Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19281 til 19300 af 40954
-
Kan man godt sige...
ForumindlægKan man godt sige: Kan du godt tage det anliggende eller? (jeg har fået en opg for hvor jeg skal finde ud af hvilke ord der ikke er udsagnsord og dele dem op og derefter lave sætninger med dem, hvilket jeg ikke rigitg kan når jeg ikke ved hvad de betyder helt præcist og så synes jeg også bare de... -
Analyse af artikel
ForumindlægJeg vil hører om der der nogle der kender de forskellige termer man bruger når man skal analyser en avis artikel. Hvad hedder disse termer på engelsk. : RUBRIK Underrubrik byline Billedtekst Mellemrubrik Brødtekst . Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt, måske bare med nogle af d... -
Plz, hælp!!!
ForumindlægHvad mener i om: one man's terrorist is another man's freedom fighter? Vil meget gerne høre jeres synspunkt:D -
Rettelse af nr.18B 1 år HHX
ForumindlægHej hvis der er nogen der gider og rette de her oversættelse igennem, ville det bare være ultimativt skønt :) 1. Die Kinder oft spielt, wann sie sind zu hause børnene leger ofte når der er hjemme 2. Er sagt, er hat dem Brief geschickt. Han siger at han har sendt brevet 3. Er ... -
Sneflokke kommer vrimlende
ForumindlægMin far og jeg er ved at udskrive sange til min 15-års fødselsdag, der bliver holdt i morgen. En af dem er Sneflokke kommer vrimlende, og i den sang er der en linje, der siger: "Og gammelmor i klokkerne". Kan nogle af jer sige, hvad der menes med dette, for vi forståe det simpelthen ikk... -
Japans musik!
ForumindlægNogen udover mig, der høre japansk musik? :-) -
Første Verdenskrig
ForumindlægHvordan startede 1. verdenskrig og hvem vandt krigen i sidste ende? -
KLOGE MENNESKER...
ForumindlægHej er der nogen der ved noget okm følgende: -realisme -impressionisme -neoimpressionisme -ekspressionisme -postimpressionisme -symbolisme -fauvisme -kubisme -futurisme hvis i kan forklare med egne ord ville det være bedst, for det er det jeg har brug for. På forhånd tak -
Hvor lang tid bruger I på at læse op?
ForumindlægJa, hvor lang tid bruger I på at læse op? Det varierer nok fra fag til fag og niveau, men hvad er den generelle regel? :) -
Unge uden en uddannelse
ForumindlægHej. Jeg har brug for noget hjælp/ideér :-) Jeg skal lave en synopsis i samfundsfag. Jeg skal opstille, dokumentere og diskutere de faglige problemstillinger, som giver svar på min problemformulering. Et bilag synes jeg er meget interessant den her atikel: ufaglærtes børn får ingen uddannelse - A... -
Skal værnepligten afskaffes?
ForumindlægSkal værnepligten afskaffes og forsvaret i stedet være 100 pct. professionelt? -
Afrunding af individer/mennesker i hele tal?
ForumindlægHvis man har et spørgsmål der lyder på Hvor mange indbyggere var der i 2009, og så man får udregnet tallet til at være 28045,859 Er der så tale om om 28045 indbyggere eller 28046? -
Storken er uddød i Danmark
Forumindlæghttp://politiken.dk/indland/article533977.ece Mange tak Venstre/Konservative! Vi elsker jeres regeringsgrundlag og vildledende retorik! -
få sætninger!
ForumindlægHeej allesammen, nogle der vil hjælpe mig med de få sætninger. skal afgøres om det er henførende stedord eller 2. sammenligningsbindeord. Mein Onkel, _______ nach Amerika gereist ist Mechaniker. Musik ____ Jazz und Beat höre ich nicht gern. Heute kommen wir, _____du siehst, pünktlich. Die erwachs... -
Til imorgen.
ForumindlægHeej :) Ved nogen hvordan jeg finder længden af en myre ? Tykkelsen af en side i fysikbogen? Tak :) -
Rettelse af sætninger
ForumindlægGodaften folkens, Jeg ville høre om der er nogen, der vil være så venlig at rette mine passiv sætninger. Tror ikke at der er så mange fejl, men vil være til stor hjælp alligevel. Her kommer de: 1. Martins Studium wurde von den Eltern nicht ernst genommen. 2. Erst später ist ihm dies klar geworden... -
Que eller qui?
Forumindlæg- Heej ;D - Jeg har brug for en, der kan flydende fransk, for så kan du nemlig svare på mit spørgsmål ('; - Her kommer spørgsmålet : - Hvad er reglen for, hvornår man bruger que eller qui? -
Hjælp er gået i stå med tysk !! vigtigt!!
ForumindlægDet ville være virklige ret hvis i kunne hjælp:) jeg har vedhæftet en fil til opgaven i tysk. -
Find fem fejl
ForumindlægJeg skal finde 5 fejl: Marys father was very ill. He had spent Saturday evening at his aunt, and when he got back he felt a little dizzy. He was not drunk, for he had had only two small glasses wine and not much to eat, either. He thought that a days rest would do the trick, but he grew worse, ... -
Er helt væk! :-( danskopgave!
ForumindlægJeg skal analysere to voveller af Pontoppidan, men det helst ikke overskride 8 sider. Hvad skal jeg ligge vægt på? Jeg kan simpelthen ikek se hvad der er mest rellevant!
