Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19141 til 19160 af 31756
-
sammensat funktion
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med noget matematik. Funktionen h er givet ved: h(x)=kvrod(x^2+3). Bestem to funktioner f og g, så h(x)=g(f(x)) håber i vil hjælpe på forhånd tak -
bestem størrelsen f = (x+Δx)
Forumindlæghej alle sammen jeg er i gang med min matematik rapport men er gået i stå i denne opgave : bestem størrelsen f = (x+Δx) og forklar med ord hvad den betyder... jeg ved ikke helt hvad og hvordan jeg skal gøre det :S .. er der nogen der kan hjælpe mig? :) på forhånd tusind tak :) -
HJÆLP MIG!
ForumindlægHej Jeg har brug for HJÆLP! Jeg har fået en matematik opg. får hvor vi skal konstruerer forskellige formler.. Fx. En trekant, som har en sidelængde på 4 cm. og 2 hjørne vinkler på 50 grader og 75 grader... HVORDAN SKAL MAN KONSTUERE DET??? Kh. Denlillehjerne (-: -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en årsprøve for i matematik, men jeg kan ikke knække koden til hvordan jeg skal lave delspørgsmålet i den. Derfor håber jeg der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt. Opgaven er vedhæftet som en PDF fil I må have en fantastisk Søndag :) -
plus en konstant
Forumindlægjeg sidder og laver matematik aflevering omkring bestemt intergrale. jeg beregner areal og rumfang og buelængder, og pludselig kommer jeg i tvivl om jeg skal have plus en konstant med i facit til areal, volumen osv ? -
Moms regning
ForumindlægHej, jeg er stødt på en opgave i en matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder sådan: En vare koster 62 kroner med moms – hvad er prisen før moms Hvis nogen kunne komme med lidt, hjælp ville det være rart, tak på forhånd. -
væksthastighed
Forumindlæghej, skal op til matematik termins prøve på torsdag og kigger igennem noget pensum for delprøven uden hjælpemidler. der står at man skal kunne aflæse væksthastighed grafisk... hvad skal der forstås ved det?? - for er væksthastigheden ikke den afledte?? håber nogen lige vil hjælpe mig :) -
-- og andre opgaver
ForumindlægHej, sidder i en matematik aflevering, og har problemer med denne opgave: a) 5-3*(-2) b) 2*(8-3)-6:(-3) c) 7-(-2) -1 d) -12*(-5) Hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt, på forhånd, tak! -
Bevis for hastighedsvektor
ForumindlægHej - jeg skal lave et mundtlig matematik eksamens oplæg, hvori jeg skal inddrage beviset for en partikels hastighed. Emnet er altså vektorfunktioner og parameterkurver. Problemet er dog, at jeg ikke helt forstår beviset. Er der nogle der evt har en video hvor det forklares, eller kan forklare de... -
vektorfunktioner
ForumindlægHej i matematik har jeg om vektorfunktioner, men er lidt itvivl om disse punkter - hastighed - acceleration og tangenter for vektorfunktioner Håber der er nogle som måske kan give en forklaringen eller evt give nogle links hvor jeg kan læse om det. På forhånd tak -
Råd!!
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til matematik eksamen uden og med hjælpemidler og jeg ville høre, om nogen af jer har nogle gode råd, tips og tricks eller noget i kunne have lyst til at dele. Mvh en meget nervøs pige -
hvordan man laver en gode mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlig opgave til matematik eksamen, og skal til i gang med at lavet dem, men jeg er kommet i tvivl om hvordan man bedste laver hver opgave, og hvordan man bedste bruger opgaverne til eksamen. håber nogen kan forklare mig det. -
Løse denne ulighed: 3(x+2)+2≤10+5x
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en matematik opgave, hvor man ikke må bruge hjælpe midler men er så lost omkring uligheder.. En der vil være rigtig elskværdig og fortælle mig trin for trin hvordan man løser uligheder også denne ulighed Håber på mange fine svar! -
Matematikhjælp
ForumindlægHej. jeg er igang med en matematik aflevering, og har lidt svært ved denne opgave Et andengradspolynomium f er givet ved f(x)=2x^2 -4x+5 Det oplyses at grafen for f er en parabel a) bestem koordinatsættet til punktet for parablen -
A og B
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik afl, hvor jeg skal forklare nedestående spørgsmål. Nogen som ville være sød at hjælpe Forklar hvordan grafen for en lineær vækst ser ud og hvad tallene a og b i regneforskriften betyder for grafen? -
Isolering(kemi)
ForumindlægDette måske mere et matematik spørgsmål end kemi, men skal have isolere [H3O^3] eller x i denne formelhttp://intra.vhim-gym.dk/fag/kemi/3KE/pH-syrer.htm (Middelstærkesyres Ks) , og ved ikke helt hvordan jeg skal starte nogen som kunne hjælpe mig.. -
Årsprøve 7.klasse
Forumindlæg- Jeg kunne godt bruge noget hjælp, jeg skal meget snart have en færdighedsprøve/årsprøve. (7. Klasse): Kan I godt give nogle forskellige tips på, hvordan jeg kan forberede mig til testen. ! Testen er på matematik tjek ! (Jeg har 72 - 80 timer) -
Klogere
ForumindlægHej, jeg er en pige fra 6 klasse, der gerne vil blive klogere på verden, så jeg kan få den hånd op mere i timerne. Jeg vil gerne blive bedre til noget historie, Dansk, Matematik, engelsk og kristendom. Er der nogle der har nogen bogforslag eller noget andet. Tak! -
Argumenter for betydningen af a for eksponentialfunktioners monotoniforhold.
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig matematik, og har brug for hjælp til dette spørgsmål: "Argumenter for betydningen af for eksponentialfunktioners monotoniforhold". Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med "argumenter" og hvordan jeg gør det for netop a :) God dag! -
At forkorte/reducere
ForumindlægHej Jeg sidder og laver matematik, og er nået til nogle opgaver hvor man skal forkorte mest muligt. Sådan lyder opgaverne: 3kwS ---------- 9w Det har jeg fået til 3kS ------- 9 er det rigtigt? også er der det her stykke: 4xy+12yz -...
