Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19101 til 19120 af 152921
-
Ligning med en ubekendt (finde y)
ForumindlægHej, Kan i hjaelpe os med at komme til loesningen paa opgave under dette link: (det er paa tysk) www.ariesanto-hh.de/frage.pdf Vi har forgaeves forsoegt at komme til resultatet "y". Maaske er der opstaaet en fejl i den tekniske formel? Paa forhaand mange tak for hjaelpen! -
Skalarprodukt/prikprodukt
ForumindlægHar brug for hjælp, skal besvare eksamenspørgsmålet: Du skal definere skalarprodukt af 2 vektorer og bevise nogle af de vigtigste regneregler samt give eksempler på anvendelser, f.eks. vinkel mellem 2 vektorer og projektion. Bevise nogle af de vigtigste regneregler.. I bogen er der kun bevis fo... -
Ligning
Forumindlæghvordan løser jeg de 2 ligninger? 0,6031=0.887t 15=31+61,4*0.887t -
hyp og vinkel C?
ForumindlægHej folks Jeg skal i en retvinklet trekant, finde de 2 kateter udfra længden af hyp, hvilket er 65m og en vinkel C på 90 grader. Skal jeg bruge denne formel? : hos = hyp · cos(v) eller mod = hyp · sin(v), og i så fald, hvad er mod og hvad er hos set fra vinkel C? -
Reduktion med brøk, potens og parentes
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Det er sådan at jeg har glemt hvordan man reducerer, så jeg håber I lige kan opfriske min hukommelse. Reducer udtrykket a5/(a2)3 Håber I kan hjælpe -
Mængden af nedre grænser
ForumindlægJeg har lidt svært ved at få startet et bevis i b'eren, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte på det. Nogen der kan give nogle hints? -
Isolering
ForumindlægHejsa, er der en, som trin for trin kan vise hvordan man omskriver: a = (b × c) / (d - b × e) til b = (a × d) / (a × e + c) -
Potensregneregler
ForumindlægHej Alle sammen Jeg har her til aftes haft rigtig mange problemer med følgende opgave: (2a)^3 * (1/2)*a^-2 * (1/a) Jeg har lavet følgende: 8a^3 * (1/2)*a^-2 *a er det rigtig eller er jeg helt forkert på den??? -
Geometri spørgsmål
Forumindlæg"En retvinklet trekant har areal A og omkreds O. Find en formel til bestemmelse af længden af hypotenusen, som kun afhænger af A og O." Hvordan gør jeg det? Jeg får intet oplyst omkring A og O. -
skalarprodukt! bevis ..
Forumindlægheeej allesammen, Nogen der ved beviset for: (k *→a) * b = →a *(k*→b) = k*(→a*→b) (regneregel for skalarprodukt) -
Isolering og reducering
ForumindlægHvordan isolerer jeg D: h=(D-d/2)+D/8 og hvordan reducerer jeg dette: (((a+2*b)^(2)-(a+2*b)*(a+b))/(b)) Jeg kan ikke få dem til at gå op -
Stofmængden
ForumindlægNår man skal finde ud af stofmængden, så hvad for en formel skal man bruge?..n= m/M?ellerN= v*c, når c er angivet.. altså man ved hvad konsetrationen er.. -
Er det drikkeligt?
ForumindlægHej Jeg har i et forsøg titreret HCl(aq) med en koncentration på 0,10 M med en NaOH opløsning på 0,100 M Altså en titrering af en stærk syre med en stærk base. Jeg har ingen oplysninger om hvor meget HCl der var, kun at der skulle 10 ml NaOH til at opnå en pH på 7 På et tidpunkt opnås en pH på 7... -
please..j har brug for hjælp til fysik..j er sprogliger!!
ForumindlægJeg har kigget på dem, men kunne ikke lave nogen. så hvis der er en der gider kigge lidt på dem, vil det være super duper.. tak på forhånd..1.afstem ligningen:C2H5OH+3O2→CO2+H2O2.Kartofler indeholder pr.100g:20g kulhydrat, 2g protein og 0 g fedt.a)hvor meget energi er der i 100g. kartofler?... -
hvad hedder de?
Forumindlæghvad hedder de her; Ag2S Na2S Na3PO4 Ag3PO4 -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
formler - forvirring
ForumindlægVed 2 elementer i parallelforbindelse, er spændingen over komponenterne: U1=U2=U3 . Hvad menes der over komponenterne? Er det, det samme som gennem komponenterne? Er dette en formel for polspænding eller hvilespænding? -
Ligevægt - Hjælp!!
ForumindlægHjælp, kan ikke komme videre med denne opgave! Har lige brug for lidt hints...Opgave:I en beholder findes ved en given temperatur 0,75 mol H2 og 0,14 mol N2 i ligevægt med 0,16 mol NH3 i følge reaktionsskemaet:3H2 (g) + N2 (g) <--> 2 NH3 (g)Beholderens volumen er 1,0 L.a) Bereng Kc ved den ... -
Fehlings væske
ForumindlægHej!er i tvivl om hvad Fehling 2 helt præcis er? er det NaOH + tratrat eller noget?? -
Reaktionskinetik
ForumindlægHey vil lige spørge om der er nogen som har gode notater til reaktionshastighed og reaktionsorden... :)
