Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 19141 til 19160 af 33718
-
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Forklaringsrad
ForumindlægHar bruf for fandens meget infor omkring forklaringsgraden, det skal gennemgåes til sømmene.. har i et par links? kan ikke finde noget som helst :-S -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter? -
EN der vil se min opgave igennem?
ForumindlægEN der vil se min mat opgave igennem og komme med deres mening omkring den? -
Reducer
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af den her, kan nogen vise mig hvordan man skal gøre? (a-b)2+2a*(a+b) -
Vektorer 3D vinkel
ForumindlægVed ikke hvordan opgave h) skal udregnes og kan ikke finde nogen formel på den. Håber i kan hjælpe. Tak. -
Hvilke 3 uddannelser har noget med penge og økonomi?
ForumindlægHej studieportalen Hvilke 3 uddannelser har noget med penge og økonomi? Tak på forhånd -
Hjælp til Matematiske Modeller
ForumindlægDet er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode... -
Vilkårlige trekant
ForumindlægHej, jeg har denne opgave som jeg er lidt usikker på. Jeg skal finde: - vinkel B og C Og jeg ved at vinkel B er spids og C er stump: vinkel A =20grader, side b=7,5 og side a = 4,3. Kan ikke finde frem til hvilke formler jeg skal bruge? Håber nogen kan hjælpe mig:) -
Polynomier
ForumindlægFind forskriften, når vi kender a og rødderne: a = 2, rod 1=2, rod 2= 4 Kunne godt bruge hjælp! -
Overfladeareal og ukendte sider
ForumindlægTil julearrangementet skal klassen lave en masse julepynt, som de kan hænge op i klassen. Et flettet julehjerte består af et kvadrat og to halvcirkler (se figuren). Hvad er overfladearealet af julehjertet (både for- og bagside)? Hvordan finder jeg radiussen og dermed diameteren for halvcirklern... -
Finde Stamfunktion
Forumindlægcos(x) * sqrt(sin(x)) Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad stamfunktionen til ovenstående er? -
Rigtig?
ForumindlægEr dette rigtig? http://peecee.dk/?id=9109 -
Samfundsfag A-niveau
ForumindlægJeg går for tiden og overvejer hvad jeg skal vælge som valgfag i 3.G. Jeg har ikke særlig mange interessante muligheder, så nu er jeg nået frem til at det skal være Musik B eller Samfundsfag A. Hælder mest til samfundsfag. Men vil gerne høre andres erfaringer med samfundsfag på A-niveau. Er det... -
HASTER !!
ForumindlægHey .. er der nogen som kunne forklare mig følgende ting: 1) Ohm's lov 2) Hvad er en diode og hvad bruges den til -
trigonometri
ForumindlægHej kan I hjælpe med noget? Det kan være en stor hjælp jeg har en trekant, (vedhæftet) jeg skal finde længden af siderne? kan I hjælper, prøver men kan ikke finde ud af det :) -
TI-89
ForumindlægHej, jeg søger en TI-89 til en rimlig pris. -
HJÆLP! Hvordan skriver man en problemanalyse til HTX mat B skriftig eksamen ??
ForumindlægHej .. Jeg sidder her og skal til at sætte min rapport sammen , men ved ikke hvordan jeg skal skrive min problemanalyse til opgaven .. Hvad skal sådan en indeholde ? Så hvis I kunne give nogle ideer til hvad der skal stå i sådan en , så ville det være dejligt :) .. Det er til HTX eksamen B .. Sk... -
Opgave
ForumindlægEn linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ... -
Uligheder :O
Forumindlægøhm.. ja jeg er så ikke skide go' til det der med uligheder, er der nogen der kan forklare mig hvordan grundmængde og løsningsinterval for uligheder bestemmes? :D Annemette..
