Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19181 til 19200 af 77388
-
Opdrift i vand og luftmodstand
ForumindlægHej, Vi er igang med vores eksamens opgave i fysik, hvor vi er stødt på nogen problemer. Jeg skal regne på hvor hurtigt en bold stiger til overfladen efter vi sætter den ned i vand. Jeg har først regnet opdriften ved hjælp af: F = rho * V * g Hvor jeg har en bold med diameteren 3,7, jeg fik opd... -
Hvad er jeres holdning til disse udsagn?
Forumindlæg1. Bilerne skal ud af byen. 2. Den fri abort skal afskaffes. 3. Alle over 15 år skal have stemmeret. 4. Der bør indføres dødsstraf i Danmark. 5. Homoseksuelle skal have lov til at adoptere. 6. Den kriminelle lavalder bør sættes ned til 12 år. 7. Skoleelever skal have løn for at gå i skole. 8. Eks... -
Facitlistr til eksamensopgaver!? (kemi)
ForumindlægHej!!Er der nogen af jer derude, der ved om man kan låne/købe/downloade en facitliste til eksamensopgaver i kemi??? - har aldrig selv hørt om eller set en....Skal nemlig op til skr. eksamen, og sidder derfor og laver en masse dejlige kemiopgaver - men det ville da være rart hvis man ku tjekke de ... -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
Jordens salte
Forumindlæg1) Jeg ved, at planter er opbygget af hovedsageligt 3 slags grundstoffer, men jeg kan kun lige komme i tanke om 2 (kulstof og hydrogen), hvad er den sidste nu? 2) Derudover, hvad kan gylle bestå af? (urin, slam, svineafføring, slagteriaffald, koafføring, overskudshalm). Der kan være 3 rigtige... -
Læsning
ForumindlægHejsa Hvad siger I (universitetsstuderende) til det her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11883589.html -
metaller i vand
ForumindlægHej, hvorfor opløses metaller i vand? -
De intelligente?
ForumindlægHej gymnasieelever- De ambitiøse Hvor meget går i op i prøver- der ikke tæller noget? Læser I ligeså megt op- som I ville gøre til en rigtig eksamen? Eller er det meget normalt at være sådan set ligeglad. Jeg snakker om AT- Men det er også ment generelt -
referencetemperatur
ForumindlægHej HVad er en referencetemperatur i fysik? -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Egnet eller ikke
ForumindlægHej mit gennemsnit ligger på 4.7 kan jeg blive egnet til gymnasiet? -
Hvad er A, B og C?
ForumindlægEr bare nysgerrig. Hvad vil det sige når et spørgsmål er under sværhedsgraden A, B eller C? -
Synopse
ForumindlægHjælp jeg har et problem, med jeg er ved og lave min 10. klasses Synopse og jeg er meget i tvivl om hvor meget jeg skal læse op, hvor mange linjer ca.? Jeg har valgt at jeg vil læse op fra en anmeldesle af min kortfilm. Men der er 2 hele sider. Det er jo alt for meget og skulle læse op.. -
Hvor meget betyder karaktererne i 1 og 2. g på HHX?
ForumindlægHej Jeg skal starte på HHX her efter sommerferien, og der er noget, jeg er i tvivl om. De karakterer jeg får i 1. og 2. g, tæller de i det endelige gennemsnit i 3.g? Og hvad med mine årskarakterer i de forskellige klasser?Hvilke karakterer er det egentlig, der tæller til det endelige gennemsnit ... -
Kastebevægelse..
ForumindlægJeg skal finde den vandrette afstand mellem frigørelsespunkt og nedslagspunkt:m=7,3kgv_0=22m/skuglen bliver sendt afsted 1,1m over jorden i en vinkel på 42grader.Jeg kan godt finde den vandrette afstand hvis ikke 1,1 var hvor den landte, men nu er der lige det stykke længere fordi kuglen har en s... -
Hvad afgør et atoms elektronegativitet?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, er jeg interesseret i at vide, hvad det er, der bestemmer et atoms elektronegativitet? Jeg troede egentlig, at det var atomets antal af protoner (alene), da disse jo er positivt ladede, men dette viser sig ikke at være tilfældet, da jeg tilfældigvis i går iagttag... -
k-40 henfald-HURTIGT
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kort kan fortælle mig hvordan k-40 henfaldet ser ud? har lidt svært ved det.. Tak. -
MAJ 2012 opgavesæt - HJÆLP!
ForumindlægHEJ! Jeg har virkelig brug for hjælp til to opgaver i følgende eksamenssæt som jeg øver mig på, da jeg skal til terminsprøve snart. Det er opgave 9 og 10 i sættet der kommer frem på linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/... -
Parametersering fortsat igen
ForumindlægHej igen I det følgende vil jeg beskrive en metode som jeg er i tvivl om hvorvidt egner sig til parametersering af variablerne x og y for en given forskrift. Lad os fortsat sige at vi har andenordenspolynomiet f(x)=-2,5x^2+40x+1, og at der laves en linje mellem origo (0,0) og punktet (1; 38,5).... -
Matematik årsprøve
ForumindlægHej, hvor kan jeg se sidst års eksamens opgaver i skriftlig matematik??...
