Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19401 til 19420 af 47039
-
SRP - vurdering, hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er en af de heldige 3.g'ere der har fået SRP-opgave. Jeg er gået lidt i stå da jeg nåede til vurderingsopgaven... er der nogen der ved, hvilken vinkel man kan tage for at få den til at lyde ordentlig? Min problemformulering lyder således: "vurder den globale opvarmnings mu... -
Facebook
ForumindlægEr der nogen her, der har en profil på Facebook? jeg har hårdt brug for en tjeneste. Har lige set, at jeg har noget familie der, som jeg gerne vil i kontakt med, de søger selv efter familie. -
problem: msn messenger
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke logge mig på msn messenger. Er der en, der har oplevet det før? Jeg får at vide, at der er en fejl 81000306. Jeg har selv søgt, men der er ikke noget, der hjæper... -
SRP- konstruktivisme
ForumindlægHej, i min SRP skal jeg diskutere USA's fremtidige rolle i international politik, og inddrage globaliseringsaspekter. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan konstruktivismen fungerer i forhold til dette? og hvilke gode globaliseringsaspekter kan jeg inddrage? -
Jeg har GROFT brug for hjælp til City of Glass
ForumindlægHej derude! Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig og har læst Paul Austers: City of Glass. Jeg sidder og skal lave SRP og skal skrive om det moderne individ, hvor jeg bl.a. skal analysere of fortolke City of Glass. 1) Jeg ville høre om der er nogen der kan forklarer mig hvad det er Stillman h... -
romantikken
ForumindlægHej, er der nogle, der har nogle gode pointer mm. at sige om dette billede. Vil se om jeg har fået det hele med :) http://www.assistens.dk/eckersb1.jpg TAK -
Var Palæstina en stat ?..
ForumindlægJaaaaa, overskriften siger vidst det hele. Har Palæstina været en grundlagt stat før? - Hvis ja, eller nej -kan jeg få noget dokumentation, kilder, link, ell. lign.? Som vi nok ved nu, blev den Israielske stat vidst grundlagt 1948, og landet hører stort set til isralitterne, hvis jeg ikke tager... -
Aber
ForumindlægJdeg skal skrive nedenstående lille leksikonartikel fra Gyldendals leksikon ’Fakta’ om til et lille oplæg om aber. Jeg skal forestille, at du skal holde oplægget for en tredje klasse. Er der en der kan give mig et skub? For de jeg skal tage hensyn til, at de har andre forudsætninger, og det er ... -
Totalitarisme og "The Matrix"
ForumindlægSom tusinde andre 3. års eleve sidder jeg med min AT-opgave. Min fagkombination er religion og historie. Indenfor dette emne skal jeg skrive om: Totalitære samfund og filmen "The Matrix". Mit problem er (!), at jeg skal bruge en tese om et totalitært samfund, men den kan jeg ikke finde... -
Nedsættelse af skatten på arbejdsmarkedet
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave om at skrive et notat, hvori jeg skal rådgive Thomas Möger Pedersen (SF, daværende skatteminister) til at sænke skatten på arbejdsmarkedet. Indtil videre har jeg brugt den differentieret skatteprocent. Hvilke andre teorier, strategier og ikke mindst konsekvenser... -
Styreformer?!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kender en oversigt over de forskellige styreformer, eller kan hjælpe mig med at få fat i det? Er nærmest desperat!! - Josefine -
Supermagt.
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? Giv ét argument for og ét argument imod at USA er den eneste supermagt i dag( i 2012). På forhånd tak :) -
Latterligt
ForumindlægHej.. Jeg synes det er latterligt at en elev får højere i årskarakter end jeg gør og personen har slet ikke sagt noget i timerne og har kun pjattet. Til prøven får jeg 7 i årskarakter og han har fået 10 i årskarakter ?? Jeg har også hørt at en bedømmelse på udemærket er 12, for man kan ikke få hø... -
Hvilket sprog kan det bedst betale sig at lære?
ForumindlægHvilket sprog kan det bedst betale sig at lære? Jeg har snakket med mine lærer, som vurderer, at jeg godt kan kapere et til sprog, men hvilket? :) -
HJÆLP! Ioner! AKUT
ForumindlægHej... Noget jeg ikke kan forstå? 1) Hvad er en H+ ion. 2) hvad er en OH- ion ? Det vil være rart hvis i kunne give mig en en forlaring over det. -
HVORFOR ER AFRIKA SÅ FATTIGT ?
ForumindlægHEY ! Er der nogen der kan svare på hvorfor afrika er så fattigt. Bare enkelte grunde, det behøves ikke være lange svar . - Tak -
Hvem tror på gud?
ForumindlægJeg som det fremgår af overskriften! Hvem her inde på SP tror på gud, eller en form for højere magt? Mine forældre er begge muslimer og hvad mig angår tror jeg på intet, før det er videnskabeligt bevist! -
Mundtlig eksamen i b - erfaringer og offentliggørelse af spørgsmål?
ForumindlægHej I dejlige mennesker Hvornår bliver spørgsmålene som regel offentliggjort??? altså hvor mange dage inden eksamen? Hvad er jeres erfaringer med den mundtlige eksamen, forventer censoren kendskabet til alle tal i pi og e, eller er det 2+2 hele vejen igennem? Det selvfølgelig ekstremerne.. men ... -
Victimes of war (sang analyse)
ForumindlægHej Jeg har lige forsøgt at hjælpe min lillebror med at analysere sangen "Victims of war". Vi har meget svært ved at gennemskue den, så nu må vi have hjælp fra nogle kloge hoveder. Her er sangen: In Europe and America, there's a growing feeling of hysteria Conditioned to respond ... -
At skrive et essay hm?
ForumindlægJeg skal til og igang med at skrive et essay om Erik Knudsen: "billeder, billeder" og "Selfølgelig skal i se det billede" (artikel). Nu er problemet bare at det er forholdsvis laaang tid siden, at jeg har skrevet et essay; ved ikk om der er nogen af jer derude, der kan give mi...
