Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19341 til 19360 af 47925
-
Faglige ord til NVG
ForumindlægSom overskriften hentyder, leder jeg efter en liste eller bare nogle gode fagord til NVG Tak på forhånd -
Trykket i vand
ForumindlægHej kære brugere :) Det er fordi jeg har lavet et forsøg - Trykket i vand og her skal jeg svare på et spørgsmål, der lyder således: "Hvilken kraft er skyld i, at trykket stiger med væskedybden?" Håber i vil hjælpe mig med at give en fysisk forklaring Tak på forhånd :) -
Transport af celler
ForumindlægHej, Jeg kan ikke finde ud af at svare på dette spørgsmål i min opgave om trandsport af celler. Vi skal forklare, hvilken slags transport, der er tale om, og hvad der karakteriserer dem. -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Alle.. Jeg er en 20-årig pige, der i sommeren 2009 blev student med linjefagene; biologi A, Matematik A, Kemi B.Derudover havde jeg tilvalgsfag Fysik B - og lige nu læser jeg på Københavns Universitet. Jeg har altid selv være meget glad for at gå i skole, og er gået meget op i mine lektier/af... -
Skal jeg droppe ud og starte forfra?
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som bliver snart færdig med 1.g. ?Jeg startede med at vælge den samfundsvidenskabelig studieretning, hvor jeg havde engelsk på A, men efter grundforløbet besluttede jeg at udfordre mig selv og skifte til den naturvidenskabelig studieretning. ?Jeg bliver snart færdig med ... -
Hvad er din plan ?
ForumindlægHej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m... -
dansk Rapportage
ForumindlægEr der nogen der kan rette min stil bl.a. komma, punktum og stavefejl: sommerferien var over, skolen var gået i gang. og det myldret med elever på HTX Frederiksberg. Alle 1.g'erne skulle på en hyggelig hyttetur, for at lære hinanden at kende. Den 20 Aug. skulle 1.D på hyttetur. TUREN TIL N... -
Hvorfor løber strøm "bedre" ved høj spænding?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder med noget teori til en af de forsøg, jeg har tænkt mig at lave til eksamen, hvis jeg trækker noget omkring transformation, og mit spørgsmål lyder som følgende: Hvordan kan det være at man udnytter energien bedre, når man transformere spænding op, når man skal sende ... -
Arbejdespørgsmål
ForumindlægARBEJDSSPØRGSMÅL: Formulerer mindst 3 arbejdsspørgsmål til hvert fag. Geografi, biologi og fysik. Hvad kan biologi 3 arbejdespørgsmål være f.eks hvad? -
Hastighed og fart
ForumindlægHar ikke fysik, men kunne godt tænke mig, hvad forskellen på hastighed og fart er, for jeg har hørt der er en forskel. Kan nogle svare mig på ? Tusind tak :-) -
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
Engelsk Generalt
Forumindlægtil jer der har gået på stx/HTX(eller er 3.g'er) og haft engelsk på A niveau: Jeg har startet på htx, og har valgt engelsk på A niveau. Jeg går så og overvejer at tage til USA/Canada for at studere videre på et universitet, for at få en uddannelse inden for naturvidenskab. - Mit spørgsmål er... -
Endelig eksamenskarakter?
ForumindlægHejsa...Lige et spørgsmål?Hvis jeg i de to rækker hhv. x og y sammenlagt får et gennemsnit på 9,07, bliver det endelige gennemsnit så på 9,1 eller 9,0?Temmenligt væsentligt, da jeg skal til sidste eksamen på mandag :)Mvh. Jacob -
Hjææælp
ForumindlægHeej.. ´Det går finT med Lektierne . Men jeg et problem jeg "stinker" Til Diktat. Ved ikke hvorfor:( men hvad skal gøre for at blive bedre. Der er jo ikke så lang tid til eksamen:(Hvad Skal Jeg Gøre???? -
Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?
ForumindlægEr der nogen der ved, til hvilke eksamener det er tilladt at bruge google oversæt? Der er tale om STX. Det er bare, så jeg ved, om jeg skal bruge eller ikke bruge google oversæt til de daglige afleveringer. Arbejdsmåden med de daglige opgaver skal helst være det samme som til den endelige eksamen. -
dumpet supplering
ForumindlægHar jeg fået betinget optag, men desværre dumpet mit sommer suppleringskursus i matematik A. Har bestået den ene eksamen, men dumpet den anden. Er der overhovedet nogen mulighed for at begynde på studiet, selvom man har dumpet? -
Del jeres guldkorn til dansk stil (noter, gode vendinger, forbindeord, ord osv.)
ForumindlægDer er sikkert nogle af jer herinde der har nailet danskfaget. Til jer vil jeg høre om i vil dele jeres viden. Jeg skriver godt, men det kan forbedres. Vil gøre alt for at få 12-tallet. Jeg er tæt på. Derfor er jeg åben for input fra andre. Ydermere kan opslaget bruges som hjælp til mange andre... -
Tæller B-niveauet?
ForumindlægJeg er lidt itvivl om følgende: En person har fra start valgt matematik på b-niveau, på 2. år vælger hun så at opgradere det til et a-niveau, hvilket betyder at hun skal have a-niveauet på 3. år. Hun bliver så trukket ud til at skulle til eksamen på b-niveau skriftligt. Hun går så ned og siger... -
Til grin?(gennemsnit)
ForumindlægHar lige fundet ud af at der på eksamensbeviset bliver overført karakterer fra årskarakterer til eksamenskarakterer, hvis man ikk har været op i faget? Hvordan fanden kan det være? Har man en lortelærer i et fag, og f.eks. slet ikk kan gøre noget for bedre karakterer, er man jo dobbelt fuckt hvi... -
Lav karakter i srp
ForumindlægHey, first post. Anyway, jeg fik en lav karakter i min srp. Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del tanker bag den. er der nogen der har tid/Lyst til at kigge på den og evt. fortælle mig hvad der er galt? Lærerne må åbenbart ikke fortælle mig det. Jeg går p...
