Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19241 til 19260 af 153957
-
Sandsynlighedsregning
Forumindlæg1) Lad A være en hændelse i udfaldsrummet U. Da gælder at P(A)=1−P(A¯). 2) Lad A og B være en hændelse i udfaldsrummet U. Da gælder at P(A∪B)=P(A)+P(B)−P(A∩B). -
Hurtig spansk hjælp
ForumindlægJeg skal skrive en spansk stil om min fremtid hvor jeg skal: Skriv en lille historie hvori du beskriver dine planer for den nærmeste fremtid. Brug nutid og nær fremtid (ir + a + infinitiv). Sørg for at bruge verber, der er bøjet i forskellig person og tal (altså ikke kun 1.person singularis = j... -
Vektorer - beregn værdier af t!
ForumindlægHej..Har problemer med en opgave. Den lyder:I et orienteret plan er der givet to vektorer a og b, om hvilke det oplyses at/a/ = 6/b/ = 2a gange b = 6Bestem de værdier af tallet t, for hvilke /a+tb/ = 14.Håber på et hint.. (Det er selvfølgelig alle vektorer, men kan ikke lige lave pilen over!) -
Faktorisering - forstår det ikke :/
Forumindlægjeg sidder og søjer med et bevis, som jeg ikke forstår: x1+x2 = - (b/a) x1*x2 = (c/a)f(x) = ax^2 + bx + c = a(x-x1)*(x-x2)a(x-x1)*(x-x2) = a(x^2-x(x2+x1)+x1*x2)jeg forstår virkeligt ikke hvorfor man pludselig propper (x2+x1) ind.. faktisk forstår jeg slet ikke hele liniena(x^2-x(x2+x1)+x1*x2)Er... -
Lineær (u)afhængighed
ForumindlægHej Jeg har problemer med opgaver af følgende type: Der er givet følgende sæt af fire vektorer {a,b,c,d} som er lineært uafhængigt. Afgør om det følgende sæt af vektorer er lineært afhængigt eller lineært uafhængigt: {a+b,a-d,2c+d} Jeg formoder, at jeg skal anvende definitionen, altså om li... -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp og forslag til hvad jeg skal læse. Synes det er SÅ svært at beslutte sig for én uddannelse når nu der er så mange muligheder. Mit gennemsnit er på 10,5 indtil videre og jeg bliver færdig med min HF her til jul. Jeg tror ikke at mit gennemsnit vil falde/stige drast... -
hjælp/ forslag til AT om doping
ForumindlægHey folkens !!! Som alle andre 2.g rundt omkring i det dansk land , er jeg også i gang med skrive synopsis hvor emne jo bekendt er fremtid - visioner og forudsigelser. Jeg har valgt at skrive om doping i sportsverdenen med fagende Samf ( A) og Bio (B) . jeg har lavet lidt indledende arbejde f... -
lille oversættelse:
ForumindlægER der nogen som lige kunne tjekke om det jeg har oversat passer. Jeg skal bruge det til at svare på et spørgsmål i biologi men er ikke helt sikker på at jeg har oversat det rigtigt. der er også nogle enkelte ord som jeg ikke forsår. DET VIL VÆRE SUPER HVIS DER VAR NOGEN SOM VILLE TJEKKE DET: PÅ ... -
SRP emnevalg i SA og Bi - hjælp?
ForumindlægHej alle mennesker derude, Jeg går i 3.G og skal til at skrive opgave i SRP. Jeg befinder mig blot i opstartsfasen, hvor jeg lige har valgt mine fag, som er; Samfundsfag (A) og Biologi (B). Jeg skal derfor til at vælge emne, og det er hér, at jeg har brug for noget hjælp. Mine spørgsmål er som fø... -
Insulin/diabetes forsøg?
ForumindlægHej SP, håber i kan hjælpe mig her.. Skal om et par uger til at skrive min studieretningsopgave i biologi B som hovedfag og Kemi A som bifag.. Har valgt hovedområdet Ernæring, og vil derpå koncentrere mig omkring sugdommen diabetes og insulin... MEN mangler et ordentligt forsøg! - Som skal med..... -
Hjælp til konkret emne
ForumindlægHejsa! Jeg skal igang med min AT-synopsis, og til at starte med havde jeg valgt emnet "medicinal udvikling" sammen med fagene biologi A og kemi B. Dog vil jeg gerne have konkretiseret mit emne, og derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at finde et specifikt emne, som jeg k... -
indragelse af kemi i studieretningsprojekt om allergi
Forumindlæg<p>&nbsp;Hej:)</p> <p>jeg skal snart til at skrive studieretningsprojekt i fagene Biologi A, Kemi B oghar valgt emnet Allergi.</p> <p>for at opsumere kort vil jeg i&nbsp;biologidelen &nbsp;skrive en om immunologi. forskellige allergityper og &aring;rs... -
AT problemformulering hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive en problemformulering til følgende opgave i AT7, hvor emnet er Alternativer (AT-2018): Opgave A Du skal undersøge et problem, hvor det centrale er, at et eksisterende alternativ til den fremherskende praksis ikke er slået bredt igennem. Du skal gøre rede for både den fremherskend... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHey folkens Jeg har valgt at snakke om Darwins evolutionsteori. Hvor jeg vil se på, i hvilken grad evolutionsteorien har ændret samfundet, og hvordan det bl.a. er blevet afspejlet i litteraturen. Jeg har som fag valgt: Biologi (C) og Engelsk (A). Hvor jeg i engelsk vil ind og analysere bogen &q... -
Gør jeg det rigtigt?!
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til AT-eksamen på torsdag og har et emne der hedder "det religiøse syn på gynækologi". Jeg har valgt fagene religion C og biologi A Jeg har prøvet at tage tid på hvor lang tid min fremlæggelse tager og den tager allerede 7-8 minutter bare med at sige hej, p... -
AT torsdag og jeg har kun redegørelse & analyse
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til AT-eksamen på torsdag og har et emne der hedder "det religiøse syn på gynækologi". Jeg har valgt fagene religion C og biologi A Jeg har prøvet at tage tid på hvor lang tid min fremlæggelse tager og den tager allerede 7-8 minutter bare med at sige hej, ... -
Hæve sit gennemsnit?
ForumindlægKan jeg på nogen måde ændre mit gennemsnit for stx efter studentereksamen? Jeg bliver færdig her til sommer, regner med rimelig ok karakterer, men dem, jeg har fået indtil nu har ikke været så gode (har været lidt for sløset - det er først gået op for mig i år at jeg faktisk skal bruge karakteren... -
AT - Socialdarwinisme
ForumindlægHi folks, Jeg sidder midt i et AT-forløb, hvor vi som gruppe har valgt at skrive om socialdarwinisme i biologi C og historie A. Biologisk set havde vi tænkt os at komme ind på Darwins evolutionsteori og evt. hans egne ytringer omkring racelære, samt Mendels genetik- og arvelære. Historisk h... -
Kan denne problemformulering bruges? - AT eksamen i SA og Bi (GMO afgrøder)
ForumindlægHej :) Jeg skal til at lave synopsis til AT-eksamen, men er meget i tvivl omkring min problemformulering og opgavens fokus. Jeg har måske taget munden lidt for fuld... Emnet er mad og mennesker, og jeg har så valgt GMO-afgrøder i u-landene som underemne. Jeg skriver i samfundsfag A og biologi B... -
Hjælp...
ForumindlægFor hvilke værdier af a bliver produktet af rødderne i ligningen (a^2-1)x^2-2ax+1=0
