Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19301 til 19320 af 43092
-
Tvunget sabbatår
ForumindlægHej SP De her dage kan jeg med stor misundelse læse om, hvordan adskillige af mine tidligere venner og klassekammerater er blevet optaget på deres drømmestudie, nogen efter at have holdt et sabbatår. Og ja det er med stor misundelse, for da jeg begyndte på min gymnasiale uddannelse tilbage i 201... -
Målet opgave 2 hjælp det er svært
ForumindlægEt fodboldtmål er 7,32 meter bredt og 2,44 meter højdt. Målene er omsætning fra engelske mål hvor målets højde er angivet til 8 engelske fod og målets bredde er angivet til 8 yard. Opgave 1. Vis ved beregning at en engelsk fod er 0,31 m ( hvordan gør jeg ) Opgave 2. Find længden af en yar... -
Kun 10 sætninger (:
ForumindlægHej, er der nogen der vil kigge min engelsk oversættelse igennem? - Jeg kan sende den til jer, hvis I vil hjælpe. Det er C-niveau. -
nulreglen
Forumindlæghej er der m´nogen er jer kan foklar mig hvad er nulreglen og i hvilket sitioationer man bruger den ? og ved i hvad det hedder på engelsk ? tak -
Har du prøvet..?
ForumindlægAt være oppe i engelsk mudtlig stx a-niveau? I så fald vil jeg gerne høre lidt om det:) -
Grammarly - snyd??
ForumindlægHejsa Tæller det som snyd hvis man bruger grammarly ( den downloade version på word) til en engelsk skriftlig eksamen? -
Rettelse af tiderne :-D
Forumindlæghej er der nogle der vil gøre mig den store tjeneste at rette min engelsk Press Realese på kun 220 ord?? :-D På forhånd taak -
Passiv???
ForumindlægKære jer derude! Er der nogen der kan forklare mig passiv reglerne på engelsk? Tak på forhånd... Hilsener Ida. -
Kemi nørd søges
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Kemi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? og kan du forbinde faget med en computer..Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adr... -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
Eventyr stil dansk! Hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik til opgave at skrive et eventyr helt frit. Det var meget besværligt at finde på en handling syntes jeg selv. Og har cirka skrevet en side (Den skal mindst være 3 sider) Jeg nåede frem til at historien skulle hande om : En pige der hedder Rosa, som kommer fra en fami... -
3. års opgave
ForumindlægHey.. Jeg skal snart til i gang med at tænke på min 3. års opgave. Jeg overvejer meget at skrive i historie, men jeg ved ikke helt hvad jeg vil skrive om..Er der nogen der har nogle gode forslag?? -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
1. Verdenskrig - Noter - Problemstillinger - Underemner
ForumindlægHej Sp. Da jeg muligvis skal op i historie til sommer, og har trukket 1. verdenskrig, søger jeg en del hjælp. Vores lærer har ikke sat os ordentligt ind i det. Hvis nogen har nogle gode noter, stikord, problemstillinger, underemner osv. Må i meget gerne sende dem, det ville være en stor hjælp! -
Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)
ForumindlægHej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh -
3. års opgave - forslag til bog?
ForumindlægHej ! Jeg har valgt at skrive 3.års opgave i engelsk, da jeg indtil videre synes det er spændende at analysere den engelske litteratur, som vi arbejder med. Dog har jeg selv lidt problemer med at finde en passende bog til analyse i min 3.års opgave. Jeg har for nyligt læst The Graduate af samme g... -
hvad skal en essay indeholde???
Forumindlæghvad skal man skrive, når man får at vide, at man skal lave en "essay"(på engelsk!!) af en novelle... hvad skal den indeholde?? bestemmer man selv eller hvordan...? -
JFK / Cubakrisen !
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en opgave, og jeg skal svare på, om JFK "skræmte befolkningen" bevist under Cubakrisen for at få mandater. Det forholder sig jo sådan, at der var Midtvejsvalg 1962, og JFK var ikke den mest populære mand (Svinebugtsaffæren + Berlinmuren)... Da Cubakrisen var på s... -
Lehmanns tale om tuberkulose
ForumindlægJeg skal analysere Lehmanns tale fra 1876, om tuberkulose. Det er fra Faber tuberkulosen Danmark, kbh 1926 s. 26. Problemet er jeg ikke kan finde noget baggrundsviden om denne tale. Altså Jørgen Lehmann var ekspert i tuberkulose, men han var først født i 1890. Hjælp!
