Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19361 til 19380 af 178710
-
Dansk eksamen Chicken Hanne-Vibeke Holst
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et par Metaforer i Novellen Chicken af Hanne-Vibeke Holst? har eksamen i morgen og kan simpelthen ikke finde nogen? tak på forhånd Må gerne GÅ HURTIGT -
x^2 - 2x = a --> HJÆLP
ForumindlægOpgaven lyder følgende: Angiv for ethvert tal a antallet af løsninger til ligningen x^2 - 2x = a Svaret skal skrives i intavaller. -
T2=log(2)/log a
Forumindlæghmm? hvad er hvad? Og denne / er det dividere? altså T2= log(2)÷log a er det sådan den skal forstås? og er det det kun a og b man skal bruge eller skal b ikke bruges? måske dumt spørgsmål, men er lidt forvirret:( -
Hjælp til matematik projektopgave - søfart (vektorer)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en projektopgave i matematik som skal afleveres i aften. Jeg synes ikke selv jeg er specielt god til vektorer, så jeg ville være meget glad hvis I gad at kigge på det og komme med eventuelle rettelser. Ikke kun nødvendigvis matematikken, men også sproget, formuleringer og lig... -
Svær Svær opgave MAT A
ForumindlægGrafen for funktionen f med forskriften- f(x)=x^3-3x^2 afgrænser sammen med koordinatsystemets førsteakse i fjerde kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme, der forekommer, når M drejes 360 grader om førsteaksen. b) Bestem den værdi af T, for hvi... -
f(x)=b*x^a !
ForumindlægDen her har jeg virkelig fået hovedpine af. Har været igennem mine mat bøger og notater, men kan ikke finde noget om det, så følte at jeg måtte henvende mig her, til de højere magter. Opgaven lyder på at jeg skal finde konstanterne a og b i f(x)=b*x^a! Problemet er så bare at jeg knap nok får no... -
Hjælp til matematik hjælp omhandlende diff. ligninger
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave i, g og c i det vedhæftede. -
betydning af a og b er i eksponentiel tilvækst
ForumindlægKan i fortælle mig hvad betydning af a og b er i eksponentiel tilvækst - har prøvet af finde ud af det i en time nu, og mit hovede er ved at springe s: -
Spansk A niv Maj 09
ForumindlægHej alle Er der nogen af jer der har spansk a niv maj 2009 eksamensoplæg?, har terminsprøve og derfor vil det være fedt at have denne eks opg før prøven. -
Bevis for den logistiske ligning, Vejen til Matematik A2, Side 223 - 224, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægPÅ side 223 - 224 gennemgår forfatterne beviset for den logistiske ligning. Jeg vil først følge forfatternes formulering / gennemgang af beviset som det står i bogen Vejen til Matematik A2, derefter vil jeg stille spørgsmål til et sted i deres bevis, hvor jeg ikke forstår deres omformning. Sætn... -
Energiforbrug - Eksamen, 24 timer
ForumindlægHej. Det her haster lidt, da det er en 24-timers eksamen! (c-niveau) Jeg har trukket "energiforbrug". Jeg skal præsentere de forskellige størrelser, vi knytter til energi og energiforbrug. Men hvilke størrelser er det? Og kan nogen forklare lidt om energiforbrug og evt. nyttevirkning? D... -
spørgsmål til old-eksamen
Forumindlæghej derude jeg skal til old-eksamen ( ny reformen) og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse til det, så jeg får mest muligt ud af det.. og hvad jeg præcis skal have styr på? altså af evt. begreber, myter osv? -
Dansk mundtlig eksamen.
ForumindlægPRÆCIS hvilke emner er det, man kan trække til dansk mundtlig eksamen? vores lærer er en spade til at fortælle os noget, så har brug for lidt hjælp. I ved, novelle, eventyr osv.. uddyb gerne...! TAK! -
Søger eksameseksempel til stx samfundsfag A
ForumindlægHej ... Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde et eksempel på en eksamensopgave i samfundsfag A stx ? -
Fysik A studentereksamen (STX) 2013
ForumindlægEr der nogen som har lavet Fysik A studentereksamen (STX) 2013, og som vil sende? :) -
Kigge matematik ligninger;
ForumindlægHej .. nogle som vil kigge disse 2 ligninger hurtigt igennem? :) : 1). 2(4x-3) = 5+2(5x+2) 8x-6 = 5+10x+4 8x-6 = 9+10x 8x-6-9 = 9-9+10x 8x-15 = 10x 8x-10x-15 = 10x-10x -2x-15 = -2x-15+15 = 15 -2x = 15 -2x/2 = 15/2 x = 7,5 2). 3(x+1) = 2+3(x+1) 3x+3 = 2+3x+3 3x+3 = 5+3x = Lidt i tvivl her ..! -
matematik opgave må hjælpe mig
ForumindlægEn kølevandsbeholder til en fabrik kan fylde gennem to rørledninger Gennem den ene ledning kan beholderen fyldes på seks timer gennem den anden ledning kan beholderen fyldes på ti timer Hvor langt tid tager det at fylde beholderen gennem begge rør samtidig jeg kan ikke finde ud af sv... -
Definitionsmængde(matematik på c niveau)
ForumindlægHejsa folkens, jeg skal finde definitionsmængden på denne opgave: f(x)=√2x-3, og jeg har ingen ide om hvordan jeg laver denne opgave, er der måske nogen derude der kan fortælle hvor og hvordan jeg skal begynde osv..? Tak på forhånd! -
Hjælp til Matematik FSA 2006(Vikingeskibe)
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til opgave 2.5, da det er den sidste jeg sidder og "bikser" med. Jeg har den desværre ikke på pdf eller word format, men den kan findes på google! Men opgaven er således: Omregn farten til km/t , når vi ved at skibets fart er 5 knob, og 5 knob = 0,515 m... -
Hjælp til færdigheds matematik! Til imorgen!
ForumindlægOpgaven lyder således: Der indsættes 3.000 kr. den 1. januar og derefter hvert halve år - seks gange i alt. Den årlige rente er 1,25% Håber nogen kan hjælpe mig med, hvordan denne opgave skal løses og hvordan den skal stilles op. Tak på forhånd :)
