Søgning på: socialrådgiver opgaver. Resultater: 19101 til 19120 af 141659
-
Motorvejen. HJÆLP!
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe mig med denne opgave, forstår slet ikke denne opgave. opgaven lyder følgende: på en motorvej kører trafikken med 110km/h. en bil holder stille i nødsporet langs motorvejen. bilens fører ønsker at køre ind på motorvejen igen. under denne udkørelse accelererer bilen med kon... -
Matematik
ForumindlægHejsa, er det nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: i et af saudls byggerier finder man den parabelformede buegang. Parablens venstre gren starter 2 meter oppe på væggen. I et kordinatsystem hvor akserne falder sammen med gulvet og den lodrette væg er ligningen for parablan:y=-2.70x^2+2.... -
Opg. om energi - mangler formler
ForumindlægJeg har fået nogle opgaver for, og jeg aner simpelthent ikke hvordan jeg skal udregne de forskellige: 1) Madrassen i en vandseng rummer 710 kg vand. Vandet har en begyndelsestemperatur på 17ºC og skal opvarmes til 35ºC. a) Hvor meget energi skal der bruges til at opvarme vandet? Ovenstå... -
Matematik Blækregning
ForumindlægHej,\nJeg har fået en blækregning for hvor der er et par opgaver jeg ikke lige kan finde ud af håber virkelig der er nogle der gider at hjælpe mig....\n\nEn dieselbil er dyrere i indkøb end en tilsvarende med benzinmotor, Til gengæld koster dieselolie mindre pr. liter end benzin. Jensens drømmebi... -
Meget utilfreds med problemformulering
ForumindlægHej Vores SRP-periode startede i dag og i den forbindelse fik vi selvfølgelig også udleveret problemformulering. Jeg har gennem hele processen haft god kontakt til mine to vejledere omkring hvilket emne jeg ville skrive om og hvilke tanker jeg gjorde mig angående dette. Til trods for det, blev j... -
HASTER - Hjælp til investering
ForumindlægHej sidder med en aflevering til i morgen men kan bare ikke finde ud af det her spørgsmål: Beregn, hvor stor scrapværdien mindst skal være, for at investeringen er lønsom. Jeg har vedhæftet tallene i filen. nedenfor er teksten til opgaven Opgave 2 Investering I Midt Køkken A/S’ pakkeafd... -
Matematik FSA 2.4 flaskepant
ForumindlægHej! opgaven lyder således ( har regnet ud i en tidligere opgave at købmanden får 18,25 i godtgørelse) : Købmanden har ansat en flaskedreng. han tjener 69 i timen. 2.4 hvor mange timer om ugen kan flaskedrengen arbejde for at arbejde for det beløb, købmanden fik i godtgørelse?? hjælp! :-)... -
Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?
ForumindlægSå er det noget tid siden folk afleverede deres SRPer, så jeg ville høre hvordan det er gået. Jeg skrev selv i fagene matematik og historie, hvor jeg havde fokus på kryptering og kodemaskinen enigma. Det var faktisk ret spændende, og en nem opgave. Jeg fik et 10 tal for opgave, så det er jeg mege... -
"Rend mig i traditionerne" - nogle gode råd?
ForumindlægHej :)Jeg er lige gået i gang med at skrive min 1.g's opgave, hvor jeg har valgt at skrive om Leif Panduros "Rend mig i traditionerne". Så var det, at jeg bare lige ville høre, om der mon var nogen, som havde læst den, og som kunne give mig nogle gode råd til, hvad jeg skulle fremhæ... -
gennemlæsning af hovedopgave
ForumindlægHej,Jeg afleverede hovedopgave den 26. maj, og jeg skal op og forsvare den d. 14. Men jeg er meget meget meget usikker på, om min opgave i det hele taget kan bestå. Så jeg vil høre, om der er en venlig sjæl, der gad læse omgaven igennem (50 sider) og komme med sit bud på, om den ligger til et 6-t... -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægJeg forstår ikke, hvad opgaven går ud på. Hvad mener min lærer, når han skriver "estimér"? Opgaven lyder således: Estimér modellens parametre a og b, og brug modellen til at bestemme i hvilket år den gennemsnitlige månedsløn overstiger 500 USD. Og hvilken model er det, der bliver sna... -
Boganalyse: Voxeværk -Suleima Hind
ForumindlægHej Alle. Vi har i skolen fået til opgave at lave en boganalyse af bogen Voxeværk, som er skrevet af Suleima Hind, jeg vil bare høre om der er nogen der har lavet sådan en opgave? Jeg mangler nemlig noget inspiration.... Den skal være færdig fredag d. 1. oktober, så jeg har ret travlt, håber på a... -
database
ForumindlægHej Er det rigtig at der en SRP database, hvor alle studerendes SRP opgaver er der? Grunden til at jeg spørger om det er, at jeg indgår et bet med en ven om det. Jeg ikke tror simpelthen ikke på, at en lærer/censor ville gide at scanne 25 siders opgaver ind fra alle eleverne. -
reaktionshastigheden
Forumindlæghej Sidder og regner kemi opgaver. i en af opgaverne, skal jeg regen reaktionshastigheden for noget koncentrationer når temperaturen er 700K. Men da jeg regner det ud, får jeg reaktionshastigheden til at være 0, kan det passe, at reaktionshastigheden bliver nogle gange lige med 0??og hvis ja er ... -
Systematisk navn samt adskillelse af 2 mineraler
ForumindlægHejsa :) Sidder med to opgaver, som jeg ikke rigtig kan finde ud af, men som jeg håber I kan hjælpe med :) Alt information er vedhæftet. a) Angiv det systematiske navn for levulinsyre Har fået det til 4-oxo-pentansyre, er det rigtigt? c) Undersøg, om flussyreopløsningen kan anvendes til at ads... -
Potensvækst.
ForumindlægHej folkens. Har lidt bøvl med en af mine opgaver. Hvor mange % øges laksens vægt med når laksens længde øges med 25%? længde laks er : 87 cm vægt laks er: 2.56 kg Jeg er usikker på hvordan jeg skal gøre det. Har aldrig lavet en potensvækst opgave før, og min matematik bog forklarer ... -
vektorer i rummet
ForumindlægPunktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD| = 5|BD|beregn koordinatsættet til punktet Dtidligere i opgaven har jeg beregnet vinkel A i trekant ABC og lavet en ligning for planen ABCmen jeg kan ikke lige greje den med D's koordinater - nogen forlag til hvordan jeg løser den opgave? -
Afgør om funktion af voksende eller aftagende
ForumindlægJeg kender følgende funktion Hvor jeg som opgave a har beregnet de partielt differentierede og som opgave b. har opstilt gradient med værdierne (x,y,z)=(1,2,0) Nu sidder jeg så fast i c'eren, som er: c. Hvis x=1 og y=2 holdes fast, er F så en voksende eller aftagende funktion af z? Begru... -
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
Ionisk form af donepezil
ForumindlægOpgaven lyder: Opskriv den ioniske form af Donepezil, der dominerer ved pH = 7. Hvordan skal jeg opskive den ioniske form? der er i opgaven ikke angivet nogen pKa eller pKb værdier. Skal man så finde pKs værdier, for de funktionelle grupper der er i mokelyket? og derudfra bedømme om molekylet kan...
