Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19161 til 19180 af 98817
-
Fedtsyre
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig billedet ?? :) -
Afstanden mellem to punkter
ForumindlægHej SP. Jeg skal løse denne opgave og det er kun ved brug af formel samlingen. Jeg kan ikke finde ud af om jeg er på rette spor her. Er der nogen som kan pege mig i den rigtige retning? -
Haster!!! Trekantsberegning - En racerbådsbane (terminsprøve)
ForumindlægHej! Jeg skal til terminsprøve i matematik på fredag - derfor er jeg ved at øve mig på nogle opgaver. Jeg kan dog simpelthen ikke finde ud af denne her og håber nogen vil hjælpe :-) Opgaven lyder: Et racerbådsløb afvikles på en bane, som vist på figuren. Løbet starter ved A, hvor bådene sejler... -
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
Fedtstoffer
Forumindlægjeg sidder og skal op til biologieksamen. jeg er i gang med at skrive notater og jeg tænkte på, om en eller anden gad forklare lidt om mættede og umættede fedtstoffer, glycerol, osv. jeg forstår det bare slet ikkepå forhånd tak -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
PDF til DOC?
ForumindlægHey.. hvordan laver man en .pdf fil om til .doc ? så man kan redigere i de downloadede tekst filer... nogen der har en dansk stil liggende? -
Redegørelse
ForumindlægHej Vi er næsten lige startet på dette emne, og jeg kan dermed ikke helt hitte ud af forklaringen/redegørelsen for vedhæftede opgave. nogen der kan hjælpe? mvh, Andreas -
harpiks
ForumindlægHej Jeg ville høre, om der var nogen der vidste hvordan man fremstiller kunstigt harpiks. Sådan noget som man bl.a. bruger til håndbold. Har læst, at processen ligner fremstilling af plastic, og noget med nogle phenoler... Håber nogen kan hjælpe mig :) Hilsen Camilla -
Forskel på den formelle og aktuelle Koncentration
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig dette, har virkelig svært ved at forstå hvordan de hver især er defineret? -
"De Blaa Undulater"
ForumindlægHey\nSkal fremlægge sammen med nogle andre i min klasse om novellen "De blaa Undulater" af HC Branner.\nNogle der har læst den?\nVi er nemlig lidt i tvivl om hvorfor pigen Katrine gør som hun gør. Hvorfor hun hele tiden forsøger at være den stærke og overlegende, men alligevel frivillig... -
Ubestemt integrale... Help!
ForumindlægBeregn integralet : ∫( (x^2+2) / (x) ) dx. Jeg synes ikke selv at jeg kan finde frem til det rigtige svar.. Please help me! -
Hvad er intet?
ForumindlægHvad er intet? For det er hverken en farve, forestilling eller materiale. Hvad er det så? -
Oxidation af en aldehyd
ForumindlægJeg skal afstemme reaktionen mellem propanal (CH3CH2CHO) og 2,4-dinitrophenylhydrazin (C6H6N4O4) men kan ikke rigtig finde ud af hvordan! :o( Jeg går ud fra at det er CHO-gruppen fra propanal der vil reagere med NH2-gruppen fra dinitrophenylhydrazinen, altså: R-CHO + NH2-xxx (hvor xxx er resten... -
Velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal besvare to spørgsmål, håber jeg kan få lidt hjælp til det. 1. Analyser hvilke velfærdsreformer, der kan sikre de højtlønnedes opbakning til velfærdsstaten i Danmark. 2. Vurder den denske velfærdsstats tilpasning til andre velfærdsmodeller i EU. -
økonomi haster hvad skal man læse til
Forumindlæghej har lige fundet ud af, at vi skal læse til økonomi pensum. og skal til eksam på tirsdag og har ik læst på noget af den. derfor spørger jeg jer hvad, skal man var god til og hvad skal man læse om i økonomi til eksamen? håber for snarts svar tak -
De 3 fakulteter
ForumindlægHej Jeg er, som mange andre, igang med at lave min AT synopsis. Jeg skal bruge dansk og fysik. er der nogen der kan fortælle mig, eller give mig et link på hvad der "kendetegner" disse to fakulteter. Det er selvfølgelig Humaniore og naturvidenskab. Men Humaniore: Analyse, osv Naturviden... -
cellulær process?
ForumindlægEr phosphodiesterase cellulær process? -
Gradient og kæderegel
Forumindlæghttp://peecee.dk/uploads/102008/Screenshot-42.png Fatter hat af denne opgave. 6 er det rigtige svar, men hvordan? -
Kender i den: konen og æggene?
ForumindlægHurtigt svar tak :)
