Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19361 til 19380 af 23766
-
Energi
ForumindlægKan energimængden øges under exoterm proces? Dette skal bruges til rapporten Opvarmning af vand med fyrfaldslys . Kan man ellers godt sige at vandets temperatur stiger fordi stearinlyset brænder i længere tid. Og der i starten er en lille mængde energi i form af kemisk energi, mens jo længere ... -
Fruktose
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en rapport om stofindholdet i et æble. Til at redegøre herfor benytter jeg mig af fotosyntesen. Der er bare noget, jeg ikke kan få til at stemme overens. Jeg ved, at et æble indeholder fruktose, men hvor kommer den fra. Dannes der i nogle tilfælde fruktose istedet for g... -
mættede og umættede fedtsyre
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Jeg er igang med at skrive en rapport i biologi omkring mættet og umættet fedtsyrer. Hvilke eksempler kan jeg give på at umættet fedtsyre bliver "hærdet" hvis H2 bliver tilsat. Altså det får højere kogepunkt. Det her er hvad opgaven siger: Umættede fe... -
glykolyse
ForumindlægEr usikker på hvilket fag denne skal under.. Jeg sidder med en længere rapport omkring glykolysen, men der er tre af spørgsmålene som jeg ikke synes jeg kan svare på ud fra min bog :S Er det nogen der kan hjælpe? 1. hvordan påvirker FCCP oxidativ phosphorylering? 2. Hvordan påvirker natriu... -
Andengradspolynomium - f(x)=ax2+bx+c
ForumindlægJeg er igang med en matematik rapport, og har fået dette spørgsmål: Vis, at hvis x+ og x- begge er rødder i f(x)=ax2+bx+c, så kan andengradspolynomiet skrive på den faktoriserede form f(x)=a(x-x+)(x-x-) Jeg har meget svært ved at se, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Er der en venlig sjæl, d... -
Oxidation af alkoholer
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en rapport og kan ik finde ud af hvilken af alkholerne er primær, sekundær og tetiær. Bilaget er de afstemte reaktionskemaer: Alkohol A: propan-1-ol -> før omrystning lilla efter brun med bundfald (pH=10): Alkohol B: Propna-2-ol -> før omrystning lilla efter l... -
Hjælp med denne tabel !!
ForumindlægJeg er ved at skrive min afsluttende rapport i NV. Min problemstlling lyder følgende ''Hvad er de helbredsmæssige problemer ved sukker, og hvordan kan vi overerstatte forbruget af dette?'' Jeg skal aflevere kl 16 i eftermiddag, og jeg har hele tiden tænkt på at få denne tabel med ... -
Gitterkonstant
ForumindlægHej, jeg er igang med en rapport om bølgelængde, hvor vi har et laserlys og skal beregne dets bølgelængde og derfor også gitterkonstanten. Men er lidt i tvivl om, hvordan man beregner gitterkonstanten d. Jeg har omregnet det hele til mikrometer, da jeg skal sammenligne det med bølgelængden, og h... -
HJÆLP HASTER - Plancks konstant fejlkilder
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at skrive en fysikrapport omkring Plancks Konstant, og jeg har problemer med fejlkilderne. De eneste jeg kan komme frem til er mig selv, altså at jeg har afmålt for upræcis på voltmeter og så videre. Dette er formålet med rapporten: Plancks konstant bestemmes ud fra bøl... -
Plancks konstant
ForumindlægHej SP. Jeg prøver lige igen eftersom jeg ikke fik et svar sidst. Jeg er igang med at skrive en fysikrapport omkring Plancks Konstant, og jeg har problemer med fejlkilderne. De eneste jeg kan komme frem til er mig selv, altså at jeg har afmålt for upræcis på voltmeter og så videre. Dette er fo... -
Idealglasloven
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe en ældre dame? Er helt blank inde for kemi. Og sidder og skal lave kemi rapport efter en kemi weekend. Beregn ud fra idealglasloven, hvor meget den dannede stofmængde H2O (g) og CO2 (g) fylder. Antag at temperaturen er 175 grader og trykket 1,180 bar. Vi antager, ... -
Opgave om eksponentiel funktion
ForumindlægHej studieportalen Jeg sidder lige nu med min matematik rapport, og jeg vil gerne have noget om eksponentielle udviklinger. Her har jeg udtænkt at en butik har ophørsudsalg. Derfor falder alle deres priser med 5% hver dag, indtil alt er udsolgt. En person vil gerne købe en vare som har en norm... -
Beregn koncentrationen af FeSCN
ForumindlægHejsa alle. Jeg har et spørgsmål i min kemi-rapport, som lyder: Beregn [SCN-]start i referenceopløsningen. Hvad er [FeSCN2+]reference? Jeg har allerede beregnet [SCN-], hvilket jeg fik til 0,0002 M. Dog ved jeg ikke, hvordan jeg skal beregne [FeSCN2+]reference? Reaktionen lyder: (Fe3+) + SCN- ?... -
Biologi Aflevering
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med en biologi rapport, men jeg sider fast på de 2 sidste spørgsmål. jeg vil høre om der var en som kunne hjælpe mig med at besvarere dem? Mange tak på forhånd :) 5. Forklar hvorfor iltforbruget kan anvendes som mål for nedbrydningen af fækalier. 6. Diskuter, hvil... -
Nedbrydning af stivelse med spytamylase
ForumindlægHejsa! Sidder og kæmper med en rapport, som handler om nedbrydning af stivelse vha. af spytamylase. Er gået i stå ved en lille ting, som jeg ikke kan forstå. I forsøget har vi 6 glas med hver deres temperatur og hver deres pH-værdi. I det første glas har vi stivelsesopløsning og jod-jod-kalium. ... -
Diffusionshastighed og celler (haster!!)
ForumindlægHey guyss... jeg har en biologi rapport om celler og diffusionshastighed og jeg har seriøst brug for hjælp med nogle spørgsmål - Hvorfor kan det være en fordel, at din krop består af mange små celler fremfor, store celler? - Hvorfor er der kun meget små dyr der kan nøjes med at have hudåndedræt... -
Luftmodstand og v2 loven
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en rapport om et forsøg vedrørende v2 loven. Vi har lavet et forsøg med muffin forme, hvor vi derefter har udregnet luftmodstanden og meget mere. Men her kommer mit spørgsmål: Hvordan kan jeg vise at luftmodstanden afhænger af v2 loven? Jeg har lavet en graf med ... -
HJÆLP KEMI! HURTIGS MULIGT
ForumindlægJeg skal lave en rapport og har problemer med en reaktion/mængdeberegning jeg skal lave. "Du skal gennem et døgn finde ud af hvor meget skjult sukker (sucrose) du har indtaget. Herefter skal du beregne hvor meget ilt du bruger til at forbrænde sukkeret og hvor meget CO 2 du udleder ved proce... -
Vands blandingstemperatur
ForumindlægJeg har lavet en rapport med vands blandingstemperatur, hvor vi skulle opstille en hypotese og derefter udføre selve forsøget. Vi skulle måle massen af noget varmt og noget koldt vand, og derefter skulle vi måle temperaturen før og efter, at vi blandede de to væsker sammen. Dog skulle vi også kom... -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist...
