Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19101 til 19120 af 33566
-
HJÆÆÆÆLP HURTIGT!
Forumindlæg”Chimpanser har næsten præcis samme hjerne og DNA som os.... Det er overhovedet ikke noget særligt at være menneske...Der er seks mia. mennesker på jorden... Det bedste vi kan gøre for verdens fremtid er at dø!” (n.u. s.95/g.u. s. 60). Har Pierre Anthon ret? uddyb dit svar -
Er dette rigtigt?
ForumindlægJeg har en ligning m: 5x+3y-6=0 Jeg bestemmer normalvektoren: n=(5;3) Nu skal jeg bestemme et punkt på linjen. og her kommer jeg i tvivl, jeg jeg omkrive ligningen 5x+3y-6=0 til denne form: 5(x-15)+3(y+3)=0 også er punktet p(15,-3) -
Forstørrelsesfaktor
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvad en forstørrelsesfaktor er? -
b i et andengradspolynomium ?
ForumindlægHej, Hvad angiver b i et andengradspolynomium? Har fået en opgave hvor jeg skal tegne en skitse på grundlag af følgende oplysninger: a>0, d>0 og b<0 Da a er positiv er det en "sur" parabel og da d er positiv er der to skæringspunkter med x-aksen Men hvad med b? -
Forklaring! - Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvad der menes med denne sætning? Hvis en differentiabel funktion f(x) har lokalt ekstremum i x0, hvor x0 ikke er et intervalendepunkt, så er f'(x0) = 0. Det er helt uforståeligt. Selve emnet differentialregning er meget abstrakt for mig :( -
Gymnasium?
Forumindlæghej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak -
Statistiske begreber - hjælp
ForumindlægHey venner!!! Min gruppe og jeg har brug for hjælp til (helst)eksemplificerede forklaringer af følgende begreber: - Population - Stikprøve - Systematisk fejl - Skjult variabel - kausalitet - Samvariation - Sammenhæng På forhånd tak! :-) -
HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!
ForumindlægEr der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd. -
Sekant
Forumindlæghej :) jeg kan simpelthen ikke forklare hvad en sekant er. nogen der kan hjælpe mig? -
Tan,Cos og Sin
ForumindlægHej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :) -
Language
ForumindlægHej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
Matematisk beskrivelse
ForumindlægHej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :) -
regne tal til procent
ForumindlægI dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd -
Snit på 7.8.
ForumindlægHey jeg står et snit på 7.8, det er noget jeg forholsvis holder stabil. Mine største drømme og forhåbning er at blive revisor eller økonom, men med et snit på 7.8 opfylder jeg så det krav? -
Vektor og normal vektor
Forumindlægdu har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ?? -
Hjælp til en ligning
ForumindlægDenne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig. -
Nulpunkt
Forumindlægjeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6) -
TI89 til salg
ForumindlægHej alle. Jeg har en "TI89 Titanium til salg" Jeg Har købt den d. 13.09.07 i "Bog & idé", så den er faktisk helt ny. Jeg er droppet ud af mit studie for en måned siden og skal bare af med den. Jeg har stik, manual og Garantibevis til den. Jeg skal bare af med den, så er til a... -
At opløfte noget på en lommeregner
ForumindlægHej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6
