Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 19121 til 19140 af 33718
  • Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.

    Forumindlæg
    hejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener...
  • SRP - Karakter

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-)
  • paramterfremstilling

    Forumindlæg
    to linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det?
  • Simpel procentregning

    Forumindlæg
    Har en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?"
  • Privat undervisning

    Forumindlæg
    Nogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med...
  • 3. år Mdt. ialt.

    Forumindlæg
    Kom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g?
  • Enkeltlogaritmisk

    Forumindlæg
    Hej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk?
  • Mere hjælp :)

    Forumindlæg
    Der ønskes en generel indførelse af de 3 funktionstyper bl.a. ved behandling af funktionernes monotoniforhold. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål? Håbede der måske var nogen der havde nogle gode ideer? På forhånd tak.
  • Skr. årsprøve tilbage?

    Forumindlæg
    Får man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter?
  • Advanced Grapher

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod...
  • Differentiabillitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe?
  • optagelse

    Forumindlæg
    jeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU..
  • Intro til LaTeX

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det?
  • Virksomhedsøkonomi hjælp!!!!

    Forumindlæg
    Hej har lige været op i virksomhedsøkonomi skriftlig. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som ved hvor mange procent % det kræver for at dumpe med 00?
  • Seriøst??

    Forumindlæg
    Hvorfor har studieportalen.dk et forum for latex?!
  • Lommeregner HF B-Niveau

    Forumindlæg
    HejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa...
  • DiplomIngeniør

    Forumindlæg
    hej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
  • Færdighed

    Forumindlæg
    Hvordan renger man det her ud? En løber tilbagelægger 6 km, med en gennemsnitsfart på 10 km/time. Hvor lang tid er han om at gennemføre de 6 km? Hvis han gennemførte de 6 km på 30 minutter hvad var gennemsnitshastigheden så?
  • gør rede for det bestemte integral for en funktion

    Forumindlæg
    spørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer.
  • Eksamenspørgsmål ! INTEGRALREGNIN

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et eksamen spørgsmål, som lyder sådan her: Gør rede for begrebet stamfunktion og for sammenhængen mellem stamfunktion og areal. Nogle som kan hjælpe mig med svar? På forhånd tak!