Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 19141 til 19160 af 168518
-
Gennemsnitskarakteren i ét fag?
ForumindlægHejsa! Jeg har kigget på en videregående uddannelse, hvor adgangskrav er som følge: Specifikke adgangskrav er engelsk B og matematik B. Alle fag skal være bestået. Bemærk: For at blive optaget skal du have matematik på mindst B-niveau med et gennemsnit på mindst 6,0 og engelsk på mindst B-... -
Engelsk hjææælp..
ForumindlægHeej allesammen! er der nogen der haar en god klade til skriftlig engelsk eksamen ?? Nu tænker jeg på fx indledning kan starte på samme måde altid og nogle analyse punkter med hvad effekten er osv :S nogle gode vendinger at bruge til skriftlig engelsk :S -
Dumpet spansk
ForumindlægJeg har lige pt dumpet Spansk A mundtlig årskarakter og så vidt jeg kan forstå så kan jeg ikke komme videre på en videregående uddannelse da alle steder skal man have bestået sit andet fremmedsprog. Jeg har bestået den skriftlige del. Så mit spørgsmål lyder: Er der stadig en chance for at jeg ka... -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
Metode
ForumindlægHej Hvordan skal begreberne deskriptiv og præskriptiv forstås i matematikken? -
Opgave om harmoniske svingninger
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i nogle opgaver i matematik (muligvis også lidt fysik) til min SRO om harmoniske svingninger, og kunne godt bruge noget hjælp. Opgave 1: En Birdie er en lille legetøjsfugl, som er ophængt i en fjeder. Når man trækker ned i fuglen og slipper den, vil den svi... -
Er i krise!
ForumindlægHar fået følgende spørgsmål, som jeg skal op og vise på tavlen i morgen. Har derfor brug for hjælp! Skriv nedenstående udtryk på formen b*a^x √9a*^3√a/^4√a -
Engelsk stil.
ForumindlægHej.. Jeg laver altid fejl, når jeg skal bruge by, og hernede kan I vel se mine fejl. Jeg ved godt at teksten er langt, men hvis nogen af jer havde lyst til at læse det og fortælle mig mine fejl, og hvordan jeg kan lade være med at lave de fejl igen, kunne være dejlig. The weather was wonder... -
Ideer til SSO opgaven emne
ForumindlægHej jeg er igang med at finde ud hvad jeg skal skrive om i min sso opgave. Mine tanker: Tænker den skal handle noget omkring unge og så tænker at skrive i dansk A eller matematik B eller begge dele -
FYSIK HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHej alle søde mennesker der ude :) skal oppe i prøve i fysik på tirsdag... jeg går i 9 klasse.. ved ikke hvad jeg skal øve mig på??? Håber virkelig i kan hjælpe mig? har virkelig brug for hjælp -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
Mat eksamen hhx
ForumindlægNogle der har været op til skriftlig mat på hhx og evt. fortælle lidt hvad den handler om? Jeg er ikke stærk i mat, men skal heldigvis også afslutte i år. -
3D-geometri! Kryds- og prikprodukt, samt determinant.
ForumindlægHalløj.. Som nogle andre, skal jeg til skriftlig matematik i morgen! Og er i sidste øjeblik blevet i tvivl om 3 små ting. Det er i forhol til 3D-geometri.. Krydsprodukt bruges til? Determinaten bruges til? Prikproduktet bruges til? Altså man kan afgøre om to vektorer er ortogonale ved prikprodukt... -
Engelsk opgave
ForumindlægHey.. det her er sidste del af min engelske aflevering. Vil blive meget glad hvis der er en der lige vil kigge den igennem. På forhånd tak. Mv CasperThe medicine science and the modern technology are able to keep more people in life than ever since, and people are asking themselves: can it be eth... -
Oversættelse
ForumindlægHej...er der nogen der vil rette denne tekst for grammatiske fejl..på forhånd tak-What have you buy, as you was in London?-I have bought some CDs.-Buy you not any clothes?-Yes, I buy a pair of Levy’s jeans but I cannot find any cheap shops.-Found you not any discount stores?-Yes but they sell not... -
Årskarakter i 3.g
ForumindlægHey :) Har et spørgsmål ang. den skriftlige årskarakter, der gives i 3.g. Min lærer giver årskarakteren således, at den er gennemsnittet af terminsprøven og den sidste opgave, der afleveres efter terminsprøven. Terminsprøven tæller to gange i dette snit. Det vil sige, at alt det man har knoklet... -
Mat på gym og Mat på uni - forskel?
ForumindlægHej. Hvordan er "overgangen" så at sige fra at læse matematik i gym og så at læse matematik på eksempelvis Polit? Jeg spørger for en ven, som afsluttede gymnasiet for 2 år siden. Han var/er god til matematik, men kan ikke huske fx diskriminantformlen i hovedet eller hvordan man helt p... -
hjælpemidler?
ForumindlægSkal til skriftlige prøve i matematik imorgen 10kl. ville spøge jer om, man må tage alt med? altså jeg har en bog som hedder Faktor Matematik 10klasse begrebsbog kan jeg godt tage den med? -
Skr. Eng. Eksamen
ForumindlægHejsa...Sagen er den, at jeg skal til skal til skriftlig engelsk eksamen imorgen(2g).. Og ville hører om der var nogen som havde nogle vendinger eller lignende som kunne være relevant i den forbindelse...?
