Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19121 til 19140 af 32066
  • Trigonometri hjælp

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har rigtig meget brug for hjælp til 2 opgaver i min matematik aflevering. Jeg har vedhæftet afleveringen og har brug for hjælp til opg. 1 på 2. side og opg. 3 på 3. side. Håber der er nogen der vil hjælpe mig.
  • Hvordan finder jeg rentefoden?

    Forumindlæg
    Hej :) - jeg har en matematik-aflevering for og jeg er stuck ved et spørgsmål, som siger: En kapital på 1500 kr ønskes forøget til 3500 kr. i løbet af 8 terminer - hvad er rentefoden pr. termin? - Al hjælp er værdsat :)
  • Hjælp til funktioner.?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik og er på letterer bar bund med hensyn til funktioner. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man forklare: -Forskrift. -Funktionen y=b*x i a'ende (ved ikke hvordan man opløfter det på en com.) På forhånd mange tak for hjælpen.
  • Differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har store problemer med et bevis. Beviset er F(x)= kvadratroden af x. Jeg har selve beviset fra bogen, men har svært ved at finde ud af hvad der sker fra led til led. Håber der måske er nogen, som vil hjælpe. På forhånd tak.
  • Deskriptiv Statistik

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har på en emneopgave for i Matematik om Deskriptiv Statistik, og har virkelig brug for hjælp til min opg 2, så hvis du er god til Deskriptiv Statistik kontakt mig, og så sender jeg lidt penge hvis du laver den, ps sender opgaven privat over Facebook
  • ASAP ASAP - Kurtosis og Skævhed

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering som skal afleveres imorgen, har lavet næsten det hele, blot mangler jeg at finde kurtosis og skævhed, og er helt ude af sporet når vi snakker om sådanne nogle diskriptorere, så hjææælp
  • finde koordinater til to punkter

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med lidt matematik lektier, hvor jeg kun mangler denne opgave. da der er to figurer med til denne opgave har jeg valgt at vedhæfte den. håber der er nogen der ved hva jeg kan gøre. men se vedhæftede fil Tusind millioner tak på forhånd! :)
  • differentialregning

    Forumindlæg
    hej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe.
  • en sammenhæng

    Forumindlæg
    der står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret..
  • Isoler G i ligningen: 5 = G(1 + r)^p

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en matematik aflevering for, hvor jeg skal isolere G i ligningen 5 = G(1 +r)^p Jeg kan simpelthen ikke lige greje hvordan jeg skal gøre. Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Boxplot

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal op i matematik i morgen tidlig og er lige ved at få det sidste på plads. Jeg er lige ved statistik og tæntke så - hvorfor bruger man egentlig et boxplot ? Hvad er grunden til at man ikke bare bruger søjlediagram eller sumkurve ?
  • 3.grads polynomium

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte
  • HF vurdering prøv og samtale

    Forumindlæg
    hej jeg prøver at melde mig i HF efter sommer men, min vejleder har beslutted sig at de skal vurdere min danskkpmetencer og matematik måske jeg skal op til optagelse prøv eller noget andet det ved jeg ikke. er der nogen venlige sjæl kan hjælp mig her :) ?
  • Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.

    Forumindlæg
    Hej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ...
  • ln og log

    Forumindlæg
    Kan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer.
  • radikal komposant?!

    Forumindlæg
    Sidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :)
  • Svingninger formel Hurtigt!

    Forumindlæg
    Skal op i matematik B i morgen. formlen fra bogen lyder f(t)=A*sin(at+b) Hvad betyder de forskellige bogstaver? altså hvad sker der hvis man ændre nogle af dem. hvis en af jer gider hjælpe.
  • Analyse 0

    Forumindlæg
    Studerer matematik og har pt. et fag kaldet analyse 0 med mundtlig eksamen. Ville høre om andre har haft erfaringer med faget og kunne fortælle lidt om hvordan det gik og om den tilhørende eksamen, som jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal forberede mig til.
  • Spørgsmål omkring eksamen

    Forumindlæg
    Hvis man til eksamen kommer til at taste data forkert ind og dermed får et forkert resultat men at fremgangsmåden og alt matematikken er helt rigtig, hvor mange point vil man så få for den opgave? Det kunne for eksempel være man kom til at taste et punkt forkert ind når man laver en lineær regres...
  • Rumfang/højde i tetraeder

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og laver en matematik aflevering, men jeg stødte på dette spørgsmål: Rumfanget af tetraeder med sidelængden på 3 cm Jeg kender formlen til rumfanget, men jeg ved ikke hvordan jeg kan finde højden. Kan nogen hjælpe mig?