Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19381 til 19400 af 111527
-
Intermolekylære bininger
ForumindlægHej jeg sidder og skal til eksamen i kemi B mundtligt og jeg sidder og forbereder mig. Jeg er gået i stå ved dette spørgsmål: "Fortæl om de tre intermolekylære bindinger: dipol-dipol-, London- og hydrogenbindinger. Giv eksempler på molekyler hvor de forskellige bindinger er tilstede og v... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som jeg håber I kan gi' et lille hint til. Jeg er ikke den store kemi begavelse, så jeg håber I vil være lidt detaljerede;) OPGAVE 1 Dansk marmelade pH = 3,1. Engelsk marmelade pH = 3,6 Benzosyre anvendes til konservering af marmelade og har pKs 4,2. Beregn ... -
hjælpelærer (super løn gives)
Forumindlæghej.. ku du tænke dig at tjene en del penge.. jeg har lige fået at vide jeg skal op i fysik A og kemi B.. hvis du kan undervise i en af de fag bare 1 eller 2 dage, så vil det være super... skriv hvis du har lyst, super løn tilbydes.. jeg har tænkt at det bliver sådan at jeg læser hele pens... -
kvalitativ/kvantitativ
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi B på onsdag. Og min lærer har opgivet emnet til eksamen, uden at vi i klassen ved så meget om emnet. Der står heller ikke noget om det i de bøger vi er blevet under vist i! så hvis der er nogle der kendet et link eller ved noget om emnet vil jeg blive glad hvis i ... -
Spørgsmål angående pH (Syre base)
ForumindlægHejsa kære SP brugere! Jeg vilel lige spørge jer, om der var nogen, der havde nogle syre base opgaver liggende på deres PC, som de ville sende til mig? Jeg vil gerne blive bedre til syre base regning (Ligefra pH til titreringskurve osv). P.s Jeg har kemi på B -niveau, men i må stadig gerne sen... -
Global opvarmning
Forumindlægjeg har trukket et spørgsmål om global opvarmning på B niveau 24timer. Problemstillingen er let at forstå, men problemet lapper meget over i kemi/biologi. Så jeg skulle lige høre om der er nogen ideer/input til hvor at man kan se på den globale opvarmning, ud fra en fysikers perspektiv. Indtil ... -
beregning
Forumindlægkemi på B Permanganationer kan i sur væske oxidere bromidioner til brom efter følgende reaktionsskema: MnO(4-) + Br^(-) => Mn^(2+) + Br2 1. afstem reaktionsskemaet. MnO(4-) + 2Br^(-) => 2Mn^(2+) + Br2 til reaktionen anvendes en 0,500 M opløsning af KMnO4. 2. beregn massen af den møngde ... -
Eksamen og syge eksamen
ForumindlægJeg skal til udlandet og arbejde i maj og juni og får derfor svært ved, at gå til eksamen i de hf enkeltfag jeg er ved at tage. Er der nogle der ved, hvornår man ca. går op til syge eksamen? Og er der nogle der ved, hvornår der "plejer" (datoer) at være eksamen (ikke syge eksamen) i... -
Eksamen og syge eksamen - HF enkelt fag
ForumindlægJeg skal til udlandet og arbejde i maj og juni og får derfor svært ved, at gå til eksamen i de hf enkeltfag jeg er ved at tage. Er der nogle der ved, hvornår man ca. går op til syge eksamen? Og er der nogle der ved, hvornår der "plejer" (datoer) at være eksamen (ikke syge eksamen) i d... -
Stofmængdekoncentration og masse %
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogle, som kan fortælle mig hvordan man bestemmer stofmængdekoncentrationen og masseprocenten af eddikesyre og ammoniak? Jeg er nemlig i gang med en kemi rapport, hvor formålene er: a) At bestemme stofmængdekoncentrationen og masse % af eddikesyre i husholdsning... -
SU- reform 2013
ForumindlægHej allesammen Som I nok ved er SU reformen blevet vedtaget, i denne reform bliver karakterboosteren (at man må gange sit snit med 1.08 2 efter studentereksamen) fjernet. Men jeg bliver student i 2014, og jeg er nødt til at tage et år, hvor jeg supplere med kemi B og C og matematik A, og jeg ... -
syntesen af penicillin
ForumindlægTil kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvis nogle her inde skulle have lyst til a... -
Syntese af penicillin
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp! Til kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvi... -
Mængdeberegninger
ForumindlægHey.. Jeg sidder med noget kemi, som jeg har lidt problemer med at forstå og lave. Opgaven lyder: Beregn massen af den mængde stof, som i hvert tilfælde skal anvendes til fremstilling af følgende opløsninger: a) 1,00 L 1,00 M NaCl b) 2,50 L 0,500 M MgBr2 c) 250 ml 0,200 M kaliumiodid Jeg håber... -
Syrer og baser
ForumindlægHej Håber meget der er nogen som kan hjælpe mig.. Sidder og kigger på opgaver i kemi på b-niveau. Har omkring hvordan man regner pH ud, når man har enten med syrer eller baser at gøre. Problemet er bare at jeg er nået frem til en opgave, som jeg ikke kan se mig ud af.. Opgaven lyder sådan: Udregn... -
Beregn pH (H3PO4, NaOH, H2PO4 og H2O)
ForumindlægHej SP Jeg sidder lidt fast med denne nedenstående opgave fra ISIS kemi B (opgave 4.4.3): Beregn pH i en blanding af 0,1 mol phosphorsyre, 0,1 mol natriumhydroxid, 0,1mol natriumdihydrogenphosphat og 1 liter vand. Jeg har også prøvet lidt selv, men jeg kan bare ikke få det til at gå op, men je... -
aktuel koncentration + (opløselighed)
Forumindlæghej har en opgave (kemi A) jeg simpelthen ikke forstår! - har prøvet at læse de besvarelser der er givet tidligere men kan stadig ikke forstå det. 25,0 mL 2,0mM SrCL2 blandes ved en given temperatur med 15,0 mL 4,0 mM NaSO4. der dannes SrSO4 a) reaktionsskema: RrCl2(l) + Na2SO4(l) → SrSO4(s)... -
Opioider og benzokain
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive en stor opgave, hvor jeg inddrager morfin og kodein, disse sammenligner jeg med benzokain, som jeg desuden har fremstillet ved en et-trinssyntese. Jeg skriver i kemi B, men er dog blevet lidt i tvivl om nogle af de ting jeg skriver, er der en der ville hav... -
antal eksamener
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g nu og jeg spekulerer lige over hvor mange eksamener jeg skal igennem i år. I 1.g har jeg været op i samf. mundt. I 2.g har jeg været op i kemi og fysik mundt. Nu har jeg Dansk, Mat (A), hist (A), fransk (A), eng (B), religion (C), old (C), bio (C), idr (C) (som jeg ikke ka... -
Daniell-element - Redox-reaktionen bag
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og er i gang med at forberede mig til min kemi B eksamen og i den forbindelse har vi fået offentliggjort nogle læse-spørgsmål.. Et af disse er: "Fremstil et batteri (et galvanisk element). Redegør herunder for de bagvedliggende redoxreaktioner og opskriv cellediag...
