Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19181 til 19200 af 24857
-
Mættede dampe og gassers arbejde
ForumindlægHJÆLP til følgende opgave... I et kontor hus med et rumfang på 30.000 m^3 suger -10 grader kold luft ind. Luften skriftes 10 gange i døgnet og temperaturen i kontorhuset holdes konstant 23 grader. Hvor meget vand skal der tilføres luften pr. time, hvis man ønsker en relativ fugtighed på 65 % i ... -
Hjælp Darwin [Bio/his]
ForumindlægJeg vil virkelig gerne slutte på en fornuftig karakter, men er bange for at jeg har gjort det svært for mig selv. Jeg har lagt min AT opgave op på nettet, please læs og hjælp mig konstruktiv. Tekst med fed skrift er ikke med i den afleverede opgave, det er snarere noter til mig selv & ting je... -
kan det passe?
Forumindlægi følgende sæt: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110823_stx112_MAT_A.ashx jeg får i opg 12 a): kuglens ligning er x2+y2+z2+10z+34=0. kuglens tangentplan i punktet P er 2x-y-2z=0. kan det ... -
Søger hjælp til Redegørelse.
Forumindlæggod-aften mine med mennesker. jeg sidder lidt fast i et hul, da jeg er røget fra 10 i skriftlige dansk (stx 2.g) til 02. vi har om kronik, og jeg har ikke fanget det. jeg skal skrive en redegørelse af " Jacob Rosendals Alle taler - Ingen lytter" resten kan jeg selv, det er desværre lig... -
Sygeeksamen og dimission
ForumindlægHej :) Jeg er så uheldig at være havnet i den situation hvor jeg skal til sygeeksamen i matematik skriftlig pga. tekniske problemer. Men det det hele handler om, er hvorvidt at jeg skal deltage i dimissionen. Deltager man i dimissionen selvom man teknisk set først bliver student 2 mdr. senere? Vi... -
Tyngdepunkter
ForumindlægHej med alle jer :) Jeg er gymnasie elev på HTX og matematik på A, og sidder her med det skriftlige oplæg til eksamen på Fredag, jeg går ud fra at der er andre der sidder i sammen situation som mig. Jeg sidder med et problem og tror ikke jeg har lavet opgave 5 rigtigt. Jeg vil derfor anmode om... -
Bestemmelse af mulig baserækkefølge?
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt fra en skriftlig biologi A-eksamen som viser sig at være lidt udfordrende af den grund, at den nødvendige baggrundsviden so far har været ren selvstudie...thanks kære lærer! Anyway, en af opgaverne omhandler angivelse af en mulig baserækkefølge udfra nogle viste amin... -
Hjælp, et lille enkelt spørsmål!
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)=2x3 +4x2 . Bestem f ′(x). Hvad skal bestemme? Jeg skal op i matematik skriftlig årsprøve (1.g). Jeg tog denne opgave fra UVM, men er ikke helt sikker på om dette spørgsmål kan blive stillet til os, ser jeg ved det rette plads for opgaver? Hvis i har nogen an... -
Eksamen i morgen, simpelt spørgsmål
ForumindlægHej, jeg skal til skriftlig matematik eksamen i morgen og har et lille problem. For at stille det simpelt op er problemet en brøkregel. (a/b) + (a/c) a=? Er dette umuligt? Hvis det er tilfældet så vil jeg gerne høre andre forslag til hvordan man kommer fra m_1 * d_1 = m_2 * d_2 d_1 = x_T - ... -
Dansk skr. HHX 2009
ForumindlægHej alle sammen :) For nogle uger siden var jeg oppe i skriftlig dansk (HHX). Jeg valgte at analysere novellen "en flinker fyr", men jeg er kommet i tvivl om der var andre tekster man skulle analysere i den opgave? Der var nemlig en til novelle, som var knyttet til en artikel - og igår ... -
Gennemsnit
ForumindlægOkay. Jeg er så heldig at få 12 både skriftligt og mundtligt i et fag i årskarakterer. De tæller begge 0,75 Skal op til eksamen i det fag, hvor karakteren tæller 1,5 I tilfælde af, at jeg får -3 .. Er jeg så stadig bestået? Og vil det fx have indflydelse på, at jeg har -3 i eksamens karakter og 1... -
Empiri mediefag
ForumindlægHej folk! :) Jeg har lige læst, at empiri i humaniora er meget "flydende".og at det kan deles op i det ukonkrete eller det konkrete. Det ukonkrete er menneskets tanker, ytringer, handlinger, ideer og følelser. Det konkrete er menneskets produkter, såsom sprog, skrifter kunstværker, reds... -
Rettelse
ForumindlægNu så jeg lige et andet indlæg om det samme, og håber derfor ikke at det er for meget at spørge om.Jeg har skrevet en skriftlig opgave om "Skolestart" med henblik på gymnasiet, som fylder 2 sider med en skriftstørrelse på 12. Hvis der er nogle der har lyst, kunne jeg meget godt tænke mi... -
OSO-opgaven
ForumindlægHej.... Jeg går i 10.klasse og skal skrive den Obligatorisk selvvalgt opgave. Jeg har valgt at skrive om hvordan man bliver geolog. men der er nogle ting jeg ikke rigtig har fattet. Altså man skal jo fortælle om hvordan man bliver geolog og det kan kun ske skriftligt, ikk? Eller hvis man nu vælge... -
Geometri højniveau
ForumindlægOpgave 10 a: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100601_mat_A_stx.ashx Når jeg bruger sinusrelationerne... -
hypotenuse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og laver skriftlige opgaver, men jeg er stoppet ved en opgave, der lyder således: I en retvinklet trekant er den ene katete 10 og den anden katete er 2 kortere end hypotenusen. Beregn længden af hypotenusen. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe opgave an? Jeg be... -
Drejning
ForumindlægJeg skal lave en skriftlig opgave, som jeg skal afl. i næste uge. Men forstå ikke rigtig den spørgsmål.. håber i kan hjælpe..Spørgsmålet går ud på: Drejning: Solfangeren kan drejes så den eksempelvis peger mod nord, øst, syd eller vest, eller alle retninger ind i mellem de fire verdenshjørner. H... -
Frivillige?
ForumindlægHej alle! Er der nogle frivillige mennesker derude der har lyst til at hjælpe mig med at blive bedre til skriftlig engelsk ? Jeg er vil utrolig gerne blive bedre, men problemet er at jeg ikke har nogen der kan hjælpe mig. Så hvis der er nogle af jer der er interesseret, så kunne vi evt. skriv... -
hjælp
Forumindlæghej jeg skal op til en fransk skriftlig eksame, jeg skal læse op til følgende: • Opskrifter: plus-que-parfait, imparfait, passé composé, passé récent, présent, futur proche og futur simple. • Regelmæssige verber i 1., 2. og 3. bøjning. • De hyppigste uregelmæssige verber (al... -
Eksponentiel- og potensfunktion !
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal til skriftlig årsprøve (i matematik) om 3 dage, og jeg vil lige spørge om ikke det er rigtigt forstået at: eksponentialfunktion af typen: f(x)=b*a^x og potensfunktioner af typen: f(x)=b*x^a ....... at det aldrig er en af de to funktioner, hv...
