Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19421 til 19440 af 39570
-
Skal jeg klage over min karakter i SRP?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige netop modtaget min karakter for min længe ventede SRP. Grunden til at jeg skriver er, at jeg er ked af min karakter og bange for mit gennemsnit. Karakteren lyder på 02 hvilket ikke er hvad jeg forventede. jeg har vedhæftede min SRP, så folk der eventuelt har løst ka... -
hej er de er nogeen der kan lige hjælpe mig hurtigt
ForumindlægHvilke forskelle er der på familielivet i Danmark i dag og for ca. 150år siden? meget vigtigt til AT opgave. tusind tak på forhånd. -
Er jeg god nok til medicinstudiet?
ForumindlægHej Studieportalen, Overvejer at læse medicin på Aarhus Universitet (måske SDU) i år (enten sommer- eller vinterstart), men er i tvivl om jeg er god nok til at klare medicinstudiet. Nu tænker jeg ikke om adgangskvotient (fik gode nok karakterer i gymnasiet. Søger også kvote 1) , men fx. indholde... -
Økonomi
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe mig med følgende opgave, da jeg har en del problemer med den. På forhånd tak :) Argumenter økonomisk imod nedenstående udsagn: "Selv om det kan lyde hårdt, er det nemlig et sundhedstegn ved markedsmekanismen, at usunde og dårligt drevne virksomheder går kon... -
Højere snit?
ForumindlægHej. Jeg kunne så godt tænke mig at komme ind på psykologi i Århus, men snittet skal dog være ret højt for at være sikret en plads. Mit spørgsmål er, om man kan tage enkeltfag på f.eks. VUC for at gøre gennemsnittet fra HHX højere? -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
Psykolog?
ForumindlægHej Sp. Jeg kunne godt tænke mig i fremtiden at blive Psykolog, dels fordi jeg har en sjette sans inden i mig, som andre ikke har. Men spørgsmålet lyder, hvad er adgangskravene for sådan en uddannelse? Udover en gymnasiel udd. Tak på forhånd! -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
DJØF'er?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal redegøre for en artikel, men jeg forstår ikke hvad en DJØF'er er. Der her er artiklen, jeg har fået udleveret: De politiske partier, som engang var store folkelige foreninger, er ved at blive små professionelle virksomheder. En ny partitype - markedspartiet - er født.... -
Hjælp til metode. Haster.
ForumindlægSom overskriften antyder, sidder jeg fast i min metode. Jeg har derfor nogle spørgsmål som i gerne må hjælpe mig med. Hvor langtid skal oplægget om metode vare? Hvad skal være med i metoden? Jeg har emnet doping og har valgt fagene Biologi og Idræt, men har ikke styr på deres metode. På forhån... -
Tamar Lewin: “Adult and Unemployed”
ForumindlægHey SP Er der nogen der har teksten: Tamar Lewin, “Adult and Unemployed”, eller et resume af den? :) -
SRP emner
ForumindlægHej! jeg skal snart vælge SRP emne og har virkelig svært med at finde på et emne. Jeg har valgt EngA og SamfB. Jeg har tænkt lidt over identitet og hooliganisme. Men vil gerne hører om der er andre spændende og gode forslag til hvad man kan skrive om? :) -
Mediernes magt
ForumindlægHej alle Mig og en af mine kamerater er ved at lave et projekt i skolen. Vores overemne er "magt", vi har så valgt "mediernes magt" som underemne. Vi er lidt på bar bund, om hvordan vores problemformulering skal være, og hvad vores produkt skulle være. Et forslag til en pro... -
magtformer under den kolde krig
ForumindlægHvad for nogle magt former var der under den kolde krig? -
2. fremmedsprog på klassikerlinjen. Spansk, russisk eller tysk? HJÆLP.
ForumindlægOkay, så, jeg havde tænkt mig at få "Tysk fortsætter" og opgradere det til A, men så rådede min storesøster mig stærkt til, ikke at gøre det. Hun siger, grammatikken bliver ekstremt besværlig, og ingen fra hendes klasse kan snakke bare nogenlunde flydende da deres analysering af kasus o... -
Engelsk på A niveau STX(svært)
ForumindlægHej folkens Jeg er lige startet på STX(1,g) og jeg overvejer vildt at skifte min linje. Min nuværende linje BiologiA,IdrætB,MatematikB og vil skifte til EngelskA,SamfundsfagB,PsykologiC Men jeg er ikke særlig god tilengelsk, men vi alle kommer jo til at starte på 0 og så bliver det svære med t... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
r^2s betyding i dette sammenhæng
Forumindlægjeg har problemer med min r2 værd er lidt usikker på hvordan r2 værdien skal fortolkes (se bilag) umiddelbart har jeg skrevet dette se kommentar uploader et bilag -
Bevisførelse
ForumindlægHvordan beviser man følgende:a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A)b^2=a^2+b^2-2ac*cos(B)c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C)Håber i lige gider skrive beviset for lærersætningen i dette forum - formoder det står et sted i jeres matematikbøger, men idet jeg er samfundssproglig, så..På Forhånd Tak !vh,Christian -
klage vedrørende AT-karakter.
ForumindlægHar lige været oppe i AT-eksamen og fik 4... Hvilket jeg på ingen måde er tilfreds med. Min opgave omhandlede industrialiseringens indvirkning på den globale opvarmning, og selvom det var en meget enkelt opgave, kom jeg frem til en konklusion på min problemstilling via en analyse af naturvidenska...
