dativ/akkusativ
ForumindlægHvis man f.eks. vil skrive: Han vil ønske sig en telefon vil det så hedde: Er will sich einem Telefon wünschen eller skal det hedde "ein"? -
grammatik, ca. 5 sætninger
ForumindlægHej Jeg er ikke sikker på om det er skrevet rigtigt, så er der så nogen der vil forklare mig hvad fejlene er og hvad jeg skal være opmærksom på næste gang. Det vil være en stor hjælp, da jeg ikke er så god til at skrive flydende tysk. Håber nogen vil hjælpe mig, og rette de fejl jeg har. :-) ... -
Vildering Kongesøn og Miseri Mø
ForumindlægHej, jeg har lavet en analyse af dette eventyr. Jeg mangler desværre budskabet og har ingen ide om hvad det kunne være. Hvis der er nogen der har læst den eller har analyseret den før, kan I så ikke lige give en kærlighånd? Tak på forhånd. Vildering Kongesøn og Miseri Mø ... -
Rettelse af tre sætninger.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder lige og fumler med nogle sætninger, som vi skal oversætte til tysk. Det ville være dejligt hvis nogle lige tjekker de sætninger ud, hvis der var noget, mine briller lige overså :S Vi fandt et bord ved et vindue og lagde vores frakker på en stol ved siden af bordet. ... -
Patroklos og Paris
ForumindlægTil eksamen skal jeg kunne lave en analyse af Patroklos og Paris som helte, hvad for nogle helte de er. Antihelte osv... Jeg har ledt overalt på nettet, men kan virkelig ikke bruge noget jeg kan analysere personerne med. Har læst Iliaden masser af gange, men er stadig i tvivl. Achilleus og He... -
Elektronisk ordbog
ForumindlægEr der nogen herinde der har gode/dårlige erfaringer med Politikens Tysk-Dansk, Dansk-Tysk m. cd-rom? Grunden til at jeg er faldet over netop Politikens ordbøger er at der følger cde-rom med og at de koster ca. 1/3 af fx Gyldendals "røde". jeg ved bare ikke helt om de er omfattende nok ...
