Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19181 til 19200 af 24890
-
Rat Tales. Help please.
ForumindlægHey. Er der nogen herinde, som har skrevet om Rat tales? Hilsen Lord. -
Inflation i karaktersystemet?
ForumindlægEr der andre end mig, der synes, at der er gået inflation i karaktersystemet?\nDet er virkelig slemt i folkeskolen, men altså også et problem i gymnasiet. \n\nDet største problem er, når en lærer giver retfærdige karakterer. Hvorfor? Fordi det ikke harmonerer med de karakterer, som de andre lærer... -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
et par sætninger!
ForumindlægEn der gider se om disse sætninger er korrekte?\n\nViele Familien mussten fliegen im 1944 wärend den Krieg. Ingrid Schmidt – Harzbach erzählte, dass ihre Mutter und sie nach Hannau, in der Nähe von Hannover, flog, weil ihr Vater in Krieg war. \n\nDie andere Mädchen und ihre Familien fuhren nach I... -
DANSK-eksam !!
ForumindlægHey alle sammen...Jeg vil lige udnytte jers Erfaringer med hensyn til eksamerne..!jeg tænkte på Dansk - hvis man vil klare den mundtlige eksamen rigtig godt, hvad kan man gøre inden? Altså, feks. skal jeg læse et par eventyr-uden for mit pensum- så jeg kan perspektivere til dem, hvis jeg kommer o... -
Organisk stof?
ForumindlægHvis jeg har et methan-molekyle og substituerer alle H-atommer med et halogen, vil det så stadigvæk være et organisk stof? -
SSO: Ensretningen under Hitler - hjælp...
ForumindlægHejI min SSO skal jeg overveje, hvorfor den tyske befolkning accepterede ensretningen.Men det skal helst fylde et par sider, men synes ikke rigtig jeg kan komme på så mange forslag.Kan I hjælpe mig med det? -
Kildekritik SSO
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg forholder mig til ovenstående. Jeg har fået pfattelsen af, at man skal være lidt forsigtig med hvad man skriver, men at det omvendt er vigtig at få kildekritikken med? Jeg skriver SSO vedr. et lokalhistorisk emne, og de kilder jeg har er primært jubilæumsskrift... -
Tysk disposition! nogen der vil være sød og kigge den igennem?? :D
ForumindlægName: Eda klasse: 9.b Thema: Geschichte Eigenes Thema: Freiheitsbewegung während des Kriegs Thema: 1. Ich habe das Thema gewählt weil ich in Geschichte interessieren in. Freiheitskämpfer während verdenskrig interessiert mir, weil sie Frieden mit sich bringen würde und dass ich sehr bewundere. Fr... -
Andet ord for fotælle..
ForumindlægHej,Kender i andre ord for fortælle?Alt jeg vil gerne (fortælle)... -
Brug for noter!!
Forumindlæghej.. jeg har et problem! jeg skal op engelsk til eksamen og jeg har virkelig ikke så mange noter til de tekster vi opgiver. Hvis der er nogen der har noter til følgende tekster, så ville det være en stor hjælp hvis jeg kunne få dem tilsendt på min mail, [email protected] eller bare på denne her s... -
Æneiden?
ForumindlægHej Hvad handler Æneiden om kort sagt? Hvem var Æneas og hvad gjorde han? (Nej tak, til at du kopierer en hjemmeside ind som svar. ;) ) -
Hvilken linje på STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har før lavet et forum om jeg burde starte på en STX, på trods af mine knap så høje karaktere i folkeskolen. Efter jeg har tænkt meget, er jeg kommet frem til at jeg rigtig gerne vil på en STX, men har bare ét ret stort problem: Hvilken linje? Jeg kan slet ikke finde en linj... -
Stasifængslet - Hohenschönhausen
Forumindlægjeg arbejder på en opgave om hohenschönhausen, men jeg mangler nogle forskellige oplysninger. fx. hvad det er bygget til, hvad der skete med det under og efter 2. verdenskrig og mange andre. Så hvis der er nogle søde mennesker der vil smide et par links ind, ville det bare være super... tak. -
Valg af stor dansk forfatter/bog
ForumindlægVores dansklærer har bedt os om i grupper at finde en bog som vi skal arbejde med.Bogen skal have noget at gøre med et højniveaufag, sådan så vi også kan samarbejde med vores højniveau-fags lærer.eks:Biologi - darwins teorierFysik - Einsteins relativitets teorierSamfundsfag - noget af karl marx o... -
Subjektiv og objektiv skyld
ForumindlægAngående Herodots "Kong Kroisos" hvor guder og moira (skæbnen) er nogle vigtige begreber, så er der også problematikken omkring subjektiv og objektiv skyld.Er der ikke nogle som indgående kan forklarer hvordan disse skylds begreber kan anvendes. Jeg er lidt i tvivl.Det må være noget med... -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
iværksætter
Forumindlæghej. har et stor problem. gå på hg2 og har fået et case opgave som hedder midtkøbing case kan bare ikke kom i gang . og skal være færdig med den til næsten uge :S -
1. og 2. verdenskrig
ForumindlægHvordan var den politiske situation i Europa 1938, her menes der forholdet mellem England, Frankrig, Tyskland og Sovjet. Hvilke midler brugte Hitler i kampen for sin politiks gennemførelse?og hvorfor førte nazisterne den politik overfor jøderne, som de gjorde?Håber der er nogen der har svar til d... -
ASTROFYSIK
ForumindlægHej jeg skal op i astrofysik nu på fredag. Er der nogle som har nogle gode notater, de vil dele??
