Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19341 til 19360 af 59860
-
smage på ordet
ForumindlægHej kan man godt sige at man er nød til at smage på ordene for at forstå en novelles tekst ? fordi den er skrevet i minimalistisk stilart -
Den Franske Revolution - Notabelforsamlingen?
ForumindlægHej jeg skriver opgave om den franske revolution . er der én som kan forklare mig hvad Notabelforsamlingen var? -
Parenteser...
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle regler omkring indsætning af parenteser?Fx hvis jeg skal løse følgende udtryk:x^2-3x+2 d = -b^2 -4ac <=>Hvordan skal jeg så opstille parenteserne?sådan:-b^2 = -(-3^2) = 9 eller-b^2 = -(-3)^2 = -9. Jeg kan pga. min lommeregner se at det første... -
blærerøvs-sætninger..... Jo tak!!
ForumindlægG´dav.... da det snart er terminsprøve-tid, og denne for uden al tvivl en stor indflydelse på årskarakteren, ville jeg høre om der var nogle tysk-hjerner de rkunne give mig nogle rigtig fede tyske sætninger som man kan smide ind i en tysk prøve/eksamen... det ville være rart, så ville der være mu... -
brint til elektrisk energi?
ForumindlægHej, jeg har en opgave om brint og elektrisk energi. Jeg får at vide at 3,6 *106 J (1 kWh) elektrisk energi koster 2,00 kr. Jeg skal finde ud af hvad 700 L brint (H2 (g)) svarer til i elektrisk energi? -
ligning
Forumindlæghej, hvordan løser man den her opgave?x^5=37hvis jeg dividere 37 med 5 får jeg:7,4men 7,4^5 er ikke 37 :-/ ved at gange op / gætte mig frem, har jeg fået et resultat X = 2,06Men ved ikke hvordan jeg løser ligningen ellers..Nogen der kan hjælpe? -
Areal af sekskant
ForumindlægJeg skal beregne arealet af en regulaer sekskant, hvor alle sidelaengder er 15cm og alle vinkler 120o. Ved at kigger lidt rundt i nogle gamle traade, har jeg fundet ud af, at man kan dele sekskanten op i 6 ligesidede trekanter, beregne arealet for en og saa multiplicere resultatet med 6 - det b... -
massen
Forumindlægmassen af et eddikesyremolekyle C + H + C + O + O + H --> CH3COOH. 2 C = 12 u x 2 = 24 u 2 H = 2 u x 2 = 2 u 2 O = 16 u x 2 = 32 u er det rigtigt.? for jeg forstår ik, hvorfor der stor OO i stedet for O2 -
Det gyldne snit forhold
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med denne opgave. Nogle der kan hjælpe? Medianen og middeltallet er udregnet til henholdsvis 1.6108 og 1.6055 -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg sidder med et spørgsmål, hvor der står at jeg skal give en statistisk beskrivelse af højden,h, målt i cm. Mit spørgsmål lyder så, hvad indebærer "en statistisk beskrivelse"? Vil det sige at jeg skal lave en tabel over frekvenser, finde middeltallet, lave en sumkruve og kumu... -
Chi i anden test.
ForumindlægHej. Jeg har lavet en opgave i x2-test Goodness of fit, hvor jeg har fået en p-værdi på 0.054829. Og i opgaven har vi et signifikantsniveau på 5%. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal acceptere eller forkaste min nulhypotese. -
Grundstoffer
ForumindlægHey :) Hvis man i en opgave for at vide at grundstofferne Na, H og O er i forholdet 4:8:1 hvordan ved man i hvilken rækkefølge grundstofferne skal stå i den empiriske formel.. er det så Na4H8O eller H8Na4O??? -
Upload Opgave
ForumindlægGodaften.. Jeg ville spørge opgaveredaktørne om hvorfor min Vista for alle notatsamling ikke er blevet godkendt endnu? Det er faktisk en måned siden jeg oploadede den herinde. mvh. Cenk-KiR -
Ideer til noget om reklame
ForumindlægJeg skal skrive en stil om børn som fungerer som formidlere i reklamer. Så skal jeg komme ind på hvilke fordele, ulemper der er ved dette og jeg er fuldstændig på bar bund. Kan nogle hjælpe så ville det være superskønno. -
bestem ubekendte stykker
ForumindlægBestem de ubekendte stykker i ΔABC når a=12,b=17 og c=21. A=124,8°,b=4,3 og c=7,9. A=25°,B=35° og a=6. hvordan gøre jeg det:)? -
Matematik hjælp!!!!!
ForumindlægHej... Har brug for hjælp til en opgave. Kan i hjælpe Opgaven lyder sådan 3.2 Tegn endefladen af et kløvestykke i målestorkforholdet 1:3?? 3.3 Indtegn på din tegning endefladen af en planke, der er 3 cm tyk???? 3.4 Angiv plankens størst mulige bredde. Hjælp tak.... -
Lineær sammenhænge. HASTER
ForumindlægHej, jeg har en skriftlig aflevering for til imorgen.. Her er opgaven: I staten Yorickistan kan forbrugerne afregne deres elektricitetsforbrug efter to forskellige modeller. I model 1 betaler man et grundgebyr på 350 kr og 2.83 kr per kWh( kilowatttime). I model 2 betaler man et grundgebyr p... -
Isolering af x
ForumindlægHvilken isoleringsregneregel skal man bruge når du skal løse isolere x i følgende: 500 = x3 Altså fjerne det opløftede 3... - På forhånd tak. -
Tolkning af en sætning
ForumindlægHej jeg er i tvivl om, hvad der menes med denne sætnig: alt som haver aande love, HERREN. Det ville være dejligt at høre jeres mening. På forhånd tak. -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej, jeg skal til prøve i dag i sandsynlighedsregning, og er i gang med at øve mig lige nu.Vil bare gerne vide, om jeg har gjort det her rigtigt.Spørgsmål :Fra et spil kort trækkes 2 kort, og efter hvert udtræk noteres kortet og lægges tilbage i bunken.Betragt hændelserne :A)begge kort er hjerteB...
