Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19201 til 19220 af 77388
-
synopse
ForumindlægHej Allesammen Skal man printe synopser ud til sencor og lærer til AT eksamen efter at man har ændret lidt i den? -
Spansk 1g
ForumindlægSkal første g9;ere ikke op til eksamen i spansk, hvis de har det som studieretning? Hvornår skal i op, jer som har det? -
Egne bilag?
ForumindlægHej, Må man selv medbringe bilag, som man selv har fundet, til 24-timers synopsis-eksamen samfundsfag. -
Normalfordelingen - statistik
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til at gøre rede for normalfordelingen. Det er til mundtlig eksamen. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an, og hvilket eksempel jeg skal bruge? Kan I hjælpe mig? -
Forkorte brøk?
ForumindlægHej! Jeg har fået opgaven (5x2+10x)/15x og skal forkorte den. Jeg kan huske, vi i klassen brugte en speciel metode, men jeg har fuldstændig glemt, hvad den går ud på, og hvordan jeg kommer videre herfra. Jeg tror, man startede med at splitte brøken op, men ellers er jeg blank? Nogen, der kan hj... -
Terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg Skal op i Matmatik terminsprøve ( Færdighed og problemregning ) Er der nogle der kan give mig gode råd til hvad jeg skal vær mest opmærksom på? Og hvad der er vigtigt at vide? -
Mat B sproglig
ForumindlægHej.. Jeg skal op i mundlig matematik i morgen.. og jeg læser og læser.. men jeg mangler notater til Differentialkvotient, Regning med differentialkvotient, Asymptoter og Potens funktioner.. kan bare ikke finde noget inde under opgaver.. er der nogen der kan hjælpe?på forhånd tak =) -
Hjælp!!! Skal være inden torsdag aften
ForumindlægER der ikke nogen der er gode til fysik, som kan hjælpe mig med opgave 02 i Orbit 2 side 122. Håber på, at der er nogen der har bogen, men opgaven er lidt svær at forklare uden tegningen. -
Resonans
ForumindlægHej, jeg er i gang med en fysik rapport og jeg er blevet lidt i tvivl om noget. I opgaven formuleringen står der: Afgør hvor mange cifre du med rimelighed kan angive de målte- og der med de beregnede værdier med. Jeg er lidt i tvivl om hvad dette betyder. Håber der er en som kan hjælpe :-) Tak... -
Absorption og emission
ForumindlægHej! Jeg har en fysik/kemi eksamen, hvor jeg vil snakke om lysspektre og emission absorption. Jeg vil fortælle om et forsøg vi har lavet, hvor vi optagede nogle forskællige spektre (lysstofrør, kviksølvlampe, Solen) med LoggerPro. Bagefter redegører jeg om det er linjespektrum eller kontinueret ... -
Statskundskab
ForumindlægCiao!Jeg står i en mindre heldig situation. Jeg er først nu blevet opmærksom på at statskundskab på Københavns Universitet kræver omkring 9.8 i gennemsnit.Jeg har lallet lidt i de 2 første år og ligger derfor med et gennemsnit på 9. Hvor højt et gennemsnit skal jeg bruge i 3g for at nå 9.8? Jeg e... -
Sandsylighed
Forumindlæghej håber der er nogen der kan hjælpe mig! i fiskedammen svømmer 54 plastikænder rundt. hver and har et farvet mærke i bunden. 7 ænder med gul 9 med hvid 19 med rød 19 med blå præmietabel: 3gule mærker fritvalg på alle hylder 3hvide mærker: 1. præmie alle andre... -
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
Hjælp
Forumindlæg(a-9)*(9+a) = a*a= a^2 -9*9= -81 = a^2-81 rigtigt? -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 99;ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
baseionernes vandring?
ForumindlægHej derude. Jeg går i 9. klasse og er ved at samle mine notater til dispositioner, til min mundltige eksamen. Jeg er i gang med baser og ville gerne bruge et forsøg der hedder baseionernes vandring. Jeg har skrevet ned om den i mit hæfte, men når jeg læser det nu bliver jeg pludselig i tvivl ... -
Spørgsmål uden for pensum?
ForumindlægMå censor godt stille spørgsmål, der ikke er ingået i pensum? Jeg har nemlig lige været oppe i mundtlig historie, og censor starter med at sige, at min makker og jeg har klaret selve vores synopsis til et klart 12-tal, men at hun bliver nødt til at give os et 7-tal, da vi virkelig falder igen... -
Herman Bang Pernille HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal til eksamen snart, men jeg ved ikke hvad der menes med dette i novellen: Pernille, af Herman Bang. - "Hvor hun dog glædede sig umådelig til det Karneval. Hun havde jo aldrig været til Karneval før, ja det vil sige nok til Maskerade: hjemme på Egnen havde Pr... -
Perspektivering af "Frem og tilbage" med noget fra pensum
ForumindlægHej Jeg er i gang med min dansk synopsis for 9 klasses eksamen og jeg er tæt på at være færdig. Det eneste jeg mangler lige nu er at kunne perspektivere mit prøveoplæg (Som er Sven Ørnø9;s "Frem og tilbage") med noget jeg allerede har haft i mit pensum. Så jeg har op til 4 valg...
