Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19401 til 19420 af 48964
-
Hvorfor tæller min kemi karakter mere end fysik?
ForumindlægHej. Jeg er lidt forvirret, i sommer, før sommerferien, var jeg oppe i kemi, til eksamen. Det var på B-niveau. Men, er lidt forvirret over, hvorfor min eksamenskarakter står til at tælle, 1,5%, i forhold til min fysik afsluttende karakter. som kun tæller 0,75%, jeg var ikke op i fysik, men de... -
Udmeldt af gymnasium midt i tredje år.... HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg afleverede for sent til DIO-eksamen (synopsis), er jeg desværre blevet udmeldt af gymnasiet. Dette er meget problematisk, da jeg var midt i tredje år. Jeg fik at vide af gymnasiet, at jeg enten kunne gå tredje år om, eller så kunne jeg forsætte på et andet gymnasium. D... -
Hjælp til Matematiske Modeller
ForumindlægDet er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Udsætte prøven
ForumindlægHeij Allesammen ., Sidder nemlig i et meget stort problem ., Jeg skal nemlig op i engelsk den 25 - 26 / juni ., det er en niende klasse eksam ., Og jeg havde planlagt min ferie fra denne uge ( ugen hvor prøverne kommer til at foregå) og nu tænkte jeg, kan man udsætte prøven ? ., eller har i m... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk
ForumindlægHej Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter... -
nyhedsformidling
ForumindlægMeget utilfreds over min dansk eksamen (mundtlig) vil jeg høre om andre har oplevet noget lignende? Jeg trak 'nyhedsformidling' og skulle give analyse af 'På Thingvalla' af Herman Bang. Der var udover teksten ingen bilag. Spørgsmålene var: 1. genrebestem teksten og underbyg iagtag... -
Fejl i eksamenspensum
ForumindlægHej Jeg var i mandags til eksamen Under eksamenen blev jeg stillet spørgsmål jeg blev lidt shockeret over at blive spurt om, og som jeg selfølgelig havde vanskeligheder ved at svare på. Efter et chokerende 02 til mig, gik jeg hjem og efterkikkede disse spørgsmål i litteraturen vi havde fået ... -
Nervøsitet er din ven.
ForumindlægDer er måske lang tid til de årlige eksamener (eller også er der ikke) - men det er ikke kun til den årlige eksamen du vil have gavn af at være optaget af de rigtige tanker og følelser - og dermed kunne styre din nervøsitet så du får det bedst mulige ud af situationen. Nervøsitet mobliliserer nem... -
Bølgelængde på foton
ForumindlægHej, Nedenstående spørgsmål omhandler en foton som henfalder fra fjerde til andet energiniveau. Jeg skal udregne både energi og bølgelængde. ΔE = En=4 - En=2 ΔE = 1,36 * 10^-19 J - 5,45* 10^-19 J ΔE = -4,10 *10^-19 J EBølgelængde = hf = hc/λ λ = hc/E ... -
Nutid eller Datid??
ForumindlægHejsa... Jeg har fået en stil for hvor overskriften er: Myren Ok mit sprøgsmål er så, hvis der står dette her: Overskrift: Myren Her går en myre helt alene på den våde vej. Hvad mon du ville opleve, hvis du var den? Skriv en historie om dine oplevelser som myre – brug ”jeg... -
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Stil
ForumindlægHvordan skriver man bedst muligt stil til eksamen for at opnå 12 ? -
LEKTIEHJÆLP - ENGELSK - PIGE
ForumindlægHej, Vores datter går i 9. klasse på Hornslet skole. Hun har godt styr på grammatikken, men mangler at kunne tale sproget. Hun skal til eksamen til sommer, og hun skal lære at tale sproget inden eksamen! Er der nogen herinde som kan yde denne service, nogen der er gode til at lære en pige at ... -
Tips og tricks
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre om nogle af jer derude ville dele nogle oplevelser omkring AT-eksamen med mig. Hvad for nogle ting synes I man skal gøre for at det kommer til at gå bedst muligt med AT-eksamen, og hvad gjorde I, som var positivt? Jeg skal selv om her til sommer, og er ret nervøs for ... -
Universitet
ForumindlægHej SP, Jeg har et spørgsmål omkrig reeksamen. Jeg er lige nu igang med at tage et kursus indenfor laboratoriearbejde. Her er der ikke en ordinær eksamen, men blot 4 prøver som man skal have mindst 170 point i - og så får man bestået/ikke bestået. Mit spørgsmål er så, hvis man ikke kan opnå de 1... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle Er der nogen der har fået de skriftlige karakterer endnu?Venter stadig spændt på mineHvordan er det gået jer? -
Forskellen på sunni og shia muslimer
ForumindlægNogen der ved hvad forskellen er på sunni og shia muslimer ?
