Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 19161 til 19180 af 27490
-
Skal du bruge hjælp til din hovedopgave HD/HA?
ForumindlægTil en enkelt studerende, eller en gruppe, tilbydes mentor hjælp til udarbejdelse af hovedopgave i HD(A) eller HA. Mentor er 47 år med national og international erfaring som adm. direktør for en række større virksomheder. Du skal have viljen, evnen og lysten til at møde opgaven med gå-på mod; jeg... -
analyse om kørestole.
ForumindlægVi har fået til opgave at lave en tekonologi analyse om en moderne kørestol Har problemer med at finde svar på følgende spørgsmål: 1. Giver produktet (kørestolens egeskaber) mulighed for en øget handel? 2. Giver produktion (og salg) af kørestolen mulighed for en forbedret økonomi og forr... -
Sætninger
ForumindlægNogle der gider/har overskud til at hjælpe mig med disse sætninger? Forstår dem simpelthen ikke.. 1. Det burde de havde vidst 2. Det skulle De have sagt straks 3. Det skulle I ikke have gjort 4. Det kunne jeg have sagt dig med det samme 5. Børnene måtte da gerne være gået i biografen 6. Vi burd... -
noget oversættelse!!
Forumindlægdet er et udrag fra bogen "JO"... skal oversættes; De skændes, fordi eric spiller falsk, og til sidst forlader laurant, patrick og oliver bandet. JO og catherine har spillet tennis og kommer nu hjem til JO. Her taler de med Jo's mor. Hun har travlt, fordi hun skal til et cocktail pa... -
afbøjningsvinklen- fysik
ForumindlægHeii.. Har et lille problem med Fysik afleverningen her. håber der lige er en der gider Tjekke om jeg er heelt langt ude eller..opgaven var følgende: laserlys med bølgelængden 632,8 nm sendes ind mod et gitter med 100 streger pr. mm. Beregn afbøjningsvinklerne for 1., 2. og 3. orden. kan det så ... -
Stor Statistik aflevering.
ForumindlægHej.Jeg ville hører om der skulle vare nogle, VIRKELIGE, genier til statistik. Har ikke priorteret mine fag ordentlig, så jeg halter tæmmelig meget bagefter i statistik.Derfor søger jeg en person, til simpelthen at lave min kommende statistik-årsopgave. Selvfølgelig mod et passende beløb. Det ene... -
Dansk stil om kunst
ForumindlægHej :)jeg ville gerne spørge om nogen kan give mig ideer til min danske stil som skal handle om kunst ?? Evnerne hedder:1. Lars Movin: Glem grisen2. Adolf Hitler: Om moderne kunst3: R. Broby-Johansen: Er kunst luksus?4: Klaus Lynggard: Victorias år5: William Heinesen: Godaften, Måne - Godaften, m... -
eksamens forberedelse
Forumindlægjeg stødte på dybgrave og ledte så efter nogle gamle noter men fandt istedet et ufærdigt spørgsmåls ark men vil gerne kende svare så jeg kan komme videre :) hvordan dannes dybgrave? 1.Dybgrave dannes når 2 kontinentplader bevæger sig mod hindanden. 2.Dybgrave er resultat af kraftige jordskælv... -
diagonal i terning
ForumindlægFind skæringen mellem to diagionaler i en terning med sidelængde 1. Det burde være nemt, men jeg kan ikke få det til at passe. Hvis vi indlægger et koordinatsystem kan vi jo passende liggende det så det ene hjørne ligger i origo. Så vil en parameterfremstilling for første diagonal være: (x,y,z... -
Hjælp
ForumindlægHej. Sidder og prøver at få dette program til at køre og er løbet ind i problemer tidligt i forløbet.. Jeg bruger http://www.math.aau.dk/~dethlef/Tips/install.html som min "guide" og der står følgende:Test: (Re)Start Emacs. In emacs, call M-x latex-mode. You should see the "Command... -
Matematik aflevering om får-læmmeboksen
ForumindlægHej, jeg er igang med min matematik aflevering og er gået helt blank, så håber at der er nogen som vil hjælpe, med dette spørgsmål. En stald, som indvendigt måler 7,10 x 10 m, skal indrettes med bokse: -boksene opstilles i rækker, så sidevæggene støder op mod hinanden -boksenes udvendige mål er ... -
ligevægt
Forumindlæga. Er der ligevægt i en 0,010 M KSCN- opløsning når [FeSCN2+] er 1,0*10^-4 M, og koncentrationen af jern(III)ioner er 1,1*10^-4 M? Fe3+(aq) + SCN-(aq) ? FeSCN2+(aq) skal man i denne opgave ikke plusse koncentrationen af jern(lll) ionen og SCN^- og sammenligne det med koncentrationen af Fe... -
oversætelse af lille engelsk stykke så det er grammatisk korekt
ForumindlægNy kæde i DanmarkBaresso er en ny kæde, som er startet i københavn. Kæden er en del af den nye livsstil med små hurtige måltider: en hurtig kop kaffe- og så af sted igen. Cafeernes indretning er enkel og moderne, og gæsterne står op eller sidder på høje barstole og i magelige sofaer. På menuen er... -
litt. håndbogen: Johannes v. jensen
ForumindlægHej jeg læser lidt om Johannes V. jensen i og om symbolistiske digte i litt. håndbogen men forstår ikke helt denne sætning: side 216 øverst"Johannes V. jensen der omvendt tager parti for det virkelige, de ydre kendsgerninger og den moderne maskinkultur"??også er der også noget med konf... -
ækvivalente mængder
Forumindlæghejsa jeg har fået en opgave jeg sidder uhjælpelig fast i :( så jeg håbede på at der måske var en der kunne hjælpe? opgaven lyder: 2NaHCO3 + Na2H2P2O7 → Na4P2O7 + 2CO2 + 2H2O a) er de to forbindelser ækvivalente? b) hvis ikke så angiv stof mængden af overskuddet? Jeg ved så meget, at det e... -
???
ForumindlægEn der vil være sød at hjælpe med at rette disse sætninger?De har købt et farve-tv til børnene. hun rakte moderen sukkeret. man rakte gæsten peberet. arbejderne har man aldrig fortalt noget. faderen hentede et glas vand til sønnen.Sie haben einen Farbfernseher zu dem Kinder gekauft. – Sie reiche ... -
translation
ForumindlægDanskerne må imødelse langt skarpere overvågning af det offentlige rum. Videokameraer på centrale gadehjørner, større pladser og trafikknudepunkter skal sættes ind i kampen mod terror og alvorlig kriminalitet.The Danes must anticipate surveillance of the authorities’ room. The video cameras on ce... -
redoxtitrering af ascorbinsyre
Forumindlæghej:) på forhånd tusind tak:) jeg er lidt forvirret. jeg titrere noget citronsaft med 2,6 diklorphenolindophenol Hvad forstås der ved: at reaktionen skal udføres i en sur opløsning for at specifikationen øges. ? der står noget med at det er fordi de "interfererne stoffer reagere langso... -
Fysik Trampolin??
ForumindlægHej, mangler akut hjælp til denne opgave. Jeg kigget på den man kan ikke komme nogle vegne :( Jeg mangler kun formlerne og argumentation til dem. På en trampolin er trampolinspringeren i øverste position højden h over trampolinen i vandret tilstand. Opgaverne herunder gælder for perioden, hvor... -
Heksehyl.
ForumindlægHej med jer :) Har lige en opgave, som giver mig en del problemer, så det ville være dejligt, hvis en lige ville hjælpe! Jeg har fået følgende at vide om heksehyl: Et heksehyl er en bestemt form for fyrværkeri. Det består af et cylinderformet rør, der er delvist fyldt med krudt. Mens krudtoverfl...
