Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19221 til 19240 af 27496
-
Kvadratets fuldstændiggørelse
ForumindlægHej, er der nogen herinde som kan hjælpe mig med kvadratets fuldstændiggørelse. Jeg skal i min srp gøre rede for, hvordan man ved hjælp af kvadratetsfuldstændiggørelse kan løse andengradsligninger og derefter løse ligning 2x^2+4x+2=0 ved hjælp af kvadratets fuldstændiggørelse. -
Ketohexoser og seliwanoffs væske
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP, og jeg skal forklare teorien bag Seliwanoffs væsken. Jeg har fået denne reaktionsskema af min lærer, men jeg forstår desværre ikke helt, hvad der sker. Er der nogen der kan forklare det? Eller bare hjælpe mig med at forstå den? Tak på forhånd :) -
Haster! Afstemning af redoxreaktion vedhæftet
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP. Jeg skal afstemme en organisk redoxreaktion i surt miljø. En oxidation af salicylalkohol til salicylsyre med Beckmanns blanding, men jeg kan simpelthen ikke se, hvad jeg har gjort galt!? Reaktionen og afstemningsskema er vedhæftet. -
Korrektur læsning af abstract
ForumindlægJeg sidder med mit SRP i skrivende stund, og jeg mangler en kvalificeret person til at læse mit abstract igennem for fejl, m.v. Jeg skal aflevere i morgen, så det vil være fantastisk hvis der sidder en derude som kan hjælpe. Med Venlig Hilsen Amanda -
Er det relevant at inddrage en regressionsanalyse i min vurdering?
ForumindlægHvis man skal vurdere strategiske muligheder (hvor jeg tog udgangspunkt i vækststrategier) sammen med en økonomisk konsekvensvurdering, er en regressionsanalyse så relevant i vurderingen? Fx udregne fremtidig omsætning til at vurdere, om der er råd til de strategiske muligheder? Det er i SRP (vø,... -
Engelsk
ForumindlægEr disse to den samme metode? Hermeneutics hermeneutic spiral jeg forstår ingenting af de engelske metoder, udover at jeg har været dum nok til at skrive jeg har brugt disse to i min srp, som om de er to forskellige nogle der kan hjælpe -
Dum ! Eller andre der har oplevet dette ?
ForumindlægHej folkens Jeg begyndte at studere på en videnskabelig linje sidste år og dette er mit andet år, og jeg har et seriøst kæmpe problem. Jeg føler mig dum hele tiden OG jeg bruger længere tid på at beklage mig over at jeg ikke fatter tingene end at lave dem, hvilket er ret så deprimerende. ... -
deltage i undervisning på et hold, man ikke er tilknyttet?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg efter sommerferien skal have Biologi B. Jeg har både søgt at få Biologi og Matematik på B-niveau næste år, men så vidt jeg ved, kan jeg kun få biologi. Dette forårsager så, at jeg skal have mat B i 3g i stedet for. Og altså et års pause fra matematik. Jeg har... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Hvem havde troet?
ForumindlægHvem havde troet jeg skulle oprette en blog her på studieportalen. Stedet hvor det nærmest er umuligt være anonym. Jeg blogger også på en anden portal men jeg har efterhånden erkendt at mit liv i gåseøjne er for kedeligt til at blogge om på min anden blog. Egentlig har jeg forsøgt mig med Urban B... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg er simpelthen så meget i tvivl om, hvad det er jeg vil. Jeg har altid haft en vision om at skulle være læge, men tror måske ikke, jeg er så interesseret i det mere. Jeg er startet i 1.G her i år med mat/fys/kemi, men allerede her i grundforløbet synes jeg, at fysik er forholdsvis svært og jeg... -
HF - spørgsmål vedr. valgfag (let)
ForumindlægHej, Kort: Jeg går i 3.G på STX. Det lader til, at jeg tager til alle eksamenerne her på STX undtagen én, som jeg framelder mig fra. Det gør, at mit eksamensbevis ikke bliver lukket. Så får jeg merit på de fag, som jeg klarede mig godt i til eksamen (eller årskarakter, hvis jeg nu ender med i... -
titrering-kruver,beregninger mm.
ForumindlægHejsaHar lige et spørgsmål til opgave 46(syre-base) kemi-a første udgave af Helge mygind. Opgaven lyder således:20,00 mL HCl titreres med 0,1000M NaOHa) berehn pH-værdien efter tilsætning af 19,98 mL af NaOH-opløsningen. Mit forslag:Først findes stofmængderne af OH- og af H+:n(H30+)=0,1000mol/L*0... -
Suppleringsfag, sproglig til naturvidenskabelig
ForumindlægHej, Jeg var så dum at vælge en sproglig linje på gymnasiet, men jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at jeg enten vil studere lægevidenskab eller biomedicin. Mit gennemsnit er helt fint til begge studier, men grundet sygdom og langvarig hospitalsindlæggelse har jeg ikke turde tag matemat... -
pH-værdier for dummies... Og andet i den dur...
ForumindlægDet her emne er absolut ikke min kop te, jeg er helt lost, og bogen mangler virkelig nogle konkrete eksempler til at forklare hvilke formler osv. jeg skal anvende... Så lidt hjælp til den "stakkels" ikke-kemi forstående fjernstudielev... Tak (: 121 Beregn pH i 0,0072 M HNO3 122 ... -
Gennemsnit i gymnasiet - dumper jeg?
ForumindlægHej alle! Det forholder sig sådan at jeg indtil videre har et gennemsnit på 3.5 i gymnasiet. Jeg har dog ikke fået årskarakterer eller været til eksamener endnu, så jeg ved ikke hvordan de kommer til at påvirke mit gennemsnit... Mit problem er bare, at jeg i skolen er en stille pige og ikke... -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
NOTATER
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg skal snart til skriftlig årsprøve i biologi (2.g), og ville høre om nogle har nogle gode notater omkring fysiologi og biokemi (i det hele taget noget). Jeg fatter fx ikke ret meget af ATP-regnskab og citroncyrecyklus...På forhånd takHilsen Louise -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide...
