Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19301 til 19320 af 36005
-
stående bølger
ForumindlægHej folkens, kan i hjælpe mig med at klargøre om stående bølger skal være mekaniske, eller de også kan være elektromagnetiske. Er der desuden andre bølgetyper end mekaniske / elektromagnetiske? Mvh Rasmus -
Jamen hvad er det?
ForumindlægHej...Jeg er tit stødt på begrebet ISMER, men jeg har aldrig taget mig sammen til at spørge om HVAD ER DET?Men i dag gør jeg, så fortæl mig for guds skyld HVAD ER DET?Hvad betyder det, hvad bruger man det til... bla bla bla...Freud -
HASTER SYNOPSIS I STIKORD ELLER HVAD
Forumindlæghar været inde og kigge på synopsis eksempler alle skriver deres afl i små afsnit har selv altid skrevet i punkter måske en sætning osv.? hvad er det "rigtige" -
Substitutionsintegration i teori og praksis
ForumindlægI beviset for integration ved substitution har man, at int(f(g(x))g'(x)dx) = int(f(t)dt), hvor t=g(x). t=g(x) => dt/dx=g'(x) (da dette blot er to skrivemåder for det samme). Af sætningen ser man desuden, at g'(x)dx = dt; det tillader man sig i hvert fald. Herudfra laver man så den ... -
Eksamen, 1-årigt højniveau
ForumindlægKan nogen give en uddybende beskrivelse af, hvordan eksamen foregår i matematik 1-årigt højniveau? Jeg ved at man trækker et spørgsmål, fx at man skal bevise løsningen til differentialligningen dy/dx=h(x)*g(y). Det tager nok cirka halvdelen af tiden. Derefter har min lærer sagt, at man enten kan ... -
moms
Forumindlægjeg skal lave et regne ark der kan finde en pris uden moms feks 5140,- pris uden moms =4112 Hvordan er formlen?? -
Synopse til Engelsk mundtlig eksamen.
ForumindlægVil i ikke også pleeeeease kigge min engelsk synopse igennem den handler om Indias Culture. -
Funktion som hverken er konveks eller konkav
ForumindlægJeg har en funktion med to variabler som jeg skal vise hverken er konveks eller konkav. Jeg har indtil fundet de andenordensafled. Funktionen: f(x,y) = x^4+y^4+x^2 y^2-2x^3 y+2xy^3-3x^2-y^2-2xy-2y d2f/dxdx: 12x^2+2y^2-12xy-6 d2f/dxdy: 4xy-6x^2+6y^2-2 d2f/dydy: 12y^2+2x^2+12xy-2 Og jeg får: (d2f/d... -
Gode links (old)
ForumindlægHej, som profilen hentyder...Nogen der har kendskab til nogle indholdsrige netsider relateret til faget oldtidskundskab?Niveauet bør som minimum være equal gymnasieniveau. -
hvad betyder just trippin?
Forumindlæghvad betyder just trippin? -
Termodynamikkens 1. hovedsætning
ForumindlægEn måde at forklare sammenhængen mellem den første hovedsætning også gas/nyttevirkning fra kraftvarmemaskine.. -
Har skrevet det digt
ForumindlægJeg har skrevet et digt og ville bare høre hvad i synes om det:Jeg dør langsomt henBliver ædt indefraLidt for lidt piner jeg mig selvTrækker de sidste åndedragØnsker blot at overleveJeg ser vækFra sandhed og realiteterSer kun absurdietet, tvang og hadEt produkt af skæbnenEr jeg dømt af tvangEr je... -
Matematik B bestem ligningen for tankgenten i punkt
ForumindlægHej. Jeg skal op i mat B imorgen, og kom lige i tvivl om, hvordan bestemmer ligningen for en tangent hvis har allerede har punktet? F.eks. bestem ligningen for tangenten i punktet (3,9) Håber i kan hjælpe. :) -
Hjælp tak til dansk
ForumindlægDer står : Og vi farver også med sproget, især med tillægsordene.opg 1: Skriv tillægsord som kan bruges til at farve blomsten med : ????Her er alm.. sætning som alle kan forstå:Ham kan du stole på!opg 2: Her er nogle småord som kan sættes ind i sætningen:bestemt - aldrig - nok - ikke - idag - som... -
Valg af emne
ForumindlægHej. Jeg skal have projektopgave om 3 uger og er blevet bedt om at vælge et emne nu. Vores overemne er grænser(Blev vedtaget med mod min vilje) - Nu er mit problem så, at jeg ikke ved hvad jeg vil skrive om. Har været åben overfor masser af emner, men synes bare det hele lyder så uinteressa... -
diff
Forumindlægdy/dx=2x+3 vil gerne løse den vha. denne løsning y´+a(x)•y=b(x) som har løsningen -> y=e-A(x) ∫ b(x) eA(x) dx +c•e-A(x) ved godt der er en nemmere løsningen, først og fremmest ved jeg ikke hvad a(x) og b(x) er. Jeg ved godt at A(x) er a(x) stamfunktion. -
1 sætning. Hmm
ForumindlægHej. Den her sætning er lidt mærkelig, sys jeg. " Mis hijos están 45 euros más cerca de España, y yo un poco más lejos de las miserias de mi país, Colombia" Kan ikke helt forstå den. Min børn er 45 euro mere ca. Spanien, og jeg er en smule mere v... -
Forskellen på deadly og deadlier
ForumindlægKan nogen forklare mig forskellen på "deadly" og "deadlier"? Hvornår bruger man hvad? -
basketball
ForumindlægHej need help !! jeg skal lave en statisk om basketball og fortælle tid om basket ball nogen kan hjælpe -
Eng B skr. terminsprøve
ForumindlægHey allesammen :) Jeg skal til terminsprøve i engelsk skr. på b niv. imorgen - og aner ikke hvad jeg egentlig skal kunne? Hvad er det præcist man skal lave? grammatik, oversættelse og alm. stil?? tak på forhånd ;)
