Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19161 til 19180 af 24857
-
proportionalitet
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig matematik eksamen på b-niveau på mandag er støt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af at løse, den lyder således: Om en variabel N oplyses, at den er omvendt proportional med kvardratet på en variabel d. Bestem N udtrykt ved d? Nogle der kan hjælpe mig,... -
Mundtlig matematik.
ForumindlægHej.Jeg skal op i mundtlig matematik i folkeskolen (9. klasse).Nu skal vi jo allesammen op enkeltvis, derfor er jeg en smule bange for at noget går galt.Jeg får normalt 8 i skriftligt matematik, men er på en eller anden måde indstillet på, at jeg godt kan få en to-cifret karakter i mundtlig matem... -
Kronik - Dansk studentereksamen 2009
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig dansk eksamen i torsdags. Her valgte jeg at skrive kronikken, som omhandler grænseoverskridende underholdning. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igen... -
Skr. årsprøve
ForumindlægSå var jeg til skriftlig årsprøve i dnask i dag, og jeg ville egentlig bare høre, hvordan det gik jer andre og hvad I skrev om?Jeg havde tre valgmulighed og valgte at skrive en analyse af en novelle. Langt de fleste valgte at skrive essayet, men min dansklærer mener, at det klart er den sværeste ... -
Da. skr. '06
ForumindlægNu er det godt nok et stykke tid siden, at dansk skriftlig eksamen er overstået... Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at høre, om der er andre herinde som også valgte at lave en digtanalyse af Ole Wivels 'Karneval'...? Har ikke rigtig hørt nogen som skrev den. Det lyder til at de fles... -
Højskole ?
ForumindlægJeg læste lige at en højskole ikke har nogen eksamner, hvilket lyder ret i mine øre. Jeg er meget dårlige til eksamener, ekstremt til de mundtlige, klare mig egentlig okay i skriftlig. Men hvem kan gå på disse højskoler og hvilke uddannelser.. Jeg søgte lige lidt på det men det var mest for de 16... -
Substitution eller partiel
ForumindlægHvornår skal jeg bruge hvilken en af måderne til at integrere og hvornår skal jeg bruge den anden.Skal til skriftlig eksamen på fredag (a-niveau og har løst opgaver til alt andet end i pensummet end partiel- og substitutions opgaver.når jeg kigger mine tidligere regneeksempler ud, så kan jeg ikke... -
Analysemodeller! Hjælp!
ForumindlægÅh nej, åh nej, jeg skal op i dansk! Selv om vi har haft den samme dansklærer i både 1., 2. og 3.g, så har hun ikke den fjerneste idé om hvem der er hvem, hviklet har resulteret i at vi allesammen har fået den samme karakter i mundtlig som vi får i skriftlig... Det betyder så at jeg - uden at vær... -
Rektangulært tværsnit..
ForumindlægHey derude..Jeg sidder her og gør mig parat til min skriftlige årsprøve i matematik i morgen! Til dette har jeg fået en prøve-årsprøve med opgaver som vil ligne dem vi får! Jeg har nu uden de store problemer kommet igennem alle på nær en enkel, så håbede at en eller flere ville hjælpe mig med den... -
A Journey - vurdering!! :)
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig engelsk eksamen idag. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igennem, og dernæst komme med jeres mening og vurdering. I må også gerne komme med et bud på,... -
Parabel - a, b, c, d
ForumindlægHej alle, jeg har problemer med opgave 4 som kan ses i nedenstående link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20hfe113%20MAT%20B.ashx jeg kan godt finde ud af fortegnet til a,... -
Kommunikation/IT eksamen..
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg er endt i den uheldige situation at have mulighed for at komme op i Komm/IT til eksamen, hvor jeg inden da skal have lavet en opgave. Denne opgave er netop problemet, jeg har ikke tidligere afleveret noget skriftligt i dette fag, så jeg er i stor tvivl om hvad d... -
psykologi case - socialrådgiver
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag. Jeg har en case jeg skal have fundet en indgangsvinkel til, og den skal besvares mundligt. psykologi/sociologi teorier- årsagsfaktorer, modsætningsforhold ml teorier Nogen der kan hjælpe mig igang? Evt læse casen først (jeg har svært ved at se psykologien i casen... -
MIN LOMMEREGNER!
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og skal på tirsdag op i skriftlig matematik (YES!)Efter jeg gik igennem pensummet og sad lidt med min lommeregner - TI-89 Titanium - fandt jeg ud af, at dens Sinus, Cosinus og Tangens funktioner fucker fuldkommen op :/ Eksempel:I min matematik bog står de i et eksemple, at man s... -
A Journey - vurdering!! :)
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig engelsk eksamen idag. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igennem, og dernæst komme med jeres mening og vurdering. I må også gerne komme med et bud på,... -
Hvad valgte du?
ForumindlægHejJeg ved godt at det er et underligt tidspunkt på året at spørge om dette, men jeg har tænkt meget over det på det sidste, og jeg kan lige så godt bruge sommeren på at udtænke det...Jeg vil skrive Større Skriftlig Opgave i Biologi, men jeg ved ikke havd jeg vil skrive om!Er der nogen der har no... -
Et problem!
ForumindlægHej! Jeg har oprettet to tråde nu, men ingen har svaret. Jeg skal fremlægge noget om slaveri i morgen, men der er simpelthen nogle ting, som jeg ikke kan få til at give mening. Jeg ved ikke, hvad frihandel har med slaveri at gøre og hvorfor den britiske regering gør sukkeret dyrere end det egen... -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
Analytisk geometri i 3D
ForumindlægHvordan finder jeg koordinatsættet til et røringspunkt "Q" mellem en kugle og en plan? Jeg kender både kuglens ligning og planens ligning. (Spørgsmål 12 b i eksamenssættet): http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesae... -
Eksamen snart - hjælp ønskes
ForumindlægHej derude! Jeg har snart eksamen og der er noget jeg ikke helt har lært at regne mig frem til. Disse har jeg virkelig brug for hjælp til at kunne regne til: 1) Vis at f(x) = ln(x2- 4x + 1) er stamfunktion til fx = ((2x-4) / (x2-4x+1) 2) Find den stamfunktion til f(x) = 4x - 1 der har y= 7x + 3...
