Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19401 til 19420 af 24857
-
Retvinklet trekant - kringlet opgave
ForumindlægJeg terper til skriftlig matematikeksamen I MORGEN! Vil I hjælpe med følgende opgave: I en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste. Bestem længden af den korteste katete. Så vidt jeg kan se, gælder ... -
Eksponentiel Regression
ForumindlægHej Studi Jeg sidder med opgave 10, a, b og c. På dette link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B.ashx Hvordan regner man den ekspone... -
Bruge TI-89 til sandsynlighedsberegning
Forumindlæg(Jeg prøver lige igen) Jeg sidder og forbereder mig til den skriftlige eksamen i Matematik. Jeg er stødt på en opgave, som indeholder opgaver omhandlende sandsynlighedsberegning, og som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an: [Link] Når jeg skal bestemme middelværdi og spredning for normalfor... -
Eksamenshjælp?
ForumindlægJeg er desværre så uheldig at skulle til mundtlig eksamen, B-niveau kemi. Begge gange jeg har været oppe i kemi (afsluttende 9. og årsprøve 1g) er det gået galt (6/02 taller) og jeg er efterhånden skrækslagen for eksamen, især i dette fag. Er der nogen der har gode erfaringer med lektier-eksame... -
EN FUNKTION F ER GIVET VED F(X)=-6X^2+6X???
ForumindlægHejsa forum! Jeg skal til skriftlig prøve imorgen, og har lige et par ting jeg skal have styr på... Jeg sidder med en opgave der lyder på En funktion f er givet ved: f(x)=-6x^2+6x Bestem arealet for M. Jeg kan oplyse at punkterne er P(1,0). Jeg skal differncere f(x), og hvor... -
SØGER: BIOTEKNOLOGI LEKTIEHJÆLP
ForumindlægHovedstadsområdet, 40 minutters kørsel fra København Jeg leder efter en, der kan privatundervise mig i bioteknologi A. Jeg afslutter faget i år, og er derfor interesseret i et længere forløb med ugentlige møder og gerne oftere møder op til eksaminerne, da jeg med stor sandsynlighed skal afslutte... -
Hjælp til biologispørgsmål
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen, der kan hjælpe mig med to opgaver i biologi: Se hjemmeside: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120828%20stx122-BIO-A.ashx Jeg vil me... -
Phi bevis
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med min studieretningsopgave, og har blandt andet om det gyldne snit og phi. Jeg har skrevet og forstået beviset for det gyldne snit, og ligeså har jeg skrevet beviset for phi og forstået første og den sidste del. Men der er lige et lille trin jeg ikke forstår, og jeg... -
Søger hjælp til at forstå dem!
ForumindlægHej derude! Jeg har skriftlig årsprøve i mat (stx) her på fredag. Problemet er at jeg ikke finde regneforskrifter uden hjælpemidler (med lineær, ekspotentiel og potens). Det sagde min lærer at der vil være nogle i opgaverne, så jeg vil godt lærer det udenad. Kan nogle give mig nogle eksempl... -
En god analyse og fortolkning
ForumindlægHej alle fra SP, Jeg skal op til Engelsk B mundlig eksamen på mandag. Af den grund ville jeg gerne have lidt tip omkring hvordan man laver en god analyse og fortolkning, hvilket elementer er vigtige at tage med osv. Jeg ved at det lyder som et dumt spørgsmål, men på en eller anden måde formår ... -
Udlevering af karakterer før eksamensbevis?
ForumindlægNu mangler jeg kun én eksamen på 2. år af HTX, og så er jeg ellers færdig med året. Jeg har altså været oppe til 2 mundtlige eksamner - én på første år og én i år. Jeg har modtaget alle mine standpunktskarakterer UNDTAGEN de mundtlige eksamenskarakterer på skrift - er det muligt at få disse i do... -
bestem x og arealet af dragen
ForumindlægHej har fået stillet denne opgave En drage er sammensat af fire retvinklede trekanter, så den er symmetrisk om sin egen længdeakse (se figur). Bestem x , og bestem dragens areal http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/... -
Verdens største accelerator
ForumindlægJeg har fået opgaven Verdens største accelerator som er opgave 7 i eksamenssættet nedenstående: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet... -
Gliese 876
ForumindlægHej igen ! Er virkelig ked af at skulle spørge om hjælp men kan virkelig ikke finde ud af denne opgave Det er opgave 5 i tilhørende opgavesæt : http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proev... -
Analyse Af Sinkeklassen
ForumindlægHej er der nogen der har Sinkeklassen af Bent Haller. Resumè Du skal kort kunne gengive skriftligt, hvad bogen handler om. Det vil støtte dig, når du skal skrive resumé, at du har skrevet nogle stikord op. : Personkarakteristik Lav en personkarakteristik af Børges klassekammerater og find ... -
Oversættelse - Hvordan?
ForumindlægHej jeg har en dansk tekst, som skal oversættes til tysk, men jeg ved ikke helt, hvordan. Her er et uddrag, fra opgaven; Den ”Frie Tyske Ungdom” (f), FDJ, er nemlig også den almindelige betegnelse for (:für + akk) den kommunistiske ungdomsorganisation (f) i (+dat) det reg... -
Afslut fag - hvad tæller?
ForumindlægHej med jer. Jeg går på Esbjerg Handelsskole (HHX) - Har netop afsluttet 1. år. I den sammenhæng har jeg afsluttet matematik. Spørgsmålet er bare, hvilke karakter tæller på det endelige bevis? Mine karakterer er: Mundtlig (årskarakter): -3 Skriftlig (årskarakter): 00 Eksamen (afslut): 02 Jeg ... -
ønsker at klage i matematik
ForumindlægHej, jeg ønsker at klage i forbindelse med matematik skriftlig eksamenskarakter på A-niveu stx. Er der nogen der kender til det? Hvad kan man klage over? Vel indholdet, men jeg kan jo ikke decideret gå ind og sige sådan og sådan. Men jeg har skrevet og forklaret en del til hver opgave og brugt ... -
Sygeeksamen og SU
ForumindlægHej allesammen. Har prøvet at søge herinde og på nettet, men har ikke fundet svar, så derfor vil jeg høre om nogle af jer skulle kende svaret. Jeg går på stx og skulle blive student på tirsdag, men da jeg skal til skriftlig sygeeksamen efter sommerferien, bliver jeg det jo først, når det er ove... -
Matematik opgaver
ForumindlægSidder fast i opgave 15 i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Jeg har fundet f'(x)=0, dette har jeg fået ti...
