Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19301 til 19320 af 158493
-
Minimum
ForumindlægEn der kan hjælpe med denne opg. For funktion g(x) er der et minimum i x=1 for en værdi af a, bestem denne værdi. hvordan løser man denne? -
sidelængde af et kvadrat.
ForumindlægKvadratet har A = 9 i anden, hvor lange er siderne? Nogen der har en nem formel eller anden form for hjælp, da jeg er "idiot" til matematik? -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægEr lige kommet hjem fra ferie og føler jeg har glemt alt matematik, så kan ikke finde ud af opgave A -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
Venstre justering af align??
ForumindlægJeg har følgende:\\begin{align}T &=2 \\cdot 205\\enhed{h}=\\facit{410\\enhed{h}} \onumber \\\\A &=\\facit{13\\enhed{J.D}} \onumber \\\\\\frac{a^3}{T^2} &=\\frac{(13\\enhed{J.D})^3}{(410\\enhed{h})^2}=0,01306960143\\frac{J.D^3}{h^2} \onumber\\end{align}Jeg vil gerne have det venstre justeret, og d... -
integral
ForumindlægFind vha. integralregning arealet af den punktmængde, som afgrænses af x-aksen og grafen for funktionen f(x) = -x2 + 9.F er en stamfunktion til f.F(x) = -1/3x3 + 9x.Jeg vil bruge arealformlen:Nulpunkterne er tydelig – 3 & 3, dem sætter jeg ind i ovenstående formel:A = F(b) - F(a) = F(3) – F(-3) =... -
Sygeksamen og...
ForumindlægHej! Jeg er meget bekymret for min eksamen på mandag, jeg skal op til mat. B skrf.. jeg ersyg og ved ikke om det går over indtil mandag., jeg er bange for at det påvirker min eksamen.. Så mit spørsmål er hvis jeg går til sygeeksamen og det er i august hvor jeg skal tage sommerkursus i mat. A på G... -
Kritisk dæmpning
Forumindlægjeg har lavet forsøg til studieretningprojekt og jeg skal behandle nogel data for kritisk dæmpet svingning... jeg ved bare ikke hvad man kan regne på i en kritisk dæmpet svingning er det det samme som svagt dæmpet svingning rent formel mæssigt fordi det eneste jeg kan finde er noget om at det er ... -
SRP emne i kemi og mat
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive SRP i mat A som hovedfag og kemi A som bifag. Men "hvilket emne?" er spørgsmålet. Når jeg kikker på tidligere emner falder disse f.eks. mig i øjnene: Fremstilling af 8-hydroxy guinolin Farvestoffer i læskedrikke Kolesterol i blodet Hvilke grene af fagene, som kunn... -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
hvor meget skal man aflevere på fysik højt niveau
Forumindlægja spørgsmålet står foroven -
-- og andre opgaver
ForumindlægHej, sidder i en matematik aflevering, og har problemer med denne opgave: a) 5-3*(-2) b) 2*(8-3)-6:(-3) c) 7-(-2) -1 d) -12*(-5) Hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt, på forhånd, tak! -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC? -
Er erhversøkonomi gavnligt?
ForumindlægHej Jeg overvejer at tage erhversøkonomi på C niveau, da jeg altid har interesseret mig for innovation og iværksætteri. Så er spørgsmålet om erhversøkonomi er gavnligt? Altså i den forstand at jeg får vigtig viden som jeg kan bruge til at starte en virksomhed. Uddannelses mæssigt skal jeg gå en ... -
Antal timer på Sukkertoppen
ForumindlægHej! Jeg skal om under en måned have valgt hvilke gymnasier jeg vil søge ind på. Jeg var til en orienteringsaften på Sukkertoppen hvor rektoren viste en skema, hvor alle dagene var fra 8-16 og hun sagde at det altid var sådan på Sukkertoppen. Da jeg så en uge senere besøger Vibenhus, siger de a... -
Hasteeer
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen. Jeg har brug for en "matematik ordbog" altså forklaringer på nogle matematiske begreber, som jeg kan få brug for til eksamen. Kan i jælpe mig please:) -
Opgavesæt
ForumindlægHej, kan nogen af jer sende mig FP 10 matematik 2018 dec og FP 10 matematik 2018 maj? Kan se at jeg kun kan finde facit på nettet. Vil bare gerne øve mig til mine prøver. På forhånd tak!!! -
Matematisk tegn?
ForumindlægHej alle. Er der nogen der ved hvad det betyder når der står r og så et a nedenunder. Altså det omvendte af r^a. Ligesom r nedløftet" ^a. Hjæælp! -
HJÆLP!!
ForumindlægHej alle. Nogen der ved hvor man kan få fsa matematik 2016 henne?
