Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19161 til 19180 af 23766
-
Titrerkurve - ækv. punkt = væk?
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport og er kommet igang med teorien, jeg har skrevet sålede: Udefra, at phosphorsyre er en triprot syre kan man se, at der vil være 3 ækvivalenspunkter på titrerkurven. Man kan måske undre sig over, når man ser på forsøgs titrerkurven, hvor det tredje ækvivalenspunkt er... -
ascorbinsyre
ForumindlægHej med jer :-) Jeg har lige lavet en rapport hvor vi skulle finde ascorbinsyreindholdet i C-vitamin. Vi kom frem til at c-vitamintabletterne indehold ca 50% ascorbinsyre og 50% af ascorbinssyrens korresponderende base (natriumascorbat) Ifølge ph-metret var ph- værdien 4,3 da vi startede me... -
Kan fructose starte respirationen?
ForumindlægKan en celle starte respirationsprocessen, eller mere specifikt glycolysen, fra fructose, eller er der noget der gør at cellen simpelthen KUN kan starte processen hvis den får glucose som udgangspunkt? Skriver en rapport over den forventede svingning i blodsukkeret hos nogle testpersoner ud fra d... -
Luftmodstand og kageform
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive rapport om luftmodstand og kageform. Jeg har kastet en kageform ud fra første sal og beregnet dens hastighed. Jeg skal udfra en graf med massen på x-aksen og hastighed på y-aksen, bestemme hvilken model der er mest egnet til at beskrive luftmodstanden. a) Luftmodstanden er ... -
stofmængdeforholdet
ForumindlægHejsa! Jeg sidder lige og laver kemi rapport, men der er noget jeg er lidt usikker på, og håber jeg kan finde lidt hjælp herinde på siden.. Spørgsmålet lyder: Dernæst anvendes de afstemte reaktioner til at finde stofmængdeforholdet mellem natriumhydrogencarbonat og hvert af de mulige faste produ... -
newtons 2 lov
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive en rapport om et forsøg hvor vi skulle eftervise newtons 2. lov. Her er der nu en formel der driller mig lidt. Den ”teoretisk bestemte” acceleration bestemmes som vist nedenfor: Fres = mlod + vogn * a Ftyn = mlod * g Ved at lægge de to formler sammen og is... -
Beregning af pH ved titrering
ForumindlægHej alle sammen Jeg er i gang med en rapport om rødvin, og jeg bl.a skal gør rede for hvordan man bestemmer surhedsgraden i rødvin. Vi har haft lavet en titrering af 25 mL rødvin med 0,1 M NaOH. I forhold til titrerkurven og ækvivalenspunktet er jeg kommet frem til at der er 0,09 M vinsyre (C4H6O... -
Mundtligt eksamensspørgsmål
ForumindlægHej derude :) Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg har gjort det som står i kursiv, men mangler det som jeg har gjort tykt. På forhånd tak! Beskriv kort, hvordan I vil besvare nedenstående eksempel på et mundtligt eksamensspørgsmål, herunder hvilke emner der kunne blive be... -
Kastebevægelser og luftmodstand
ForumindlægJeg står og skal skrive om kastebevægelser og luftmodstand, jeg har de formler der nu er værd at udlede inden for kastebevægelser, nu vil jeg gerne udlede dem så de tager hensyn til luftmodstanden, hertil vil jeg specielt gerne udlede formlen for kastelængde, da den kunne være brugbar i min rapp... -
Jordens strålingsbalance
ForumindlægHej! Jeg har en NV-rapport for til i morgen og er allerede stuck ved første problemstilling, der lyder således: - Hvordan er jordens strålingsbalance og hvilken rolle spiller CO2 i strålingsbalancen? Altså jordens strålingsbalance er, hvor meget stråling, der kommer ind på Jorden i forhold ... -
Nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase
ForumindlægHej - jeg er igang med en rapport ang. nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase, men jeg mangler lige et spørgsmål. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med at forklare det måske? - Hvilke forskel er der på aktiviteten af spytamylase og industriel amylase? - hvad er årsagen hertil ? ... -
Hvordan klarer jeg denneher?
ForumindlægJeg står i en situation hvor jeg har lavet en rapport på min handelsskole men læreren mener ikke at jeg har lavet den selv, jeg har så selv lavet den, så eftersom jeg føler mig uretfærdig behandlet vil jeg høre om nogen ved hvad jeg gør, jeg har først fået det at vide for to dage siden, så er sta... -
Spyt - Stivelse.
ForumindlægJeg skal igang med at lave en biologi rapport, men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive, da jeg ikke rigtig forstår det. Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle blande noget stivelse med almindeligt spyt og syrespyt og så se resultatet, og det er så ud fra dét at vi skal skrive vores konklusio... -
SI-enheder - snorbølger
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport om snorbølgelængder, men har ikke helt styr på mine resultater. Hvis jeg fx har en frekvens på 6,05 Hz og en bølgelængde på 45 cm (da v=fn*lambdan), får jeg 271. Hvilken enhed er dette tal, og hvordan får jeg det lavet om til m/s? Og desuden, kan det passe, at min... -
Syntese af Benzoesyre hjælp.
ForumindlægHej. Er ved at skrive rapport om det, men der er noget af teorien jeg ikke helt forstår. Opgaven lyder sådan: 8. Hvorfor dannes der brunsten? Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen med sulfitioner. Først blandes benzylalkohol med kaliumpermanganat. Dette bliver så brunt og koges lidt... -
Kvantitativ overfor kvalitativ metode
ForumindlægHej alle. Ved godt der er mange tråde vedrørende hvad henholdsvis den kvantitative metode overfor den kvalitative metode forsøger at belyse, men ingen synes at besvare mit spørgsmål. Jeg har skrevet en AT rapport om Scientific Management/Taylorisme, hvor jeg har inddraget nogle motivationsteorie... -
Stofmængdekoncentration og masse %
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogle, som kan fortælle mig hvordan man bestemmer stofmængdekoncentrationen og masseprocenten af eddikesyre og ammoniak? Jeg er nemlig i gang med en kemi rapport, hvor formålene er: a) At bestemme stofmængdekoncentrationen og masse % af eddikesyre i husholdsning... -
Hvad udgør periodens nettopengestrømme?
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med denne opgave? Jeg er gået i gang med en bog om eksternt regnskab. Den hedder Finansiel Rapportering, af forfatter Jens O. Elling Opg. Virksomheden A/S Hope rapporterer i 2016 et nettooverskud på 465 t. kr. Yderligere foreligger følgende oplysninger... -
Hvor kan jeg finde tabeller med tabel-værdier online?
ForumindlægJeg skal i næste uge i gang med at skrive en del rapporter og kommer i den sammenhæng til at skulle bruge en del tabelværdier. For at gøre det hele lidt lettere vil jeg høre om der er nogen der har nogle gode links til hvor man kan slå disse op eller én bog der indeholder gode omfattende lister... -
Vækstformler
ForumindlægHeej (: Jeg skal til mundtligt matematik eksamen snart og jeg har et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på; 6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag...
