Søgning på: idræt c. Resultater: 19421 til 19440 af 60600
-
polynomier
ForumindlægHey alle sammen =) sidder her og laver noget math, men er itvivl om følgende: Gør rede for polynomiers toppunkter og rødder?? hvad skal jeg komme ind på!! håber i kan give mig råd til at komme igang lige med det her:) på forhånd takker.. -
Fysik eksamen i morgen - energi
ForumindlægHejsa :) Jeg er i gang med min forberedelse til min fysik eksamen i morgen, og jeg håber der er en af jer der kan hjælpe mig. Jeg har trukket emnet ENERGI. Jeg syns selv, at jeg har ledt overalt, men jeg kan bare ikke forstå det med energiformer. Atså kan man bare sige, at der er mange energifo... -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
Diiod i additionsreaktion
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad der menes med: 1 dobbeltbinding kan reagere med 1 I2-molekyle i en additionsreaktion Jeg er i tvivl om hvad der menes med en dobbeltbinding. På forhånd tak (: -
reaktionstyper
Forumindlægjeg skal snart til eksamen (B-niveau) og vil gerne lige have styr på de forskellige slags kemiske reaktioner. Håber der er nogen der vil hjælpe, indtil videre har jeg: - Addition: to eller flere molekyler går sammen til et større molekyle. - Substitution: en atomgruppe udskiftes med en anden ato... -
Metaller - noget, forsøg, andet
ForumindlægHej alle. Som overskriften siger, er der nogen som helst der ved det mindste om metaller? Jeg ved intet andet end at de er varme- og elektrisk ledende. Ville sæter SUPER MEGET PRIS PÅ ET PAR NOTER og forsøgsvejledeninger! -
Gennemsnit
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvor man kan regne sit gennemsnit ud for HTX. Har set de der for gymnasiet og HF, men der er nogle af mine fag ikke med. -
arealet af en trekant
ForumindlægMin opgave lyder på, at jeg skal gøre rede for arealet af en trekant. dette skal bare gøres generalt, men kan ikke se hvordan det skal kunne gøres? har kigget på nogle herinder, som har skrevet det, men forstår det ikk. Min eneste teori er noget med, at en trekant og en rektangel eftersom at h... -
Beregning af bølgelængde??!
Forumindlægnår en elektron springer fra en bane til en anden, hvordan er det så man beregner bølgelængden? Håber virkelig der er nogen der svare:) -
eksponentiel stigning f(t)=b*a^t
ForumindlægHar problemer med en opgave. Se vedhæft Håber jeg kan få lidt hjælp -pimp -
Er den endoterm?
Forumindlæga-henfald af en U-238-kerne er en endoterm reaktion, ikke? -
organisk indifikation
Forumindlægjeg sidder fast i denne rapport om organisk identifikation og det er de spørgsmål der er i opgaven under resultat/diskussion -
Afstem nedenstående redoxreaktioner - fortæl hvad der bliver oxideret og hvad der bliver reduceret (og hvordan man ser det).
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe? Billede er vedhæftet? -
pythagoras sætning
ForumindlægJeg er igang med at skrive nogle noter ind og er stødt ind på noget Vi har en retvinklet trekant, hvor der er blevet oplyst at den ene katete er 15 cm og hypotenusen er på 17cm. Hvordan beregner jeg så den anden katete? :-) Det ville være en stor hjælp, hvis jeg fik noget hjælp! -
STX - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje? -
reaktionsskema
ForumindlægEr det muligt at lave et reaktionsskema til en teitær alkohol og vise, at det ikke reagere med DNPH?? laver man ikke kun reaktionsskema, hvis der er sket oxidation?? -
hjælp
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der er nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, gerne med en udregning på hvordan man stiller det op :) Hvor langt fra muren må en stige på 3,70 m stå, hvis deri skal nå 3,50 m op ad muren ??? Hvordan stiller man det op. På forhånd tak Mette ' -
Caseanalyse generation Z
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal lave en caseanalyse af denne case: https://www.b.dk/kommentarer/i-2.g-knaekkede-filmen.-marie-fik-stress-depression-og-spiseforstyrrelse i forbindelse med min AT opgave, som omhandler generation Z, og det pres de er under. Min vejleder har sagt at det ville være en... -
Analytisk Plangeometri
ForumindlægHvordan kan man vise at cirkelensligning kan skrives som x2 + y2 - 2x -3y +2 = 0 ? -
At opskrive forskrifter for funktioner
ForumindlægHej, I det vedhæftede billede er en figur for nogle lineære funktioner som jeg skal finde. Jeg ikke hvordan man gør. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd
