Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19181 til 19200 af 32066
  • udlede differentialkvotient vha produktreglen

    Forumindlæg
    Hej matematikere Jeg er i gang med lave mine eksamensspørgsmål og der er så det her spørgsmål der lyder: Udled differential kvotienten for x^3 ud fra produktreglen. Kan nogen hjælpe mig så jeg kan komme i gang. har udledt x^2 med tre-trinsreglen... please.....????????
  • Eksponentielle udviklinger

    Forumindlæg
    Jeg har en eksponentiel opgave for, hvor jeg skal forklare hvilken forskrift der passer med hvilken graf - Jeg har fundet ud af det, MEN jeg ved bare ikke hvordan det skal forklares (det er mundtlig matematik opgave) - Jeg har vædhæftet opgaven som et dokument
  • Monotoni i en eksponential funktion?

    Forumindlæg
    Heeeej! Jeg har virkelig brug for hjælp til en vild matematik opgave! Jeg har en aflevering om eksponentielle funktioner, og én af de opgaver jeg skal lave hedder bare: "Monotoni: voksende og aftagende eksponentialfunktion" Hvad skal jeg gøre?
  • Xsamenshjælp!

    Forumindlæg
    hej alle. der mange forskellige anbefalinger fra folk på siden men er der nogle der kan hjælpe mig med at finde steder hvor man kan få hjælp op mod eksamen til matematik A og er ligeglad med om det koster penge for skal bare bestå den eksamen for en hver pris!?? SP
  • 2% vækst

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter.
  • kvadratrod

    Forumindlæg
    Jeg skal op i matematik imorgen, og har de sidste par dage øvet mig lige fra ligninger til renter. Jeg er nået til noget omkring kvadratrod, og vil derfor gerne spørge om der nogen, som måske vil hjælpe mig med at svare på denne her: 9 x a2 (helst uden lommeregner)
  • Hjælp til løsning af andengradsligniner

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :)
  • STX B December 2008

    Forumindlæg
    Hey derude. Ville bare lige høre om der er nogen der har facitlisten fra matematik eksamen stx b fra december 2008, da jeg snart skal til eksamen, og det ville være rart at kunne sammenligne. Håber der er nogen der kan hjælpe. Knus M.
  • Formel for en funktion !

    Forumindlæg
    Matematik: Folkeskolens afgangsprøve. En pyramide laves af centicubes. lag 1 (fra toppen) giver 1 terning lag 2 giver 9 terninger lag 3 giver 25 terninger osv. Hvordan skrives det som en funktion. JH
  • nulreglen

    Forumindlæg
    hej... jeg sidder med en opgave som vi skal op til matematik... det er om nulreglen, og kan slet ikke komme videre... fx er der en opg. der hedder: 1/( 3) x3 + 2x =0 håber der er nogen der kan hjælpe XD
  • Problemopgaver

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med 3 problemopgaver, hvor jeg er ret lost, da matematik ikke er min stærkeste side og specielt ikke det, vi har om nu. Så hvis nogen kunne hjælpe lidt med, hvordan jeg kan knække følgende opgaver, så ville det være super! http://i33.tinypic.com/2hdz7g0.jpg det er de 3 opgaver.
  • afledede funktion og tangenter

    Forumindlæg
    hej hej.. sidder lige og kigger på matematik.. men kan ikke finde ud af det.. så håbede der lige var den der kunne regne den første her.. så kan det være det går op for mig... bestem ligningen for tangenten til grafen for funktionen f(x) = x3 i punkterne p(-1,-1) og Q(1,1) på forhånd tak
  • modeller for matematiske udviklinger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men jeg mangler at få forklaret beviserne for lineær udvikling, eksponentiel udvikling og potens udvikling. Beviset skal være udregnet. Kender i nogle sider der giver god hjælp og uddybende svar? Eller har i selv nogle gode svar?
  • Matematisk Analyse 2

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan hjælpe med noget matematik. Jeg har en opgave der går ud på at bestemme den niveukurve for f som går gennem (1,0) f(x,y)= ln(x^2+y), på forhånd tak
  • 2. grads ligning ?

    Forumindlæg
    Hej kloge matematikere! jeg sidder med et problem: Gør rede for at ligning : (a-2)x^2^ + 3x - a = 0 har to forskellige rødder for alle tal bortset fra a forskellig fra 2 Ville blive SÅ glad hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe her?
  • Spilteori - Litteratur

    Forumindlæg
    Hej folks. Jeg har valgt emnet Spilteori, som tværfagligt emne mellem historie og matematik til mit SRP. Nu nærmer denne sig dog hastigt, og har endnu ikke været på udkig efter litteratur. Kender I noget litteratur ang. spilteori? - Johan
  • vækstrate i eksponentiel

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige, der går på 1. hf og har matematik på c niveau.. emnet er eksponentiel vækst og mit spørgsmål er : hvad er vækstraten mår x øges med en og vækstraten når x øges vilkårligt ???
  • Fotografi - Perspektiv

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en AT-synopsis med hovedemnet fotografi, og med fagene dansk og matematik Vil skrive om perspektiv (hvordan øjet snydes) Men jeg kan bare ikke komme på nogen problemstillinger. Så man kan sige at jeg er lidt tabt. Nogen gode foreslag?
  • Lektiehjælp søges STX mat A

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :)
  • Retvinklet trekant

    Forumindlæg
    Jeg sidder og repeterer til matematik terminsprøve A i morgen, og er stødt på følgende problem, som er vedhæftet i filen nedenfor. Kan det passe, at man skal anvende Phythagoras' læresætning: a^2+b^2=c^2