Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19201 til 19220 af 170365
-
Eksamensopgavesæt 2007
ForumindlægHej. Jeg vil mægtig gerne se opgavesættet eller en opgave fra sidste års eksamen. Jeg skal selv snart til eksamen i spansk, og vil gerne se hvad de kræver af en, og også selv se hvordan opgaveformuleringerne har været. Håber I kan hjælpe mig. Så hvis en har skrevet en opgave sidste år, ville jeg... -
Gennemsnitstal
ForumindlægJeg håber virkelig at I kan hjælpe mig ! Vi har fået en afleveringsopgave for og jeg er gået død i den sidste opgave. Opgaven lyder sådan her : Fra København til Korsør er der 110 km. Jensen kører denne strækning på 1 time og 40 minutter. a) Hvor mange km/t kører han i gennemsnit ? b)... -
rettelse
ForumindlægMange unge mennesker har set den tyske film >>Lola rennt << . Hovedrollen bliver spillet af Franka Potente , der er nu blevet en kultfigur . Hun har længe levet sammen med filminstruktøren Tom Tykwer , som også er hendes ven . De har begge givet det internationale biografpublikum stor... -
Ang. Fysik på B-niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne ind og læse medicinalkemi på universietet efter sommeren 2015. Jeg går nu på VUC, hvor jeg til sommer har taget en Hf-eksamen og, så ville jeg supplere i sommereferien, hvor jeg tager fysik på b-niveau, men jeg har nu fundet ud af at jeg faktisk skal have fysik eller kemi på A-... -
Hjælpemidler
ForumindlægHej, må man gerne hente hjælpemidler, til biologi, historie og geografi? Hvis ja, så hvad for nogen slags hjælpemidler? Håber I kan hjælpe Mvh Thomas -
ideer til indhold i samfundsfagsopgave
ForumindlægHej, jeg skal diskutere, i hvilket omfang FN er i stand til at håndtere situationen i Ukraine, samt i hvor høj grad FN kan bidrage til at finde en fredelig løsning på konflikten. så disse to parameter skal jeg benytte. Jeg skal tage udgangspunkt bilag 1 og i teorier som realisme (offensiv neoreal... -
Hosekræmmeren - Hjælp hurtigt!
ForumindlægHvilken novelle kan man perspektivere Hosekræmmeren til? Skal bruges til eksamen på mandag, så håber i kan hjælpe hurtigt :) Er der forresten nogen der ved i hvilken bog man kan finde hosekræmmeren, fx Falkenstjerne? -
karakter givning?
ForumindlægHey folks... var op til min HF MAT B eksamen her i maj, og har lige fået svar fra hvordan det var gået, hvor meget skal man somsagt ha for at få et 6tal altså %rigtige. 1opgave rigtige af de store giver somsagt et 5tal hva jeg forstår. -
Penalty Fare
ForumindlægVille bare høre om der måske sidder nogen derude med engelsk eksame opgaven fra sidste år i gymnasiet. "Penalty Fare" ? I så fald, ville det være kæmpe meget en hjælp hvis i gad lige at skrive det.På forhånd tak -
Læse i USA eller Canada
ForumindlægHej folkens, Jeg skal starte i 2.g her til august, men har siden jeg gik i 8. klasse gerne ville jeg læse en bachlor grad (og måske en master degree) i (forensics) chemistry i enten USA eller Canada. Til dette har jeg et par spørgsmål. 1. Er det 'bare' karakterer universiteterne bedømmer ... -
Kinas udvikling ift. Vestens
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP i samf og historie og er gået lidt i stå med min undersøgelse. Mine problemstillinger lyder således: • Redegør for Kinas politiske og økonomiske historie i perioden efter 2. Verdenskrig. Klarlæg herunder det reformarbejde som landet har gennemført for at ... -
DIO - hjælp til at finde et dio emne der ikke er taget en masse gange før
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal snart skrive DIO, og skal derfor have valgt fag og emne. Mine DIO fag er Dansk, Engelsk, Tysk, International Økonomi og Samtidshistorie. Og mit emne er Velstand, levevilkår og kulturel identitet i en globaliseret verden. Herunder kan man jo have om stort set al... -
Er denne problemformulering og disse problemstillinger godkendt?
ForumindlægHej. Jeg har i min DIO valgt at skrive om velfærdstaten, og dertil har jeg valgt at benytte fagene international økonomi og samtidshistorie. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt min problemformulering smelter sammen med mine problemstillinger, og om det i det hele taget giver mening i forhold t... -
Immigration - England/Storbritannien
ForumindlægHej kære SP-brugere. Jeg er igang med en opgave omkring indvandring til England/Storbritannien. Jeg vil redegøre for immagrationssituationen i England, hvilke nationaliteter der vælger at immigrer og beskrive det multietniske samfund. Jeg vil også se på de kulturforskelle der er mellem deres... -
Kan jeg gå videre i 2.G? Niels Brock
ForumindlægHej allesammen, det er mit første spørgsmål her så jeg gør det bare kort, jeg er næsten færdig med 1.G på Niels Brock, og jeg ville spørge om det var muligt for mig at gå videre på 2.G? Grunden til at jeg spørgere er fordi at jeg fik skiftet klasse her i Januar måned, og det gik så op for mig a... -
SRP - KRISEN I GRÆKENLAND
ForumindlægHej alle jer hjælpsomme folk der ude ;-) Jeg skal begynde på min SRP på fredag, (om 2 dage). Jeg har valgt at skrive om krisen i Grækenland, mine fag er International Økonomi & Samtidshistorie. Min opgave kommer til at blive en Grækenland & EU opgave, hvor EU vil bære den historiske del..... -
pris og lønstigning
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg er virkelig dårlig til International økonomi... så derfor har jeg virkelig brug for jeres hjælp! Opgaven lyder således: En lønmodtager tjente i 2009 205kr. i timen. som aftalt i overenskomsten steg lønnen i 2010 til 213kr. i samme periode steg forbrugerprisindekset fra 107... -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
hvordan er det at læse jura?
ForumindlægHej jeg vil gerne læse jura og jeg har lige nogle spørgsmål til selve studiet. hvor mange eksamener har man om året og får man standpunktskarakter, og hvor meget betyder karakterne for ens jobs muligheder? Jeg har hørt, at studiet er hårdt og måske også lidt tørt, men indebærer det, at man konsta... -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort hi...
