Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19161 til 19180 af 153151
-
Spørgsmål ang. eksamen!
ForumindlægSproglig studentereksamen i old, gammel reform! 1. Hvis jeg trækker Herodot, får jeg så udleveret et stykke fra en specifik historie, eller skal jeg mere forklare overordnet om Herodot og hans skrivemåde? 2. Min klasse har valgt at komme op i et ukendt billede, men får jeg det med ind i forbere... -
digt. plzzzz help me
Forumindlægplzzzzz help mig lige med den her digt, den skal skrives til en minifortælling, altså en lille sammenhængende historie der inder en point. "fløjtekeddel" mig alene på gulvet keddel på komfurt lugt af brændt soldtriben på gulvet fluen på gulvbrættet nærmere og nærmere mors bløde ste... -
AT- emne
ForumindlægHej allesammen Som nogle af jer ved, er vores emne i AT Kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg vil rigtig gerne skrive i Religion c og Historie A eller Dansk A, jeg har dog lidt svært ved at finde et godt og spændende emne. Håber nogle af jer har nogen gode ideer :) Taak på forhånd -
Hjælp til analyse
ForumindlægHej jeg er lige pt. igang med srp i fagene historie og samf og jeg skal analyser de forskellige lovgivningsmæssige tiltage som blev ved taget efter 9/11 og hvilke politiske konsekvenser de har haft. Mit spørgsmål er så hvilke analysemodeller kan jeg bruge og hvad skal jeg tage inddrage og tage ud... -
Hvad skal jeg dog gøre!?
ForumindlægHej! Jeg skal for første gang op i mundt. dansk/historie - jeg skriver i dansk og har analyseret + fortolket "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået at vide, at jeg har 20 minutter til at fremlægge de vigtigste pointer fra min opgave, men har så derudover nu fået at vide a... -
Rettetid (SRP)
ForumindlægHvor lang tid har en lærer egentlig til at rette en SRP? Jeg har lige afleveret min SRP og jeg kan se at jeg først får en karakter omkring den 20. feb. Det virker som utroligt lang tid for mig, men jeg husker at min dansk lærer sagde noget om de kun havde 20 min. dengang jeg skulle DSO (hvil... -
franskeventyr
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået til opgave, at skrive et franskeventyr :), jeg skal fortælle det foran klassen på fransk, dvs. det er ikke en direkte skriftlig aflevering. Jeg har virkelig kigget det igennem, men mine øjne er ret blinde for mine egne fejl, Hvis der er en sød sjæl, som vil kigge de... -
Projektopgave "på vej" HJÆLP
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
Bud på min stil, dansk skriftlig eksamen
ForumindlægJeg vil blive rigtig glad hvis nogle af jer herinde som har læst teksten vil lige læse min stil igennem og vurdere den til en karakter. Jeg har altid ligget på et 7 tal(fik også 7 til termins) så vil da lige høre om den er under et 7 tal denne gang. Har da lidt fornemmelsen af det nemlig. Efter j... -
Gymnasium eller HTX
Forumindlæghmm.. en af mine venner spørge mig om noget som jeg meget gerne ville svare hende.. men er selv lidt vææk fra emnret.. det handler om hvad forskellen er melle mde to vidergående unddannleser er? hmm.. HTX mener for det meste at det er et nørdet sted.. men jeg har aldrig været der ude før og spørg... -
EØ A
ForumindlægHejsa!Er der nogle der har nogle gode notater til eø A på HHX? Det ville bare være lækkert, da jeg står i situationen og skal op mundtligt, og vi har næsten ikke taget notater i det fag... -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka... -
Vil i ikke lige kigge på min stil?
ForumindlægHej! :D jeg var til dansk skr. eksamen i går, og er bare mega nervøs for hvordan det er gået! Er der nogen der vil kigge på min stil, og give den karakter i synes den skulle have? ;D -fie -
Hjææælp... Haster Den Kolde Krig
ForumindlægHej. Jeg er lidt ude og skide med min eksamens opg. til i morgen. Ka ik lig finde en ordentlig problemformulering/ stilling om den kolde krig.. har allerede skrevet følgende: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den anden side der førte ... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ... -
Enzymers kemiske opbygning?
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave, at redegøre for enzymers kemiske opbygning. Er der nogen der kender gode artikler, der kan hjælpe mig med denne opgave? Og hvad kan man inkludere i opgaven om deres kemiske opbygning? Tak. -
Danmarkshistorien 1945 - 2000, haster!
ForumindlægHej Alle Jeg skal som så mange andre gymnasie-elever op i historie i morgen, og jeg er lidt ude og svømme. Jeg har, som overskriften hentyder, trukket perioden efter 2. verdenskrig i danmark. Teksterne jeg har fået er skrevet af socialdemokrater i 1981, om omhandler hovedsagelig velfærdstaten. En... -
Dialektisk materialisme
ForumindlægJeg skal op i AT om ikke så lang tid, og mit emne er "Det Kommunistiske Manifest". I dette manifest er der en del fremtidsforudsigelser, som nærmest ses som uundgåelige. Jeg har læst en del om dialektisk materialisme og historisk materialisme, og det lyder som om, at et af disse beg... -
HVAD FANDEN SKAL JEG SNAKKE OM?!
ForumindlægJeg skal op i AT eksamen om få timer med den ondeste lærer på jorden og jeg har ikke forberedt noget overhoved. Jeg arbejder med telefonens gennembrud og med fagene historie og samfundsfag, hvad f*ck skal jeg snakke om? Kan jo heller ikke bare læse op fra synopsen, men har nada udover den!
