Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19141 til 19160 af 29738
-
Metode - Newton
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan Newton kom frem til hans love. Var det ved deducering eller inducering? John -
Tyngdeacceleration
ForumindlægNogen der ved hvad tyngdeacceleration er? -
Kildekritik SSO
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg forholder mig til ovenstående. Jeg har fået pfattelsen af, at man skal være lidt forsigtig med hvad man skriver, men at det omvendt er vigtig at få kildekritikken med? Jeg skriver SSO vedr. et lokalhistorisk emne, og de kilder jeg har er primært jubilæumsskrift... -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
luftpudebænk og fjeder
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=29313På figuren ses, en slæde med massen M som er forbundet til to ens fjedre. Da trækloddet hænger stille må Fsnor = Ft = Ffjeder heraf fås så : (1)mg = -s*x1) Afbild fjederkraften som funktion af deformationen s, bestem fjederkonstanten ud fra grafen. Der kan jeg så bruge (... -
isolering af X
ForumindlægHvordan isolerer jeg x her?:0 = 1+lnx/x -
kompleks kemi, chelate komplekser
ForumindlægHej SP!Jeg håber at nogle kan hjælpe mig med at forstå de komplekse bindinger i chlorofyl. En formel for chlorofyl kan findes her:http://en.wikipedia.org/wiki/ChlorophyllJeg mener at have læst at det skulle være et chelat kompleks, men hvis det er tilfældet så må man vel skulle betragte hele porf... -
nerveimpuls
ForumindlægDet drejer som om nervesystemet. Når en nervecelle modtager en impuls, sættes na/k pumpen igang i en nervecelle og der ledes na ind ad cellens membran og der diffunderes k ud. Denne veksling sker ned igennem axonen og ud i endeterminalen og ud i synapsen, hvor den så opfanges af en anden dendrit ... -
Dansk stil - rettehjælp?
ForumindlægHej!Jeg skal aflevere denne stil fredag, og vil gerne have hjælp til at forbedre den, da jeg virkelig har problemer med diskussionen.Afleveringen er skrevet til opgave 1 i hæftet til studentereksamen maj 2001. Opgaven hedder:Kedsomhedens prisgør rede for Joseph brodskys tanker om kedsomhed i hans... -
Trapez, beregn længde
ForumindlægJeg har Trapez:Jeg kender:- alle 4vinkler- arealet- grundlinienHvordan kan jeg finde den længden der er parrelle med grundlinien? -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Areal af cirkel
ForumindlægHej jeg ville lige spørger jer om hvordan man finder areal af en cirkel??? -
Overvejer at gå en klasse om
ForumindlægJeg sidder i et enormt dilemma. Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd, fordi jeg føler jeg former min fremtid her men jeg er så usikker på hvad jeg skal gøre.Jeg startede ud på gymnasiet med den tro at jeg bare ville arbejde og så komme hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet, set ... -
Fusijama
ForumindlægHej,Jeg har lige et spørgsmål til følgende tekst skrevet af Johannes V. Jensen:http://www.ponty.dk/fujiyama.htmJeg kan ikke forstå hvad han mener med dette:"...at jeg i et Nu fattede både Jordens uhyre Masse og dens vægtløse Flugt i Himmelrummet. Det var som om Jorden var kommen mig imod i s... -
Jeres mening
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=34405&noresize=yesHvad er Jeres mening til dette positivt evt. negativt ? -
Er en ryger en udgift eller indtægt for samfundet?
ForumindlægEr en ryger en udgift eller indtægt for samfundet, hvis vedkommende har røget en pakke cigaretter gennem hele livet? -
Den sociale arv
ForumindlægEr der lykkedes dig at bryde den såkaldte sociale arv?Har du fået en bedre uddannelse end dine forældre? -
elektromagnet, strøm og vindinger
Forumindlægforsøgsvejledningen kan findes på http://www.kalundborg-gym.dk/ti/Dokumenter/fysik/3g-2004/ovelser/Magnetisk%20stromvagt.docforsøget går ud på, at man skal eftervise bil-ligningen: F=B*I*Ljeg kan ikke forstå hvorfor, ved dannelsen af elektromagneten, at spolerne skal kobles i serie. har det noget... -
Problemregning :(
ForumindlægHej er desperat efter noget hjælp, jeg har lige fået 9 klasses afgangseksamens opgave fra MAJ-JUNI 1994 selvom jeg kun går i 8!!Har virkelig brug får hjælp. Oh! I kloge mennesker hjælp mig i disse besværlige stunder....På forhånd tak :)M.v.h alkymisten -
Nogen der vil hjælpe med at rette dette for mig?
ForumindlægIch denke der richtige Weg zum Frieden in der Welt ist dass Militärdienst weil wenn wir nicht eine militärische Team haben z.B. wenn es Krieg gibt ist das gut zu wir haben eine militärische Team, wenn wir nicht haben eine militärische Team alles ins Land kommen und dann wollen die Menschen zer...
