Søgning på: filosofi c. Resultater: 19421 til 19440 af 60665
-
stofmængdekonc
Forumindlæg10,3 g ecstasy afvejes og hældes i en 250 mL målekolbe. Der tilsættes vand til stregen Hvordan beregner jeg så stofmængdekoncentrationen af ecstasy.? -
At opskrive forskrifter for funktioner
ForumindlægHej, I det vedhæftede billede er en figur for nogle lineære funktioner som jeg skal finde. Jeg ikke hvordan man gør. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd -
Beregn katete, retvinklet trekant
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant, jeg ved at hypotenusen er kvadratroden af 13. Jeg skal beregne kateten a, den anden katete er a +1. Hvordan gør jeg det? -
Bestem vinkel A i trekanten ABC og bestem strygebrættet højden h
Forumindlægopgaven ligger i dokumentet -
Statistik hypotesetest..
ForumindlægHej Jeg mangler desperat en der bare har styr på det der med statistik ! Jeg har lavede noget data indsamling. Jeg har "målt" hvor mange gymnaster der lander deres spring. Jeg har over 5 træninger noteret hvor mange landinger der er "godkendt". til hver træning er der sprun... -
Udregnelse af hastighed af galakser
ForumindlægHej, er der nogen af jer der vil hjælpe mig med, at udregne hastigheden for galakserne? Udregn hastigheden for følgende galakser: Messier 81: z=-0.000113 Sombrero Galaxy: z=0.003416 Whirlpool Galaxy: z=0.001544 Small Magellanic Cloud: z=0.000527 -
Opgaven driller.. please hjælp!!
ForumindlægNogen der kan løse denne opgave for mig : Hvilke løsninger har ligningen cos(d)=0 i intervallet [-2π; 2π]? Eller hvornår er cos(x)=0 i intervallet [-2π; 2π]? -
Vektorer - koordinater til vektorer
Forumindlæghalløj.. sidder lige og roder llidt med noget vektorregning, og stødte lige ind i et problem. hvis man har 3 koordinater, og vha. determinanten skal udregne arealet, hvad er det så lige man skal gøre?? -
Matematik ?
ForumindlægJeg forstår ikke noget af den opgave. En der vil hjælpe mig? på forhånd tak.. -
strukturformler
ForumindlægHvad er struktur formlerne for alkohol og carboxylsyre? -
Reaktionsskema
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig, hvordan man laver reaktionsskemaer? Jeg har slet ikke fattet det, og jeg er lige begyndet på gymnasium, så jeg har virkeligt bruge for at lære det. Håber nogen gider at hjælpe hehe.. T3T -
Rapport (radioaktivitet)
ForumindlægDavs kære SP folk! :) Jeg søger en fysik geni (en dygtig fysikker) som kan se min fysik rapport igennem. Den omhandler radioaktivitet , og nogle spørgsmål der skulle besvares. Du må meget gerne vende med et hurtigst svar. -
Blanding af syrer og baser
Forumindlæg. -
Et hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvis man kender arealet og en af siderne, kan man så bruge formlen for at kende den ubekendte side uanset hvilke det er, eller er det ud bestemte sider, altså på samme måde i cosinus, sinus og tangens funktionerne i retvinklet trekanter? -
Matematik/fysik
ForumindlægNogle som er frisk til hurtigt at kigge en udledelse ud og forklare et par ting? -
Vektorer 3D samme plan i rummet
ForumindlægKunne godt bruge hjælp til opgave b) Se vedhæftet -
HJÆÆÆLP KEMI
Forumindlæg3,312g bly(II)nitrat blandes med vand i en 1L kolbe . A) hvad er den formelle koncentration af bly(II) nitrat ? b) hvad er den aktuelle koncentration ad [Pb^2+] og [NO3-] i kolben? -
PLEASEEEEE HJÆLP!!!!!!!!!! polær eller upolær
ForumindlægForklar at iod ikke opløses i vand -
NaCl former
ForumindlægNaCl, salt findes i tre forskellige former ved jeg. Men kender kun to, altså flydende og i fast form. -
opløslighed
Forumindlæghej jeg har en opgave som jeg virkelig ikke kan finde ud af det, der der nogen der kan hjælp mig. Beregn opløsligheden af zink(ll)carbonat i en opløsning der i forvejen indeholder 0,0100 M natriumcarbonat?
