Søgning på: kemi b. Resultater: 19101 til 19120 af 96568
-
6 A-niveaus fag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result... -
fysik raport - hydrogen
Forumindlægheej :) Jeg har brug for en masse hælp til min fysik raport om hydrogen. hvad er hydrogen ? og hvad bruges det til ? håber i kan svare og hvad indeholder en raport ? på forhånd taak :) -
Sværtopløsligt salt
ForumindlægHvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ... -
F
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe i denne sammenhæng? Hvad er F? Er det faktor? Hvis ja hvorfor 200? Hvilket er beregnet ( altså 1 ml 10 gang eller 50 ul til 1000ul?) Mange tak pf -
Opbygning af simple molekyler
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at komme med en eksempel af en opbygning af simple molekyler? -
Meget kort!
ForumindlægSidder med et ark hvor på det mættede try for vanddamp ved eb givend temperatur står: 18 grader: 0,0204 19 grader: 0,0217 20 grader: 0,0231 21 grader: 0,0245 22 grader: 0,0261 hvoprdan finder jeg ud af hvad trykker er ved 20,7 grader? -
Opløselighed
ForumindlægJeg har et probem med flg opgave. Jeg får at vide at LaF3 har opløselighedsproduktet=3,2*10^-19 M4. Derudfra skal jeg beregne koncentrationen af La3+ i en mættet opløsning. Hvordan gør jeg dette? (der tages ikke hensyn til F's basiske egenskaber. -
Fysikrapport om syrer & baser.
ForumindlægJeg har en rapport for i fysik, som skal indeholde følgene: 1. Hvad er en syre? 2. Hvad er forskellen på en stærk og en svag syre? 3. Syrers egenskaber 4. Syrerest 5. Hvad er en base? 6. Hvad er forskellen på en stærk og en svag base? 7. Basers egenskaber 8. Metalrest 9. Ph – værdi 10. Ne... -
Et enkelt spørgsmål
ForumindlægHar jeg forstået det her spørgsmål rigtigt? Schribt darüber wie die jungend in einer modernen demokratischen Gesellschaft sein soll. wie. Skriv om, hvordan de unge skal opføre sig i et moderne demokratisk samfund. -
Luftarter
ForumindlægJeg skal gætte fire luftarter, jeg ved at de fire luftarter er nitrogen, hydrogen, oxygen og carbondioxid. I diagrammet står der du sætter en glødende træpind ned i luftarten og træpinden bryder i brand: Hvilken luftart? Du sætter en glødende træpind ned i luftarten og luftarten brænder med... -
Havvand, igen.
ForumindlægJeg har virkelig problemer med denne opgave: 6) Antag at chloridionerne udelukkende findes sammen med natriumioner, og beregn massen af NaCl i 1 liter vand. En som vil hjælpe mig, og forklare hvilke tal og udregningsmetoder jeg skal bruge? Tak! -
ingeniører!
Forumindlæghej derude.. er der nogle er jer drenge/piger der skal ind og læse ingeniør efter sommerferien? hvis ja, så hvorhenne og hvilken retning.. er i sikre på at blive optaget, og hvilket karaktere har i i de specifikke "adgangsfag" -
afstem
Forumindlægafstem reaktionsskemaet for titreringen . c- atomerne i ascorbinsyre har ikke alle det samme OT, og gennemsnittet i OT er ikke et helt tal? C6H8O6 (aq) + I2 (aq) --> C6H6O6 (aq) + I – (aq) på forhånd tak :) -
Hjælp haster :)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?
ForumindlægJeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :) -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
Medicin regning
ForumindlægEr gået i stå ved den her : En patient på 90 kg med brystsmerter ordineres infusion med glycerylnitrat. 8 ml Glycerylnitrat ”SAD” inf. konc. blandes i 100 ml natriumklorid isotonisk infusionsvæske. a) Udregn styrken på den færdige infusionsvæske? -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Naturfag på AOSU grundforløb 2
ForumindlægHej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ...
