Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 19341 til 19360 af 31730
-
Chi i anden materiale
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at skrive SRP i biologi A og matematik A om lungekræft. Jeg mangler derfor noget materiale i forhold til Chi i anden. Er der nogle der har eller kender navnet på en bog om Chi i anden? Det ville virkelig være en stor hjælp! -
Lektiehjælp tilbydes - folkeskolen
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp i fagene fysisk, matematik og samfundsfag på folkeskoleniveau. Jeg har netop afsluttet gymnasiet og lektiehjælpen kan foregå i Århus og omegn. Pris aftales. Send gerne en personlig besked. -
To ligninger med 2 ubekendte hvor den ene er en andengradsligning
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave noget matematik og er stødt på et problem med en af opgaverne. Opgaven lyder: (1) 3x+4y=5 (2) 4x^2+y^2+4xy-12x-6y+5=0 Er der nogle der kan hjælpe mig? -
Procentstigning.
ForumindlægEn vares pris stiger fra 1207 til 1324 kr. 1. Hvor mange procent er den steget? Varens pris falder igen til 1207 kr. 2. Hvor mange procent er den faldet? -Håber i vil hjælpe mig med disse spørgsmål, da jeg ikke er den bedste til matematik. :) -
Rumgeometri
ForumindlægHej. jeg skal skrive en SSO her i december, og har valgt matematik. Jeg har spurgt min lærer om hun kunne komme med nogle foreslag. hun nævnte om rumgeometri, men nok om det. Jeg ville hører ad om i kunne nævne flere emner. -
Ligning.
ForumindlægEr nød til at BEDE om hjælp til denne ligning: (x-1)+17(x-3)=4(4x-9)+4 Jeg kan føler mig meget fortabt, eftersom Jeg ikke har haft matematik siden 1989 :-( Jeg kan ikke finde ud af det med de parenteser, de forvirre mig voldsomt. -
Brøk - ligning
ForumindlægHvordan løser jeg denne brøkligning, jeg kan simpelthen ikke finde ud af brøker. Men jeg ved at brøker har en stor rolle i matematik, derfor spørger jeg herinde. Folketinget skal da få styr på de lærer de har! (folkeskolen) -
Mat B-A på DTU el. KVUC?
ForumindlægJeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det? -
Rettelse af SRP
ForumindlægSøger universitetsstuderende/videregående med speciale i matematik og/eller historie til RETTELSE af min SRP i midten af december. Der bliver selvfølgelig givet en fortjeneste efter aftale :) Emnet er sygdomsspredning med fagene HisA og MatA Skriv jeres nr./e-mail nedenfor hvis det har interesse. -
Bevis af determinantmetoden
ForumindlægHey alle :) I matematik skal vi bevise determinantmetoden, og jeg helt blank på hvordan man gør, har forsøgt at se nogle videoer på youtube men fatter stadig hat og briller, nogle der ville være så venlige at prøve at forklare hvordan man beviser determinantmetoden ? :) Tak på forhånd :-) -
Supplering mat A på DTU eller VUC?
ForumindlægJeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det? -
Lommeregne problemer. TI-84 plus
ForumindlægSkal til matematik skriftlig eksamen lige om lidt, og har lånt min vens lommeregner TI-84 plus. Men der er gemt en værdi af x, som jeg gerne vil have nulstillet.. hvordan gør jeg det? Eller er det muligt at genindstallere den til fabriks indstillinger, uden at slette applikationerne? -
Lektiehjælp søges
ForumindlægNogen som kender nogen der tilbyder lektiehjælp i matematik på A-niveau 1.g Vi bor i Odense C Det haster, så ring gerne hurtigt. Vh Vibeke Thomsen mobil 22 48 58 69 -
Taylor-polynomium
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en matematik opgave, jeg har siddet med den i et lille styk, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal begynder på følgende opgave, håber der er nogle der har lyst og tid til at hjælpe Tak på forhånd -
Geometri
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til matematik som jeg mangler lidt hjælp til :-) Opgaven lyder som følgende Hvordan findes samme vandrette niveau rundt om et bjerg? Prøv at »lege ingeniører«, og forklar hvordan I ville kunne »bygge jer frem« til en løsning. Se vedhæftet fil til figuren -
længde af kurve
Forumindlæghar matematik som hobby. hvordan finder vi længden af kurven y= kvadratrod x fra x=0 til x=4 har forsøgt med L= kvadratroden af dx i anden + dy i anden, men kan ikke løse integralet -
Bestem den løsning til differentialligningen y^´´+ 6y^´ − 16y = 0
ForumindlægHejsa , håber der er en rar sjæl som vil hjælpe mig med denne Matematik opgave: Bestem den løsning til differentialligningen y^´´+ 6y^´ − 16y = 0 , som opfylder: y(0) = 3 og y^´(0) = −4 -
FAS MAJ 2014
ForumindlægHej Jeg har en FSA matematik problemløsning til Maj. Nogen der har lavet eller kan lave den her file:///C:/Users/hussig/Downloads/140425%20FSA%20Matematisk%20probleml%C3%B8sning%20(1).pdf -
Løsning af 1. ordens diff.ligning
ForumindlægHej - jeg sidder med en 1. ordens diff.ligning, som jeg ikke kan løse, det er et godt stykkke tid siden jeg har brugt denne del af matematikken dy/dx = -0.05y Den skal løses vha. panserformlen. Nogen, der kan hjælpe? -
medicin studiet
Forumindlæghvormange år tager det at supplere de følgende fag. det skal bruges til at søge medicin (kvote 2) dansk A matematik A fysik B kemi B engelsk B
