Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19421 til 19440 af 33057
-
Bevise
ForumindlægHej derude! Jeg ville høre, om der er en dygtig matematiker der kan finde ud af at bevise følgende udtryk: gy=aΔx. Jeg har kigget længe på det, men kommer desværre ikke frem til noget. Tak på forhånd. :) -
Funktion i excel
ForumindlægHej :) Jeg har en matematik aflevering for til efter ferien, og jeg skal lave et diagram ved hjælp af denne funktion: f(x) = 0,65x + 21 Jeg kender ingen x- eller y-værdier, og kan ikke se hvordan jeg skal kunne lave diagrammet ud fra de kendskaber jeg har til excel. hjæælp! -
Udled brøkreglen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og et af eksamensspørgsmålene går ud på at udlede brøkreglen. Er der nogen, der ved, hvilken funktion jeg skal udlede den fra eller som eventuelt kan hjælpe mig med opgaven? Her er eksamensspørgsmålet: Og dette er brøkreglen: -
mat.opg HJÆLP
ForumindlægHejjeg er i gang med denne eksamens opgave: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har lidt problem med opgave 7bNogle der kan hjælp?Det skal lige siges at jeg kun har matematik på c-niveau, så ville blive glad hvis i kunne foreklare det på en simpelt måde... -
Normalfordeling-Spredning? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en matematik aflevering, og jeg er kommet i det problem at jeg ikke helt kan huske hvordan man aflæser på et normalfordelingspapir, hvordan man finder spredningen? Det haster virkelig det her, da afleveringen er til imorgen, uheldigvis.! Tak på forhånd Hilsen Maggie. -
FS10 maj-juni 2003
ForumindlægHey folks!!jeg tænkte på, om det var nogen der havde facitlisten - eller opgaven til FS10 Matematik maj-juni 2003?Er næsten færdig.. er næsten sikker på det meste er rigtigt, vil bar lige se svarene !KNUS -
Potensfunktion - vækstmodeller
ForumindlægHej Jeg sidder og skal forberede mig på mundtlig matematik eksamen. Jeg har et spørgsmål som omhandler vækstmodeller som det overordnede emne. jeg skal redegøre for potensfunktioner(har jeg gjort), men hvordan skal jeg redegøre for differentialkvotienten og finde monotoniforholdene for en poten... -
eksamen - chi i anden
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen i matematik, hvor jeg skal gøre rede for hvad der karakteriser en chi i anden.. nogle der kan hjælpe.. er det begreber eller hvad er det der menes helt præcist med spørgsmålet? er det nok bare at skrive det er baseret på hypotesetest hvor ens nulhypotese enten kan fo... -
Eksponentielle funktioner som enkeltlogaritmiske
ForumindlægHej" Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik. Jeg har et spørgsmål hvor jeg er helt blank. "Redegør for eksponentielle udviklinger og deres grafer i såvel almindelige som enkeltlogaritmiske koordinatsystemer. Inddrag fordoblings og halveringskonstant". Nogen der kan hjælpe? T... -
HASTER .
Forumindlæghejsa . jeg skal løse en opgave i matematik .. i to ensvinklede trekanter ABC og DEC er siden AC=21 , CE=5, DE=6 og AB=18 . jeg skal beregne længden af CD og længden af BE , jeg håber på at I kan hjælpe mig ... :) -
fortegnsvaration? - HJÆLPP
Forumindlæghej (; jeg er i gang med at skrivet en emneopgave i matematik, men jeg skal finde ud af de her tal en fortegnsvartion, men jeg kan desværre ikke huske hvordan man gør. håber I kan hjælpe mig Tallen er her: f(x)=3,2*1,2x -
Beregning af omkreds på figur
ForumindlægSidder her med opgave i matematik, hvor vi gået i gang med noget byggeri. Ærligtalt, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre for at finde omkredsen som skal være udtrykt ved h. Så kunne være fedt hvis der var nogle 'wise guys' som ku gi en hånd eller to. -
Studentereksamen maj-juni 2004
ForumindlægHejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave. -
Linje og parameterfremstilling
ForumindlægHej!Jeg har en matematik-opgave for, hvor der er opgivet ligningen for en linje l. Man kender også parameterfremstillingen for en anden linje m. Man skal undersøge om de to linjer står vinkelret på hinanden...Er der nogen der har en idé om hvordan man gør det?Please hjælp... -
Regneregel
ForumindlægNu er det længe siden, jeg har haft matematik eller overhovedet regne noget ud. Men hvor takler jeg sådan en her regne styk: 16 - (-6) + (-22) ... Med flere plus/minus i parenteser og de hele T__T -
Vejl opg. 3048
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 3048 i vejledende matematik opgaver. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse sidste halvdel. Jeg kan ikke skrive den herinde, da der er tegninger. Det er den allersidste opgave jeg har problemer med. -
Hjælp til lille tricky opgave.
ForumindlægPå et kvadrat er der tegnet en diagonal. Bestem sidernes længde a, når længden af diagonalen er 1. Jeg håber, at I vil hjælpe mig med en grundig forklaring, da matematik ikke lige er min kop te. :-) God aften! -
Notater? JA TAK
ForumindlægHej.... Hvis du ligger inde med nogle fede notater til Fysik/Kemi & Matematik. Kunne du da lige så godt sende dem til mig jeg vil have meget gavn af dem.Ja jeg håber du vil sende dem til denne mail adresse:[email protected]å forhånd tak,Held og Lykke til alle der skal op til eksamenFranky -
Ændre/anullere prioritet efter ansøgningsfrist
ForumindlægHej jeg står i den situation, at jeg har søgt to studier (prioritet 1 og 2 ud af 4) som er betinget af at jeg består et supleringskursus i matematik i sommerferien. Nu hvor jeg er startet på kurset, er jeg dog bange for at dumpe og vil derfor høre om det var muligt, på en eller anden måde at ænd... -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der noges som har et links til studieretningsopgave i musik-matematik og tonesystemets historiske udvikling og beskrivelse af Bachs H-dur præludium Das Wohltemperierte klavier, Opgaven blev bla. a. givet januar 2007 på Odense Katedralskole.
