Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Lav karakter i srp

17. februar 2012 af Sykez (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hey, first post.

Anyway, jeg fik en lav karakter i min srp. Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del tanker bag den. er der nogen der har tid/Lyst til at kigge på den og evt. fortælle mig hvad der er galt? Lærerne må åbenbart ikke fortælle mig det.

Jeg går på htx og mine fag var samfunds fag og kom/it

På forhånd tak :)

Vedhæftet fil: SRP PETER.docx

Brugbart svar (2)

Svar #1
17. februar 2012 af MaibritG

Jeg kan ikke finde din problemformulering i din opgave (som i øvrigt burde være dér). Kan du også uploade den for ellers har jeg ikke en chance for at vurdere om du faktisk har "svaret" på din problemformulering.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (2)

Svar #2
17. februar 2012 af hello3 (Slettet)

Hej Peter!

Jeg har lige skimmet din opgave igennem, og vil mene, at det ligner en emneopgave og ikke en srp :) 

Der mangler en diskuterende del ...

 

Har desværre ikke meget tid til at se den helt igenne, da jeg er på vej ud - så håber nogle andre vil tage over herfra! 

 


Svar #3
17. februar 2012 af Sykez (Slettet)

#1 Du har helt ret, jeg sidder lige ovre i skolen lige nu så jeg skal nok få den uploadet, når jeg kommer hjem :)

#2 Tak for feedback :-)


Brugbart svar (7)

Svar #4
17. februar 2012 af MaibritG

Uden, at have set problemformuleringen, er jeg meget enig i karakteren. Opgaven er enormt overfladisk og går ikke en dybden. Dermed mangler jeg en diskuterende del. Ser vi på en model som Blooms taksonomiske niveauer (se illustration nedenfor), mangler jeg en del punkter på trappen, som jo skal være tilstede for at opnå de høje karakterer, herunder 12. I mine øjne er punkterne "Kendskab" samt "Forståelse" med i opgaven, og måske "Anvendelse" i en meget lille grad. 

Kilde: http://primus.systime.dk/uploads/pics/Side199.jpg

Personligt går jeg selv meget op i at konstruere en spiselig og visuel appellerende opgave, og jeg mangler desuden en rød tråd i opgaven. Hvorfor vælger du eksempelvis at lave et udkast til et produkt (i form af en PP) til en bestemt målgruppe. For mig virker det som et desperat forsøg på, at implementere Kommunikation/IT i opgaven. Jeg ved naturligvis ikke om det står skrevet i din problemformulering, at du skal lave et kommunika-tionsprodukt. Personligt synes jeg, at faget Kommunikation/IT (sikkert på A-niveau, og dit studieretningsfag) kunne have været langt bedre udnyttet - også i forhold til et fag som Samfundsfag.

I mine øjne er det en opgave, der skriger af, at man har hoppet over, hvor gærdet er lavest eller ikke har fået udnyttet sin problemformulering til fulde (måske pga. usikkerhed).

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #5
17. februar 2012 af Sykez (Slettet)

Problemformulering:
1. Redegør for den centrale elementer i arbejdsskadeloven og forklar dem i sammenhæng med den danske velfærdsmodel.

2. undersøg ud fra konkrete eksempler, hvordan lovgivningen formidles og fungerer i praksis med vælgt på arbejdstagerens perspektiv:

Analyser som minimum een case, hvor loven har været i anvendelse og som minimum eet medieprodukt, der indgår i formidlingen af arbejdsskadeforsikringen fra arbejdsgiver og/eller det offentlige. Benyt relevant kommunikationsteori til bl.a. at afdække afsender- og modtagerroller, budskab og udtryksform og se evt. på hvordan kommunikationen opfattes hos modtager

3. Diskuter på baggrund af dine undersøgelser - evt. suppleret med andre kilder til viden - hvordan praksis med hensyn til håndhævelse og fiormidling lever op til arbejdsskadelovens hensigter. Giv i forlængelse af det en afbeefaling til, hvilke principper formidlingen bør udformes efter.

Undskyld det tog lidt tid, skulle lige hjem :)

Og tak #4, er glad for du gad tage dig tid til at se min opgave igennem, er rigtig glad for al den feedback jeg kan få :-)


Brugbart svar (2)

Svar #6
20. februar 2012 af Femaguno (Slettet)

Hvordan er jeres karakter egentligt blevet offentliggjort? Er den bare blevet skrevet ind i Lectio under "karakterer", og var der en fastlagt dato for offentliggørelsen i Lectio under "aktuel information" forinden? Vi har nemlig ikke fået vores tilbage endnu - og vi ved blot, at tilbagemeldingen kommer denne uge, men vi kender intet til dagen; og der er ingen dato skrevet ind i Lectio som normalt ved offentliggørelse af standpunktskarakterer... 

 

Er bare lidt nysgerrig - og spændt på resultatet. 


Brugbart svar (3)

Svar #7
20. februar 2012 af Anxyous (Slettet)

#6:

Vi fik tidspunktet at vide, men der kom ikke til at stå noget på forsiden - karakteren dukkede bare op sammen med de andre karakterer.


Brugbart svar (2)

Svar #8
20. februar 2012 af MaibritG

#6,

Sidste år var der problemer med, at karaktererne blev offentliggjort på Eksamensdatabasen, og at nogle derfor kendte deres SRP-karaktere før, at de jf. det gymnasium, jeg gik på, ville offentliggøre resultaterne, hvor man havde opsat den regel at alle SRP-karaktererne skulle offentliggøres samtidigt.

At det alligevel ikke holdt, da min karakter var en dag forsinket (pga. censor) er så en anden sag. Resultatet for mig var tilfredsstillende.

 

Men mon ikke, at resultatet igen i år kan findes på eksamensdatabasen. LINK: https://www.eksamensdatabasen.dk/poly/index2.jsp

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #9
22. februar 2012 af Sykez (Slettet)

Andre der har lyst til at sge noget til det? :)


Brugbart svar (2)

Svar #10
25. februar 2012 af Liiiwa (Slettet)

Så vidt jeg kan se, er den aflevering også alt for kort. 7.5 siders ren tekst er så vidt jeg har forstået langt fra kravet?


Brugbart svar (2)

Svar #11
25. februar 2012 af RoberDølhus (Slettet)

Jeg er imponeret over opgaven overhovedet er bestået..

Den er usammenhængende og dine argumenter er nærmest ikke eksisterende.  Flere steder skriver du "jeg gør sådan" uden at beskrive tankerne bagved - forventer du din lærer kan læse, eller gennemskue hvad der er foregået  oppee dit hoved mens du har skrevet opgaven?

Afsnittet om "målgruppe" er lige til skraldespanden. Du argumenterer ikke for dine valg på nogen måde. Eks:

"På gallups kompas har jeg valgt at placere dem i det individorienterede segment"

Her skriver ud ca. to linjer om hvorfor du vælger det. Der kunne du NEMT 0,5-1 side med noget mere dybdegående argumentation.

Dernæst:

"Jeg valgte herefter at kigge lidt nærmere på dette segment, og fandt ud af at min målgruppe i det individorienterede segment ikke er så samfundsorienteret, så min gennemgang skal nok ikke gå for dybt i lovene og paragraferne"

- HVORDAN fandt ud ud af de ikke er samfundsorienterede? HVORFOR skal du ikke gå for dybt med love og paragraffer??? Du manger ARGUMENTATION!

"Jeg vil vurdere at jeg skal køre på relevansen, hvilket betyder at jeg skal ændre deres holdninger til adfærd – Selvom de måske burde anmelde en arbejdsskade gør langt de fleste det ikke og det vil jeg prøve at ændre med et foredrag."

HVORDAN vurderer du det? Hvad er dine tanker???

Overstående er kun uddrag af de problemer jeg synes der er.

 

 

 


Svar #12
25. februar 2012 af Sykez (Slettet)

#10

Kravet til side antal er sådan, i hvert fald på min skole =)
 

#11

Opgaven er heller ikke bestået, desværre. Jeg fik 00. Jeg ville sådan set bare hører hvad folk mente om karakteren, da mine lærerer ikke måtte give feedback til enkeltpersoner, men kun generelt om klassen.

Men jeg takker for, at i gav jer tid til at læse den. Det lyder på de fleste som om, at min karakter var rigtig =)

Fortsat god weekend!


Brugbart svar (2)

Svar #13
25. februar 2012 af MaibritG

#10:
Ikke nødvendigvis. Det kommer helt an på hvad underviseren har angivet, at opgavelængden skal være på. Min egen SRP skulle fylde 8-12 normalsider. Naturligvis er opgaven for kort i forhold til det STX skal præstere, men på HTX er SRP-skriveperioden på 7 dage (5 hverdage+weekend), og derfor forventer man ikke samme længde.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Lav karakter i srp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.