Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19241 til 19260 af 114887
-
Løn og skat - spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål vedr løn og skat. Det er sådan at jeg skal have en bolig og i den sammenhæng kigger de på lønnen. Da jeg ikke har fuldtid, men deltidsarbejde, kender jeg en der arbejder i en virksomhed, som kan lave 3 måneders løn papir til mig, men siger så at jeg bliver nødt til at ... -
Syre
ForumindlægHeiii.. Vi arbejder med syre og stenarter.. Og løb lige ind i et spørgsmål, som jeg ikke synes jeg kan finde svar på .. Hvorfor må der ikke komme syre på marmor/kalksten?? Tak, på forhånd! -
Fra centrum og radius til ligning?
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet en opgave: En cirkel har centrum i punktet C(-3,2) og går gennem punktet P(0,-2) Bestem en ligning for cirklen. jeg har først fundet afstanden mellem C og P, og derved fået 5.83. Jeg skal så finde ligningen, men ved slet ikke om det er rigtigt. Jeg har fået: x^2+y^2... -
Ladninger på snor
ForumindlægHej Jeg kan ikke lige se mig ud af hvordan man skal forklare denne opgave. Er der en som kan hjælpe mig?? Opgaven kan ses i dokumentet -
Indvendig rumfang
ForumindlægOpgaven lyder således: Sabelkassens udvendige mål: 63 cm x 73 cm x 75 cm. Træpladen er 10 mm tyk. Beregn kassens indvendige rumfang. På forhånd tak :-) -
Fra m3 til cm3
ForumindlægHer er opgaven: rumfanget er 0,35 m3 massefynden er 2,7 g/cm3 Hvad er vægten TAAAK!! -
Skæring mellem linjer i rummet
ForumindlægHej Jeg kan ikke komme videre i delopgave 1. Når det er linjer i rummet, skal man så fortsat benytte substitutionsmetoden? Og hvis ja, så hvordan, eller hvad skal man i stedet gør? Håber i kan hjælpe. -
Matematik opgave. need help!
ForumindlægHej, en matematik opgave jeg har svært ved:udregn tallet 9 3/2 + 8 2/3. Er der en der kan udregne den vil jeg blive glad! -
koncentration ud fra ph
Forumindlæghej jeg sidder lige med en opgave som jeg ikke gennemskuger: "Koncentrationen af en fortyndet syre eller base kan også beregnes ud fra kendskab til pH. I en fortyndet HNO3-opløsning måles pH til 3,2. Beregn den formelle koncentration af HNO3" Jeg er kommet så vidt: [H3O+]=10^ -ph =... -
Antal eksemplare
ForumindlægHej!! :) jeg er lidt i tvivl om hvor mange eksemplare man skal have af sit SRP. Er det 2, altså et til hver vejledere eller skal der også være et til skolen? -
En lille nem mat opgave!
ForumindlægEr der nogen der forstår den her opgaveBestem f39;(ln3) når f(x)=e^x ??? -
Uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har vedhæftet et billed. jeg kan ikke finde ud af de to opgaver. er der nogen der kan hjælp mig, eller give mig et hint. -
opløselighed og ligevægt
Forumindlægjeg har brug for hjælp med b39;ereren i den vedhæftede fil. -
Kombinatorik
ForumindlægEn vaffel med tre forskellelige kugler, og valget de tre kugler blandt fem slags is. Så får vi forskellelige slags is (uordnet uden tilbagelægning): Er det rigtigt ? -
reaktionsskemaer..
Forumindlæger disse reaktionsskemaer rigtige?1) Pb(No3)2 + K2SO4 = PbSO4 + K2(NO3)2)AgNo3 + Na3PO4 = Ag3PO4 + Na3No3 -
Reaktionshastighed
ForumindlægJeg har følgende reaktion: S2O82- + 2I- ---> 2SO42- + I2 2S2O32- + I2 ---> S4O62- + 2I- Reaktionen laves med følgende kemikalier: Kaliumperooxodisulfat, 0,0625 M Natriumthiosulfat, 0,0625 M Kaliumiodid, 1,500 M Stivelse, 2 % Vand Mit spørgsmål er: Hvilken betydning får det for forsøget, hvi... -
ordforklaring
Forumindlæghej med jerhvad betyder: han lægger fingrene imellem noget?takker -
hjælp til mat opg
ForumindlægHar siddet og rodet med denne opgave og kan ikke komme i gang. Opgaven lyder:Find den stamfunktion G til f(x)= 6 -3x, hvis graf går gennem linjen med ligningen y = 3x+2Har fundet stamfunktionen kan bare ikke finde det sidste led c nogen der kan hjælpe ? :) -
Hjælp
ForumindlægAGF har haft en forrygende sæsonstart. De ligger nu godt placeret i superligaen efter 9 kampe. Takket være M. Ålscorer har de vundet dobbelt så mange kampe som de har tabt, og deh ar kun spillet en tredjedel af kampene uafgjort. Hbor mange kampe har AGF tabt? Opstil en ligning og løs.Ville være g... -
Generel formel for beregning af rumfang for kugle kalot
ForumindlægJa, jeg har fået til opgave at finde en generel formel som kan beregne rumfanget af en kugle kalot. Og til jer der ikke ved hvad det er, så ser den således ud:www.absinthen.dk/kegle.jpgJa, jeg er faktisk helt blank lige nu, ved ikke om det er fordi jeg er ved at være træt, men jeg kan godt nok ik...
