Søgning på: spansk eksamen skriftlig. Resultater: 19181 til 19200 af 43849
-
Biologisk og kemisk sammenhæng med svampe
ForumindlægHi mine fellow students. Da vi har stadig har grundfoløb kørende på STX, skal vi op til eksamen i NV mandag i uge 43. Vi har i dette forløb haft om svampe og gærceller. I den vedhæftede fil (selve min opgave), har jeg skrevet noget om: 1) Salte - Ioner, (sukkerstoffer og vand) (hvad er det?) ... -
Kemisk og biologisk sammenhæng med svampe/planter
ForumindlægHi mine fellow students! Da vi har stadig har grundfoløb kørende på STX, skal vi op til eksamen i NV mandag i uge 43. Vi har i dette forløb haft om svampe og gærceller. I den vedhæftede fil (selve min opgave), har jeg skrevet noget om: 1) Salte - Ioner, (sukkerstoffer og vand) (hvad er det?) ... -
Hvordan kan jeg øve?
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlige eksame i Historie om en uge. I må meget gerne komme med nogle råd til hvordan jeg kan øve mig til Historie eksamen :):) Hvad vil være godt at huske osv. osv. tak på forhånd :) -
Hjælp til oversættelse.
ForumindlægHej. Sidder og skal oversætte følgende. :) Dansk tekst: Virginia Sánchez fra Santiago i Chile fik sit første barn da hun var 16 år. Derfor fik hun ingen uddannelse. Hun er nu 28 år og har 3 børn, Bárbara, Marcelo og Yasmín. Desuden bor hendes søsters datter, Scarlett, h... -
Årskarakter / Prøvekarakter
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg vil egentlig gerne have afløb for et spørgsmål. Jeg skal i skrivende stund afsende min ansøgning til en erhvervsakademiuddannelse. Jeg kom ikke ind sidste år, og her slog det mig, at jeg måske ved hvorfor. Jeg er igang med at skrive en kvote 2 ansøgning. Hvoriblandt ... -
Videre arbejde?
ForumindlægHej Jeg sidder og prøver at forberede mig på AT-eksamen, hvor jeg skal have noget "videre arbejde" med, men hvad indebærer det? Jeg har fagkombinationen kemi og historie med emnet antabus, hvor min problemformulering lyder: Hvordan virker antabus mod alkoholisme, og kan det virke posi... -
Nordamerikanske kolonier
Forumindlægjeg har i dag været oppe og trække emne til historie eksamen i morgen. var så heldig at trække fra de nordamerikanske kolonier til USA ca. 1600 - 1900 hvor der er fokus på 1776 - 1914. Men jeg er lidt på bar bund for ved ikke rigtig hvad det er jeg skal gøre. De følgende tekster jeg har trukket e... -
afsluttende karakter...
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg gi... -
Problemformulering Mdnt. His A
ForumindlægHej folks Jeg sidder igang med min 24 - timers mundtlig Historie Eksamen. Jeg har trukket det emne vi havde der hedder 'Menneskerettigheder' som indebærer oplysningstiden, hvor vi er gået fra at fremme demokratiet til det senmoderne samfund, hvor vi stadig ønsker at fremme det, men inds... -
HJÆLP !! DET HASTER !!
ForumindlægHej ! Skal snart optil eksamen. & er der nogle af jer derude som kan forklar en smule om FSA fysik eksamen? Har altså VIRKELIG brug for hjælp, for jeg aner intet om hvordan eksamen foregår. Er det sådan så man laver dispositioner i alle opgivelserne/emnerne? Eller kun udfra det man vælger? Fx... -
Analyse af tekster i oldtidskundskab
ForumindlægHej jeg står og skal op til old eksamen imorgen og kom til at tænke på hvad man skulle tage fat i i teksten i forhold til analyse dele og fortolknings delen. Tak på forhånd :) -
Groove analyse, takter, ostinater...
ForumindlægHejsa.. Skal snart til musik eksamen og tænkter om der er nogen der kan forklare mig, hvordan man "tegner" en groove analyse når man ikke er så god til det dér med takter osv...? Og om der er nogen, der kan forklare mig, hvad et ostinat er? -
ELEKTRONENS BETYDNING SHIT MAND
Forumindlægjeg skal til eksamen og et af mine emner er "elektronens betydning" hvilke emner kan man komme ind på? og hvad er det overhovedet? jeg er lost i det emne totalt, alle de andre emner er jeg med på. pfh. tak -
SU under nødvendig studieinaktivitet?
ForumindlægJeg er i-gang med min bachelor på 3. år. Jeg mangler blot ET kursus, som jeg ikke blev færdig med i dette studieår. Så jeg bliver nødt til at tage re-eksamen. Mit spørgsmål er: Antag at jeg hellere ikke består min re-eksamen. Så har jeg en enkel chance tilbage, som først kommer til næste års... -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
Klage over eksamenskarakter
ForumindlægKan jeg klage over min eksamen, hvis jeg føler at censor forstyrrede mig under mit oplæg og derfor gjorde mig nervøs + at der var alt for varmt i lokalet? -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Oversættelse af tekst - rettelser?
ForumindlægEr der en eller flere, som er gode til spansk, som vil kigge på min oversættelse og evt. fortælle hvilke fejl, der lige umiddelbart er? På fotoet er der fem mænd. De tre mænd er politimænd. De to unge mænd er besættere. De to mænd har boet i et besat hus i Madrid i 4 måneder. Det er ulovligt, me... -
lille oversættelse
ForumindlægHej Vil høre om der er en der hurtigt vil tjekke min oversættelse igennem for fejl? på forhånd mange tak!!! A. Oversæt til spansk Manuel tog med sin gode ven José på ferie til Kanarieøerne. De blev glade da de så strandene var så fine, og de tilbragte mange timer der. En dag fortalte Manuel José... -
Oversættelse af 1 sætning
ForumindlægJeg får altid fejl i en bestemt type sætning i mine oversættelser, så nu håber jeg nogle kloge hoveder kan forklare min fejl og rette den. Sætningen lyder således: [...] men efter hun blev interviewet i spansk fjernsyn for nogle uger siden [..] Problemet er at jeg ikke kan finde ud af oversætte &...
